Nevíme, zda nejnovější odpovědi na tento dotaz obsahují kompletní a požadované informace – pokud jste Dagmar Julínová prosíme přihlašte se a upravte stav dotazu.

Stížnost na učitele v 1.třídě

Čekáme, až si Dagmar Julínová přečte tuto korespondenci a aktualizuje status dotazu.

Dagmar Julínová

Povinný subjekt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.

Vážená paní, vážený pane,ráda bych se zeptala nebo podala stížnost a to jestli je přípustné aby v 1 třídě děti měli tolik ůkolú a to jak přes týden co příjdou ze školy a to třeba 28-32 příkladů z matematiky,čtení a psaní.Samozřejmě i někdy na sobotu a neděli.A také na jarní prázdniny dost ůkolú!Prázdniny jsou na to aby si děti odpočinuly a víkend také!Pokud rodiče pracují a díté(děti)chodí do družiny příjdou domů třeba ve 16.00 hod musí sedět nad úkoly do pozdních večerních hodin.CO jsem se ptala v okolním školách nikdo v 1 třídě nemá tolik ůkolú jako tato škola.Samozřejmě jsem se informovala u zástupce ředitele a paní mi řekla že to je na přístupu učitele a připustila že je to hodně.Ale nic se nezměnilo úkolů mají stále hodně!Děkuji za odpověd

S přátelským pozdravem,

Dagmar Julínová

Kryčová Hana, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

1 příloha

Vážená paní,

dne 19. 02. 2014 jsme obdrželi Vaše podání (viz níže). V odpovědi na Váš
dotaz uvádíme, že v souladu s § 44 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním,
základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon),
lze domácí přípravu vnímat jako jeden z cílů základního vzdělávání, a to
konkrétně osvojení si potřebných strategií učení. Na druhé straně je
zřejmé, že nároky kladené na výkon žáků by měly být přiměřené jejich
psychickému vývoji, neměly by je nepřiměřeně zatěžovat a vytvářet jejich
věku nepřiměřený tlak. Školy a školská zařízení totiž mimo jiné zajišťují
bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a s ním
přímo souvisejících činnostech (srov. § 29 odst. 2 školského zákona).

 

Z výše uvedených důvodů můžeme pouze doporučit Vámi uváděné skutečnosti
projednat s daným učitelem, či ředitelem základní školy.

 

V krajním případě, pokud nepostačuje projednání záležitosti jak s dotyčným
učitelem, tak s ředitelem školy, je zde možnost obrátit se na Českou
školní inspekci, která provádí inspekční činnost i na základě podnětů,
stížností a petic. V případě inspekční činnosti konané na základě
stížnosti prošetřuje Česká školní inspekce jednotlivá tvrzení uvedená ve
stížnosti, která jsou v její kompetenci, a výsledek šetření předává
zřizovateli k dalšímu řízení.

 

Dále platí, že to, zda bude uplatňována domácí příprava (a její případný
rozsah), může být vymezeno ve školním řádu (§ 30 školského zákona). V
souladu s § 168 odst. 1 písm. c) schvaluje školní řád školská rada, která
je orgánem školy umožňujícím zákonným zástupcům nezletilých žáků, zletilým
žákům a studentům, pedagogickým pracovníkům školy, zřizovateli a dalším
osobám podílet se na správě školy. Třetinu členů školské rady představují
volení zákonní zástupci nezletilých žáků a zletilí žáci a studenti.

 

K Vašemu podání dále uvádíme, že bylo kvalifikováno v souladu s ust. § 37
odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, jako žádost o výklad zákona,
tudíž se nejedná o žádost o poskytnutí informací ve smyslu zákona č.
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
předpisů, jak je i definováno v § 2 odst. 4 tohoto zákona.

 

S pozdravem

------------------------------------------------------

Ing. Hana Kryčová

odbor legislativy a exekutivního servisu

[1]cid:image001.jpg@01CE7CA7.B74DB970

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Karmelitská 8

118 12 Praha 1

tel: +420 234 812 118

e-mail: [2][email address]

[3]www.msmt.cz

 

 

 

ukázat citované pasáže

Nevíme, zda nejnovější odpovědi na tento dotaz obsahují kompletní a požadované informace – pokud jste Dagmar Julínová prosíme přihlašte se a upravte stav dotazu.