Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
SMLOUVA O DÍLO
(uzavřená podle Zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku)
1. Smluvní strany
1.1. Zhotovitel:
AQUACONSULT, spol. s r.o.
se sídlem:
Dr. Janského 953, 252 28 Černošice
IČ:
47536209
DIČ:
CZ47536209
číslo účtu:
zastoupen:
ing. Zdeňkem Vlčkem, jednatelem
Objednatel:
Městys Liteň
se sídlem:
Náměstí 71, 267 27 Liteň
IČ:
00233501
zastoupen:
Filipem Kaštánkem, starostou
2. Předmět díla
2.1. Předmětem díla jsou stavební práce dle předané dokumentace a předaného soupisu prací a
dodávek.
V objektu vodárny bude rekonstruována technologie čerpadel včetně přívodního potrubí a
rozvodů elektro, předpokládá se zásah do stávající jističové skříně, povrchy a podlahy budou
uvedeny do původního stavu – opraveny dle stavebního zásahu. Vrty budou rovněž opraveny a
zhotoven nový příjezd.
Dodávkou stavebních a montážních prací se pro účely této zakázky rozumí dodávka všech prací
a materiálů nutných k řádnému provedení díla, provedení všech předepsaných zkoušek a revizí a
zpracování dokumentace skutečného provedení díla. Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla
provést veškeré práce, služby, dodávky a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k
zahájení, provedení, dokončení a předání díla.
Použité materiály jsou základně stanoveny v soupisu prací a dodávek. Pokud by se dodatečně
ukázala potřeba užít materiálů jiných, budou podmínky jejich uplatnění projednány samostatně
v rámci písemných dodatků zpracovaných k této smlouvě. Bez předchozího písemného souhlasu
objednatele nesmí být použity jiné materiály, technologie nebo změny proti schválenému soupisu
prací a dodávek stavby. Všechny materiály a výrobky použité na stavbě, musí mít vlastnosti
požadované dle stavebních předpisů v platném znění.
2.3. Dojde-li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu díla
vyplývajícím z požadavků objednatele, je zhotovitel povinen provést soupis těchto změn, doplňků
nebo rozšíření, ocenit jej podle čl. 3.2. a předložit tento soupis objednateli k odsouhlasení. Teprve
po jeho případném odsouhlasení má zhotovitel právo na realizaci těchto změn a na jejich úhradu.
Pokud tak zhotovitel neučiní, má se za to, že práce a dodávky jím realizované byly v předmětu
plnění a v jeho ceně zahrnuty.
2.4. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu
známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, že disponuje
takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Zhotovitel si je
vědom toho, že nabídku učinil dle dokumentace, kterou zkontroloval, tuto dokumentaci považuje
za správnou a dostatečnou k provedení stavby a k úplnému nacenění díla s ohledem na všechny
předpokládané náklady.
1
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
3. Cena díla
3.1. Cena díla je stanovena v souladu s obecně závaznými právními předpisy a je oběma smluvními
stranami dohodnuta ve výši:
Celková cena v Kč
Celková cena bez DPH
5.105.985,- Kč
DPH ve výši 21%
1.072.257,- Kč
Celková cena včetně DPH
6.178.242,- Kč
Cena je stanovena jako nejvýše přípustná. Cenu je možné překročit pouze za podmínek
stanovených ve smlouvě.
3.2. Podkladem pro stanovení ceny jsou položkové rozpočty na jednotlivé stavební objekty. Rozpočty
jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo. Jednotkové ceny uvedené v těchto rozpočtech jsou pevné
do data ukončení díla.
3.3. Zhotovitel potvrzuje, že sjednaná cena obsahuje veškeré náklady (vlastní dílo i např. náklady na
zřízení, provoz, údržbu a vyklizení staveniště, náklady na vytyčení stávajících podzemních
inženýrských sítí, náklady na vytyčovací práce spojené s výstavbou, náklady na zpracování
realizační projektové dokumentace, projektové dokumentace skutečného stavu provedení díla,
náklady související s kompletací díla apod.) a zisk zhotovitele, nutné k řádné realizaci díla
v rozsahu dle čl. 2. smlouvy. Dále obsahuje daň z přidané hodnoty a očekávaný vývoj cen k datu
předání díla.
