55To 199/2015-627
U s n e s e n í
Krajský soud v Ústí nad Labem – pobočka v Liberci rozhodl v neveřejném zasedání
konaném dne 21.července 2015 o odvolání obžalovaných
Ing.
, nar.
a
JUDr.
, nar.
, proti rozsudku Okresního
soudu v České Lípě ze dne 17. března 2015, č.j. 2T 61/2014 – 604,
t a k t o :
Podle § 258 odst. 1 písm. b/, c/ tr. řádu se napadený rozsudek
z r u š u j e v celém
rozsahu a podle § 259 odst. 1 tr. řádu se věc
v r a c í soudu prvního stupně k novému
projednání a rozhodnutí.
O d ů v o d n ě n í:
Rozsudkem Okresního soudu v České Lípě ze dne 17.3.2015, č.j. 2T 61/2014 – 604
byli obžalovaní Ing.
a JUDr.
uznáni vinnými, že
1) obžalovaný Ing.
jako starosta Města Ralsko v úmyslu opatřit jinému neoprávněný prospěch překročil svou
pravomoc a porušil podle zákona mu uloženou povinnost opatrovat a spravovat cizí majetek,
neboť na 10. zasedání Zastupitelstva města Ralsko konaného dne 28.11.2012 v zasedací síni
Místního centra v Kuřivodech byl projednáván pod bodem ZM-10/12/12 návrh mandátní
smlouvy se společností AZ MEDIATOR s.r.o., IČ 25080156 se sídlem Žitná 1575/49, 110 00
Praha 1, zastoupena jednatelem společnosti JUDr.
, s předmětem díla
v rozsahu vyřízení záležitosti týkající se řízení o prominutí vratky státních dotací a penále
v celkové výši 42.689.066,- Kč, kdy odměna byla v uvedeném návrhu smlouvy stanovena na
15 % z částky, která by byla prominuta, přičemž k uvedenému bylo přijato usnesení č. Z-
10/25/12, kterým byl Ing.
, jako starosta Města Ralsko pověřen zajištěním a
vypsáním výběrového řízení na výše popsanou činnost, tedy jako zakázku velkého rozsahu,
avšak tak neučinil a bez rozhodnutí orgánu obce vydal dne 20.12.2012 Výzvu k předložení
cenové nabídky na poskytování právních služeb pro město Ralsko na rok 2013 do výše
500.000,- Kč za 12 měsíců, tedy veřejnou zakázku malého rozsahu, kterou vyhrála firma AZ
Mediator s.r.o., ačkoliv nemá oprávnění vykonávat právnické služby ani právní poradenství,
přičemž tímto svým jednáním jako veřejný činitel jednal v rozporu s usnesením č. Z-
10/25/12, když vydal neoprávněně Výzvu k předložení cenové nabídky na poskytování
právních služeb pro město Ralsko na rok 2013, a to v úmyslu opatřit jinému neoprávněný
prospěch, čímž překročil svou pravomoc,
Pokračování
2
55To 199/2015
2) obžalovaný JUDr.
dne 11.2.2013 uzavřel jako jednatel společnosti AZ Mediator s.r.o. s Městem Ralsko
Mandátní smlouvu na poskytování právních služeb pro město Ralsko na rok 2013, přičemž
předmětem této smlouvy bylo právní poradenství v souvislosti s hospodařením obce, zejména
v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním obchodněprávních smluv, právní
poradenství v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním pracovněprávních smluv,
právní poradenství v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním občanskoprávních
smluv, právní poradenství ve věcech jednání se státními organizacemi a institucemi,
mediátorské služby a zprostředkovatelské služby, přičemž uvedená smlouva byla uzavřena na
dobu určitou a to na 12 kalendářních měsíců, kdy cena za 1 hodinu poskytování právních a
poradenských služeb činila 1.000,- Kč bez DPH a mandant se zavázal za práce a činnosti
uvedené ve smlouvě zaplatit mandatáři odměnu, která nesměla přesáhnout částku 500.000,-
Kč za období 12 měsíců, kdy však dle zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění
pozdějších novel, může služby uvedené ve smlouvě soustavně a za úplatu poskytovat toliko
advokát, který je zapsán v seznamu advokátu vedeném Českou advokátní komorou, ale JUDr.
