Vrácení peněz za dostavbu? Nebo sleva?
Povinný subjekt: Česká stomatologická komora
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
Vážená paní, vážený pane,
Dobrý den, chci se zeptat, doktor mi dělal kořenovou nástavbu pod korunku, platil jsem cca 1800.- a při nasazování korunky jsem slyšel prasknutí, a řekl to nahlas, bez odezvy, je to týden, trpím nesnesitelnými bolestmi (mám podezření na zánět u kořene), mám v tomto případě nárok na vrácení peněz? Nebo až bude dělat můstek s mezičlenem, tuto cenu je možné odečíst od další ceny můstku? Mám strach, že jsem vyhodil 1800 czk....Zub šel i s kořeny na stomatochirurgii ven, avšak podstata dotazu se nemění.
S přátelským pozdravem,
Max Rauch
Vážený pane Rauchu,
Česká stomatologická komora neposkytuje odborné ani právní konzultace pacientům. Ve věci odborného posouzení se pacient může obrátit na jakékoliv zdravotnické zařízení a požádat o konzultaci zubního lékaře. Konzultace není hrazená z veřejného zdravotního pojištění, ale hradí ji pacient dle ceníku poskytovatele zdravotní péče. Ve věci právní konzultace se můžete obrátit na advokáta se specializací na zdravotnické právo. Seznam advokátů je dostupný na www.cak.cz, kde lze vybrat advokáta i podle specializace v daném oboru.
Na stomatologický výrobek se vztahuje záruka 24 měsíců. Uplatnit reklamaci pacient může pouze u zubního lékaře, který korunky vyhotovil, a ten posoudí oprávněnost reklamace výrobku. Na způsobu vyřízení oprávněné reklamace je potřeba se dohodnout se zubním lékařem.
Česká stomatologická komora není oprávněna rozhodovat o finančních náhradách a odškodnění pacientů. Ve věci uplatnění reklamace či finanční náhrady se dle občanského zákoníku pacient může obrátit na zubního lékaře anebo věc řešit prostřednictvím příslušného soudu.
S pozdravem
Ludmila Pohanková
vedoucí Oddělení administrativní podpory disciplinárního řízení
Česká stomatologická komora
128 00 Praha 2, Slavojova 22
tel.: 234 709 635
e-mail: [emailová adresa]
www.dent.cz