GENERÁLNÍ FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ Lazarská 15/7, 117 22 Praha 1
Odbor komunikace
Č. j.: 51052/17/7500-20050-202098
K Vaší žádosti ze dne 5. května 2017
Vyřizuje: Mgr. Kateřina Bloudková
Tel.: 296 852 222
E-mail: xxxxxxxxx@xx.xxxx.xx
ID datové schránky: p9iwj4f
Doručovací adresa:
E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx
E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx
Věc: Oznámení o výši úhrady, sdělení o odložení části žádosti o poskytnutí informace
Generální finanční ředitelství (dále jen „GFŘ“ nebo také „povinný subjekt“) obdrželo
dne 5. května 2017 Vaše žádosti o poskytnutí níže uvedených informací v souladu se
zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen
„zákon o svobodném přístupu k informacím“):
„Tímto Vás žádám o zaslání informace, o kolik se zvýšil počet plátců DPH v oblasti
maloobchodu po zavedení EET za březen 2017 (případně i za duben 2017) a jaký byl odhad
MFČR za celý rok 2017.
Tímto Vás žádám o zaslání informace, jaký je poměr plátců a neplátců DPH v oblasti
maloobchodu (případně celkový poměr).
“
K Vašim žádostem sdělujeme následující:
Podle ustanovení § 17 odst. 1 zákona o svobodném přístupu k informacím mohou povinné
subjekty požadovat v souvislosti s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací úhradu.
Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací (§ 5 odst. 1 písm. f) zákona o svobodném
přístupu k informacím) je dostupný na internetových stránkách Finanční správy České
republiky – www.financnisprava.cz.
Generální finanční ředitelství, s odkazem na § 17 odst. 1 a 3 zákona o svobodném přístupu
k informacím, Vám tímto sděluje výši požadované úhrady za poskytnutí informací spolu se
způsobem jejího výpočtu a úhrady.
Vytěžení a zpracování dat z informačního systému a úprava dat do požadovaného formátu
(mimo informace o odhadu MFČR, v této části viz níže):
4 hodiny x 320,- = 1.280,- Kč
Odůvodnění doby zpracování dotazu:
Generální finanční ředitelství běžně tvoří statistiky, které zveřejňuje na svých internetových
stránkách. V případě Vašich žádostí jde o údaje, které se běžně nesledují, a tudíž se tato
Č. j.: 49378/17/7500-20050-202098
strana 2 (celkem 2)
informace musí nově vytvořit. Nutná časová dotace na vypracování informací podle žádostí
zahrnuje přípravu, týká se zvolení nejefektivnějšího postupu výběru dat a údajů včetně volby
databáze, např. IS ADIS, MSA, SQL. Jde tedy o zadání přesně nadefinovaných podmínek, a
to do zvolených databází buď formou tvorby příslušných sestav, nebo formou speciálních
SQL dotazů, které se ve většině případů musí samostatně nadefinovat pro aktuální dotaz.
Úhradu za poskytnutí informací proveďte bankovním převodem na číslo účtu:
19-11122011/0710, VS:
10670, nebo poštovní složenkou na uvedený účet včetně uvedení
VS. Do zprávy příjemci prosím uveďte
Vaše jméno, příjmení a číslo 51052/17.
Požadované informace budou vydány až po připsání dané částky na výše uvedený účet.
Pokud nedojde k úhradě do 60 dnů, GFŘ Vaši žádost v souladu s § 17 odst. 5 zákona
o svobodném přístupu k informacím odloží.
Proti výši úhrady můžete podat u GFŘ stížnost podle ustanovení § 16a odst. 1 písm. d)
zákona o svobodném přístupu k informacím a to do 30 dnů ode dne doručení tohoto
oznámení. O stížnosti rozhoduje Ministerstvo financí.
V části žádosti, kde žádáte o sdělení informace, jaký byl odhad MFČR za celý rok 2017, Vám
sdělujeme následující. Podle § 14 odst. 5 písm. c) zákona o svobodném přístupu
k informacím v této části Vaši žádost odkládáme, protože touto informací Generálního
finančního ředitelství nedisponuje. Z tohoto důvodu se, prosím, obraťte přímo na MFČR.
Pokud s uvedeným způsobem vyřízení části žádosti nesouhlasíte, můžete podat u GFŘ
stížnost podle ustanovení § 16a odst. 1 písm. d) zákona o svobodném přístupu k informacím
a to do 30 dnů ode dne doručení tohoto oznámení. O stížnosti rozhoduje Ministerstvo
financí.
S pozdravem
Ing. Petra Petlachová
ředitel odboru
Elektronicky podepsáno
23.05.2017
Ing. Petra Petlachová
ředitel odboru