nebyl a není veden v seznamu advokátů vedeném Českou advokátní
komorou, ani v seznamu advokátních koncipientů, přičemž společnost AZ Mediator s.r.o.
disponuje živnostenským oprávněním pro provozování živnosti volné "Výroba, obchod a
služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", tedy společnost je oprávněna
provádět i činnosti spadající do oboru "Poradenská a konzultační činnost, zpracování
odborných studií a posudků", avšak obsahem činnosti nejsou mimo jiné právní porady, čímž
neoprávněně ve větším rozsahu poskytuje právní služby,
Jednání obžalovaného Ing.
bylo právně kvalifikováno jako přečin
zneužití pravomoci úřední osoby podle § 329 odst. 1 písm. b) tr. zákoníku.
Jednání obžalovaného JUDr.
bylo právně kvalifikováno jako
přečin neoprávněného podnikání podle § 251 odst. 1 tr. zákoníku.
Obžalovanému Ing.
byl uložen podle § 329 odst. 1 tr. zákoníku
trest odnětí svobody v trvání čtrnácti (14) měsíců.
Podle § 81 odst. 1 tr. zákoníku byl výkon tohoto trestu podmíněně odložen a podle §
82 odst. 1 tr. zákoníku byla stanovena zkušební doba v trvání dvou (2) let.
Obžalovanému JUDr.
byl uložen podle § 251 odst. 1 tr.
zákoníku trest odnětí svobody v trvání deseti (10) měsíců.
Podle § 81 odst. 1 tr. zákoníku byl výkon tohoto trestu podmíněně odložen a podle §
82 odst. 1 tr. zákoníku byla stanovena zkušební doba v trvání dvou (2) let.
Proti tomuto rozsudku podali oba obžalovaní v zákonné lhůtě odvolání. Obžalovaný
Ing.
odůvodnil odvolání prostřednictvím svého obhájce. V písemném
Pokračování
3
55To 199/2015
odůvodnění odvolání je poukazováno na skutečnost, že skutková část výroku o vině i
odůvodnění napadeného rozsudku jsou paušální a soud tak obžalovanému ztížil možnost
řádně vystavět argumenty odvolání, když náležitě nevysvětlil, jak dospěl k učiněným
závěrům, které jsou navíc v rozporu s provedeným dokazováním. Ve skutkové části výroku o
vině by měly být zahrnuty všechny znaky skutkové podstaty uvedeného trestného činu. Ve
skutkové větě by tedy měl být výslovně obsažen úmysl obžalovaného opatřit jinému
neoprávněný prospěch a to nejen paušálně, jak je tomu v napadeném rozhodnutí, ale
uvedením, komu měl být opatřen neoprávněný prospěch a v čem tento neoprávněný prospěch
měl spočívat. Rovněž by ve skutkové větě mělo být výslovně uvedeno, v čem soud spatřuje
překročení pravomoci obžalovaného a kterou konkrétní pravomoc obžalovaný překročil a to
s uvedením konkrétního zákonného ustanovení, které měl obžalovaný porušit. Tyto
skutečnosti skutková věta neobsahuje nebo alespoň ne v takové podobě, aby bylo jasné a
nepochybné, co přesně je obžalovanému kladeno za vinu. Pokud jde o překročení pravomoci,
tu měl obžalovaný zřejmě překročit tím, že „jednal v rozporu s usnesením č. Z-10/25/12, když
vydal neoprávněně výzvu k předložení cenové nabídky na poskytování právních služeb pro
Město Ralsko na rok 2013 …“. Pravomoci jednotlivých orgánů obce jsou kogentně upraveny
v zákoně o obcích. Pravomoc zastupitelstva je upravena zejména v § 84 a 85 zákona o obcích,
pravomoc rady v § 102. Podle ustanovení § 102 odst. 3 zákona o obcích rada obce
zabezpečuje rozhodování ostatních záležitostí patřící do samostatné působnosti obce, pokud
nejsou vyhrazeny zastupitelstvu obce nebo pokud si je zastupitelstvo obce nevyhradilo.