3.4. Cena je stanovena pro daňové podmínky k datu podpisu smlouvy. Smluvní strany berou na
vědomí, že případná změna vyvolaná dodatkem k daňovému zákonu se promítne v jejím
konečném vyčíslení (DPH).
3.5. Podmínky, při jejichž splnění je možné překročit výši nabídkové ceny:
Nabídkovou cenu je možné překročit v následujících případech:
V případě, že dojde v průběhu realizace ke změnám daňových předpisů majících vliv na
výši nabídkové ceny (změna výše DPH).
4. TERMÍNY PLNĚNÍ
4.1. Zahájení prací na díle:
duben 2019
4.2. Dokončení prací:
do 4 měsíců od předání staveniště
4.3. Realizace díla se bude řídit odsouhlaseným harmonogramem průběhu prací (dále jen
“harmonogram”), který je nedílnou přílohou této smlouvy o dílo. V harmonogramu musí být
uvedeny základní druhy prací v členění alespoň na stavební díly, dále uzlové body a u nich
uveden předpokládaný termín realizace.
4.4. Termíny plnění uvedené v harmonogramu pro jednotlivé stavební díly jsou pro zhotovitele
závazné. Dojde-li v průběhu prací u zhotovitele k prodlení v dokončení dílčích prací dle
harmonogramu delšímu jak 15 dnů, je objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy. V tomto
případě nebude zhotoviteli uhrazena smluvní cena díla.
5. PLATEBNÍ PODMÍNKY, FAKTURACE
5.1. Smluvní strany se dohodly na tom, že daňový doklad (dále jen „faktura“) bude vystaven jednou za
měsíc k poslednímu dni a dále ke dni dokončení díla, k němuž musí být připojen zjišťovací
2
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
protokol – soupis prací a dodávek provedených v daném měsíci v členění po položkách a
objektech dle výkazů výměr oceněných v souladu se smlouvou, odsouhlasených technickým
dozorem objednatele. Zhotovitel je oprávněn účtovat daňovým dokladem za příslušné období
pouze práce a dodávky v rozsahu odsouhlaseném technickým dozorem. Cenu
neodsouhlasených prací a dodávek je zhotovitel oprávněn účtovat jen po dohodě s objednatelem.
Zhotovitel předá zjišťovací protokol – soupis prací a dodávek provedených v daném ukončeném
kalendářním měsíci v členění po položkách a objektech dle výkazu výměr oceněný v souladu se
smlouvou – do 5 kalendářních dní následujícího měsíce k odsouhlasení technickému dozoru
objednatele. Každá dílčí část (tj. jednotlivé objekty) budou fakturovány samostatně.
5.2. Faktura je splatná do 30 dnů od jejího doručení.
5.3. Objednatel není v prodlení s placením fakturovaných částek, jestliže vrátí fakturu zhotoviteli do 10
dnů od jejího doručení proto, že faktura obsahuje nesprávné údaje nebo byla vystavena v rozporu
s touto smlouvou. Konkrétní důvody je objednatel povinen uvést zároveň s vrácením faktury.
5.4. Oprávněně vystavená faktura – daňový doklad – musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu
ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a dále
musí obsahovat tyto údaje:
údaje zhotovitele, obchodní jméno, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení, zápis v obchodním
rejstříku (číslo vložky, oddíl)
číslo smlouvy
předmět díla
číslo faktury
fakturovanou částku
datum uskutečnění zdanitelného plnění
razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost
faktury
5.5. Lhůta splatnosti daňových dokladů byla smluvními stranami sjednána v délce do 30-ti
kalendářních dní ode dne řádného předání faktury zhotovitelem objednateli. Daňový doklad se
považuje za řádně a včas zaplacený, bude-li poslední den této lhůty účtovaná částka ve výši
odsouhlasené objednatelem odepsána z účtu ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v záhlaví
této smlouvy.