Zastupitelstvu obce není zákonem vyhrazeno rozhodování v otázkách veřejných zakázek a ze
skutkových zjištění učiněných soudem prvního stupně nevyplývá, že by si zastupitelstvo
Města Ralsko rozhodování v této záležitosti vyhradilo. Rozhodnutí v otázce vypsání či
nevypsání výběrového řízení tedy spadalo do pravomoci rady a zastupitelstvo města vůbec
nemělo pravomoc usnesení č. Z-10/25/12 vydat. Rada potom tuto záležitost projednala na své
poradě dne 14.12.2012, kde dospěla k jednoznačnému závěru, že je třeba rozšířit výběrové
řízení na kompletní právní služby. Obžalovaný jednal na základě vědomí a s předchozím
souhlasem pravomocného orgánu města, přičemž tento postup byl následně schválen i
zastupitelstvem. Obžalovaný tedy svou pravomoc nepřekročil a ze skutkové části výroku o
vině ani z odůvodnění napadeného rozsudku nevyplývá opak. Na jedné straně soud vytýká
obžalovanému, že jednal v rozporu s výše uvedeným usnesením zastupitelstva, kterým měl
pověřen vypsáním výběrového řízení na prominutí vratky státních dotací a penále, na druhou
stranu ale dospívá k závěru, že již bylo Městem Ralsko požádáno o prominutí vratky i penále,
když na tuto konkrétní činnost byla městem najata Mgr. Ing.
, která provedla
požadované práce a soudu se jeví „ nelogické, proč obžalovaný Ing.
trval na tom, že je
situaci okolo vyměřené vratky a penále nadále řešit …“. Při ústním vyhlášení rozsudku se
soud vyjádřil v tom smyslu, že jakákoli další činnost v této věci byla nadbytečná. Obžalovaný
považuje tyto úvahy soudu za nelogické a vnitřně rozporné, neboť je mu kladeno za vinu, že
nejednal podle usnesení zastupitelstva, které již bylo zbytečné. Pokud jde o neoprávněný
prospěch, není nijak prokázáno, že obžalovaný jednal v úmyslu opatřit jiného neoprávněný
prospěch a z rozsudku není zřejmé, kdo měl být tím, komu měl být neoprávněný prospěch
opatřován a z čeho vyplývá, že šlo o prospěch neoprávněný. Usnesením zastupitelstva Z-
10/25/12 byla řešena pouze otázka vratky státních dotací a zaplacení penále. Podle znění
skutkové věty napadeného rozsudku mělo být vypsáno výběrové řízení na zakázku velkého
rozsahu. Zákon o veřejných zakázkách nezná termín zakázka velkého rozsahu. Podle
ustanovení § 12 zákona o veřejných zakázkách se zakázkou malého rozsahu rozumí veřejná
zakázka, jejíž předpokládaná hodnota nedosáhne v případě veřejné zakázky na dodávky nebo
Pokračování
4
55To 199/2015
veřejné zakázky na služby 2 mil. Kč bez daně z přidané hodnoty nebo v případě veřejné
zakázky na stavební práce 6 mil. Kč bez daně z přidané hodnoty. Z rozsudku není zřejmé, zda
je soudem míněna veřejná zakázka, nikoli malého rozsahu nebo veřejná zakázka nadlimitní.
V každém případě by ale odměna měla přesahovat 2 mil. Kč a podle návrhu mandátní
smlouvy předloženého zastupitelstvu dokonce měla dosáhnout 15% z částky, která by byla
prominuta, tedy až 6.403.360,- Kč a to za vyřízení této jedné jediné věci. Oproti tomu výzva
k předložení cenové nabídky učiněná obžalovaným řešila kompletní právní služby na rok
2013 včetně řešení vratky dodací a penále a to za cenu maximálně 500.000,- Kč. Výzva
k předložení nabídek tak pokryla bezezbytku služby na které mělo být vypsáno výběrové
řízení podle usnesení č. Z-10/25/12 a toto usnesení tak jednoznačně bylo naplněno pouze
s tím rozdílem, že služeb bude poskytováno víc a za několikanásobně nižší cenu. Z časové
návaznosti úkonů jednotlivých orgánů města včetně úkonu obžalovaného je jasné, že
obžalovaný objektivně ani nemohl jednat v úmyslu opatřit jinému neoprávněný prospěch. I
kdyby se totiž obžalovaný dopustil něčeho protiprávního, pak je to pouze učinění předmětné
výzvy k podání nabídek. Obžalovaný však neměl žádný vliv na následný postup věci. Nemohl
vědět ani ovlivnit, kdo se výběrového řízení účastní, jakou nabídne cenu, kdo bude vybrán,
zda s ním bude uzavřena příslušná smlouva a zda tato smlouva vůbec bude schválena
příslušným orgánem obce. Zcela tedy chybí subjektivní stránka skutkové podstaty přečinu
zneužití pravomocí úřední osoby. Pořadí jednotlivých uchazečů včetně vybraného uchazeče
společnosti AZ MEDIATOR s.r.o. schválila rada města i zastupitelstvo. Obžalovaný následně
jako starosta města v souladu s usnesením rady města č. R-04/03/13 podepsal s touto
společností mandátní smlouvu. Nelze klást pouze obžalovanému za vinu, že byl jako vítěz
vybrán subjekt, který není zapsán v seznamu advokátů a který teoreticky nemusel učinit
nejvýhodnější nabídku. V této souvislosti se obžalovaný důrazně ohrazuje proti hodnocení
výhodnosti či nevýhodnosti jednotlivých učiněných nabídek soudem, neboť k tomu tento soud
nemá pravomoc. Orgánem příslušným dohledu nad zadáváním veřejných zakázek je Úřad pro
ochranu hospodářské soutěže. Obžalovaný zdůrazňuje, že postup Města Ralska při zadávání
veřejné zakázky malého rozsahu byl posouzen Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a ten
neshledal důvody pro zahájení řízení z moci úřední. Obžalovanému není zřejmé a ani soud
nijak nezdůvodňuje, v čem spočívá údajná neoprávněnost prospěchu, který získala společnost
AZ MEDIATOR s.r.o.. Tato společnost Městu Ralsko poskytla odpovídající protiplnění
v podobě poskytnutých služeb a pokud bylo této společnosti něco hrazeno, byla to odměna za
poskytnuté a řádně vyúčtované služby v souladu s uzavřenou mandátní smlouvou. Nešlo tedy
o žádnou fiktivní nebo účelovou smlouvu, neboť hrazené služby byly skutečně provedeny a
nadto smlouva nebyla uzavřena s osobou, nějak spřízněnou s obžalovaným, kterou by tím
obžalovaný neoprávněně zvýhodnil, ale s osobou vybranou ve výběrovém řízení a shodou
okolností se stejnou osobou, která dlouhodobě poskytovala právní služby předchozímu vedení
města. Závěrem je navrhováno, aby odvolací soud napadený rozsudek zrušil a věc vrátil
soudu prvního stupně.
Obžalovaný JUDr.
v písemném odůvodnění vytýká soudu prvního
stupně, že se nedostatečně vypořádal s jeho námitkou, že neposkytoval právní služby, které by
byly exkluzivní výsadou advokátů. Soud došel k závěru, že obžalovaný poskytoval
neoprávněně, soustavně, ve větším rozsahu a za úplatu právní služby po dobu 12 měsíců.
Z předložených důkazů a výslechů svědků je patrné, že obžalovaný především vykonával
poradenskou, mediátorskou, zprostředkovatelskou a administrativní činnost (sepisování
smluv, vymáhání pohledávek) pro Město Ralsko na základě mandátní smlouvy. Tyto činnosti
Pokračování
5
55To 199/2015
vykonával prostřednictvím společnosti AZ MEDIATOR s.r.o. jako jednatel společnosti.
Společnost AZ MEDIATOR s.r.o. podniká na základě živnostenského oprávnění pro
provozování živnosti volné „výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 – 3
živnostenského zákona“. Poskytování právních služeb je nedílnou součástí řady živností,
případně jiných oprávnění, která živnostenské oprávnění nahrazují. Rozsah činnosti, jimiž
bylo v tomto případě překročeno živnostenské oprávnění, je podstatně nižší než určil soud.
Potom zůstanou ojedinělé útoky, které nejsou soustavným překračováním živnostenských
oprávnění společnosti. Také výnos z této činnosti vzhledem k délce doby, po kterou byla
prováděna vede k závěru, že ji nelze označit za činnost srovnatelnou s výkonem zaměstnání
provozovanou s cílem získat trvalý zdroj finančních příjmů, tedy soustavnou činnost
provozovanou živnostenských způsobem. Okresní soud se vůbec nezabýval listinnými
důkazy, ze kterých vyplývá, jaký přínos měla činnost obžalovaného pro Město Ralsko. Jedná
se především o jednání se společností Skanska, a.s., kde Město Ralsko nemuselo hradit „dluh“
za společností Profit Energy Ralsko I. s.r.o. (cca 10 mil. Kč) a jednání s Ekoservis Ralsko
s.r.o., jehož výsledkem byla dohoda o narovnání a tím příjem pro Město Ralsko ve výši
14.890.324,- Kč. Soud ani dostatečně neposoudil společenskou škodlivost činu spočívajícího
v neoprávněném poskytování právních služeb. Závěrem je navrhováno, aby krajský soud
napadený rozsudek zrušil.
Krajský soud z podnětu odvolání obžalovaných přezkoumal podle § 254 odst. 1 tr.
řádu zákonnost a odůvodněnost všech výroků rozsudku i postup řízení předcházejícího a
dospěl k závěru, že odvolání obžalovaných jsou důvodná.
Jednání obžalovaného Ing.
bylo právně kvalifikováno jako přečin
zneužití pravomoci úřední osoby podle § 329 odst. 1 písm. b) tr. zákoníku. Subjektivní
stránka je v popisu skutku vyjádřena literou zákona: „v úmyslu opatřit jinému neoprávněný
prospěch, čímž překročil svou pravomoc“. Z výše uvedeného vyplývá, že v popisu skutku
absentuje vyjádření subjektivní stránky předmětného trestného činu zavinění. V tomto směru
absentuje konkretizace skutku. V popisu skutku chybí podstatné znaky stíhaného trestného
činu, není v něm obsaženo nic, z čeho by šlo dovodit úmysl obžalovaného Ing.
opatřit jinému neoprávněný prospěch. Nelze zjistit, zda prospěch měl být v příčinné
souvislosti s jeho jednáním. V tomto směru lze pouze spekulovat, že neoprávněný majetkový
prospěch měl být opatřen některému z uchazečů výběrového řízení. Pokud by tomu tak bylo,
je pak třeba řešit otázku, zda obžalovaný měl v úmyslu zvýhodnit v rámci výběrového řízení
všechny uchazeče, resp. pouze jednoho, např. společnost AZ MEDIATOR, s.r.o. a zda vůbec
bylo v jeho moci zajistit, aby tato společnost z výběrového řízení vyšla jako vítěz. Dále by
pak bylo třeba zvažovat, zda odměnu, kterou by vítězný subjekt obdržel za poskytování
právních služeb Městu Ralsko, lze podřadit pod pojem „neoprávněný prospěch“. Z výše
uvedeného vyplývá, že skutková věta, tak jak je uvedena v napadeném rozsudku rozhodně
nemůže obstát. Je třeba uvést konkrétní skutkové okolnosti, ze kterých by se dala odvodit
subjektivní stránka jednání obžalovaného. Dále je třeba, aby se soud prvního stupně opětovně
zabýval problematikou spočívající v tom, jakým úmyslem byl obžalovaný Ing.
veden, když nevypsal výběrové řízení s předmětem díla v rozsahu vyřízení záležitosti
týkající se řízení o prominutí vratky, státních dotací a penále v celkové výši 42.689.066,- Kč,
nýbrž dne 20.12.2012 vydal výzvu k předložení cenové nabídky na poskytování právních
služeb pro Město Ralsko na rok 2013 do výše 500.000,- Kč. Zda tedy jeho úmyslem bylo
někoho zvýhodňovat, resp. zda může obstát jeho obhajoba, že byl veden úmyslem ušetřit
Pokračování
6
55To 199/2015
Městu Ralsko finanční prostředky. V této souvislosti je třeba vzít v úvahu, že výzva
k předložení nabídek by pokryla nejen řešení vratky, dotací a penále, nýbrž i další služby pro
Město Ralsko. Za toto vše by Město Ralsko uhradilo toliko 500.000,- Kč za rok 2013, když za
vyřízení záležitostí týkajících se řízení o prominutí vratky, státních dotací a penále byla
stanovena odměna 15% z částky, která by byla prominuta. Při plném úspěchu by se jednalo o
6.403.360,- Kč. Při řešení dané problematiky je třeba přihlédnout i k tomu, že Město Ralsko
již před výzvou k předložení nabídek požádalo o prominutí vratky i penále a to
prostřednictvím Mgr. Ing.
.
Rovněž plně důvodné je i odvolání obžalovaného JUDr.
.
Obžalovaný měl naplnit znaky přečinu neoprávněného podnikání podle § 251 odst. 1 tr.
zákoníku tím, že dne 11.2.2013 uzavřel jako jednatel společnosti AZ MEDIATOR s.r.o. s
Městem Ralsko Mandátní smlouvu na poskytování právních služeb pro Město Ralsko na rok
2013, přičemž předmětem této smlouvy bylo právní poradenství v souvislosti s hospodařením
obce, zejména v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním obchodněprávních smluv,
právní poradenství v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním pracovněprávních
smluv, právní poradenství v souvislosti s uzavíráním, změnami a ukončováním
občanskoprávních smluv, právní poradenství ve věcech jednání se státními organizacemi a
institucemi, mediátorské služby a zprostředkovatelské služby, přičemž uvedená smlouva byla
uzavřena na dobu určitou a to na 12 kalendářních měsíců, kdy cena za 1 hodinu poskytování
právních a poradenských služeb činila 1.000,- Kč bez DPH a mandant se zavázal za práce a
činnosti uvedené ve smlouvě zaplatit mandatáři odměnu, která nesměla přesáhnout částku
500.000,- Kč za období 12 měsíců. V této souvislosti lze říci, že samotným uzavřením
smlouvy se obžalovaný JUDr.
žádného protiprávního jednání dle názoru
krajského soudu nedopustil. Je třeba vzít v úvahu, že společnost AZ MEDIATOR s.r.o.
podniká na základě živnostenského oprávnění pro provozování živnosti volné, výroba,
obchod a služby neuvedené v přílohách 1 – 3 živnostenského zákona. Je zřejmé, že
obžalovaný JUDr.
byl v rámci živnostenského oprávnění určité právní
služby oprávněn poskytovat. Je třeba důsledně odlišit, které poskytnuté služby byly v souladu
s živnostenských oprávněním a které již tento rámec přesahovaly a jednalo o právní služby,
které jsou oprávněni poskytovat toliko advokáti zapsáni v seznamu. V odůvodnění
napadeného rozsudku soud prvního stupně uvádí, že obžalovaný poskytoval typické služby,
jaké v ČR poskytují advokáti. V této souvislosti je třeba hodnotit, zda je v konkrétních
případech vyloučeno, aby tyto služby poskytoval někdo jiný. Je třeba, aby se soud prvního
stupně konkrétně zabýval jednotlivými fakturami, které dokládají, jaké služby obžalovaný
Městu Ralsko poskytl. U každé jednotlivé služby je pak třeba pečlivě zvážit, zda se jednalo o
právní poradenství, ke kterému byl obžalovaný oprávněn v rámci živnostenského listu, resp.
zda se již jedná o služby, které mohou poskytovat pouze advokáti. Ve fakturách jsou služby
podrobně specifikovány a je třeba každou jednotlivou službu výše uvedeným způsobem
posoudit. Je tak třeba vypořádat se s obhajobou obžalovaného, že poskytování právních
služeb je nedílnou součástí řady živností, případně jiných oprávnění, která živnostenské
oprávnění nahrazují. Dle názoru obžalovaného tak rozsah činností, jimiž překročil
živnostenské oprávnění, je podstatně nižší než určil soud. Poté, co se soud prvního stupně
výše naznačeným způsobem vypořádá s jednotlivými službami, které obžalovaný Městu
Ralsko poskytl, bude třeba řešit otázku, zda po případné selekci lze jednání obžalovaného
JUDr.
podřadit pod ustanovení § 251 odst. 1 tr. zákoníku, tedy že ve
větším rozsahu neoprávněně poskytoval služby. Bude třeba zvážit, zda jeho činnost lze
Pokračování
7
55To 199/2015
označit za činnost srovnatelnou s výkonem zaměstnání provozovanou s cílem získat trvalý
zdroj finančních příjmů, tedy zda se jedná soustavnou činnost provozovanou živnostenským
způsobem.
Protože závěry o vině obou obžalovaných jsou předčasné, byl napadený rozsudek
podle § 258 odst. 1 písm. b), c) tr. řádu zrušen v celém rozsahu a podle § 259 odst. 1 tr. řádu
byla věc vrácena soudu prvního stupně k novému projednání a rozhodnutí.
P o u č e n í : Proti tomuto usnesení
n e n í další řádný opravný prostředek přípustný.
V Liberci dne 21. července 2015
JUDr. Zdeňka
Mitošinková v.r.
předsedkyně senátu
Za správnost vyhotovení:
Petra Plhalová