5.6. Pokud zhotovitel v průběhu plnění smlouvy poruší opakovaně sjednané či stanovené podmínky
provádění díla zejména bude-li opětovně v prodlení se splněním termínů jednotlivých závazných
milníků dle časového harmonogramu nebo bude i přes upozornění objednatele nebo technického
dozoru objednatele dílo provádět nekvalitně, je objednatel již při v pořadí druhém porušení
smlouvy oprávněn pozastavit platby měsíčních daňových dokladů na dobu, kterou sám určí,
nejdéle do doby řádného splnění celého závazku založeného smlouvou. K tomuto postupu je
objednatel oprávněn, aniž by muselo dojít k dohodě smluvních stran o změně této smlouvy, a
aniž by se tímto postupem dostával do prodlení s platbami.
5.7. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu provedených
prací a dodávek, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu.
5.8. Neodstraní - li zhotovitel reklamované vady ve sjednaném termínu, má objednatel právo z této
částky uhradit jejich odstranění jinou specializovanou firmou a o vyplacenou částku snížit
celkovou cenu díla.
5.9. Podmínkou pro závěrečné odsouhlasení provedených prací technickým dozorem je odevzdání
atestů a certifikátů použitých materiálů či potřebných zkoušek provedených fakturovaných prací,
geometrický plán se zakreslením nových staveb, zpracování dokumentace skutečného stavu.
6. MAJETKOVÉ SANKCE, SMLUVNÍ POKUTY
6.1. Smluvní strany se dohodly, že objednatel může uplatnit a zhotovitel bude platit objednateli
následující smluvní pokuty:
3
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
6.1.1. Za prodlení s termínem předání díla v termínu dle čl. 4.3. smlouvy, a to 2.000,- Kč za
každý den prodlení.
6.1.2. Za nevyklizení staveniště v termínech dle čl. 4.4. smlouvy, a to 1.000,- Kč za každý
započatý kalendářní den prodlení.
6.1.3. Za prodlení s termínem odstranění vad a nedodělků uvedených v předávacím protokolu, a
to 1.000,- Kč za každou vadu nebo nedodělek a den prodlení.
6.1.4. Za prodlení s termínem odstranění havárie, a to 1.000,- Kč za každý den prodlení.
6.1.5. Za prodlení s termínem předání uzlových bodů díla v termínu dle harmonogramu, a to
1.000,- Kč za každý den prodlení.
6.2. V případě, že objednateli vznikne z ujednání této smlouvy nárok na smluvní pokutu nebo jinou
majetkovou sankci vůči zhotoviteli, je objednatel oprávněn odečíst tuto částku z kteréhokoliv
daňového dokladu a jednostranně snížit o ni sjednanou cenu díla. Nevyužije-li této možnosti,
uplatňuje objednatel uhrazení smluvní pokuty na zhotoviteli formou faktury.
6.3. Ustanovení o smluvní pokutě neruší právo objednatele na náhradu škody a ušlého zisku, které
mu vzniknou z důvodu na straně zhotovitele.
7. STAVENIŠTĚ
7.1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště nejpozději 7 dnů před požadovaným zahájením prací,
pokud se strany nedohodnou jinak.
7.2. Zhotovitel je povinen zajistit řádné vytýčení staveniště a během výstavby řádně pečovat
o základní směrové a výškové body, a to až do doby předání díla objednateli. Zhotovitel si na
svoje náklady zajistí i podrobné vytýčení jednotlivých stavebních objektů a odpovídá za jejich
správnost.
7.3. Zhotovitel si na základě podkladů, které mu předá objednatel, zajistí vytýčení podzemních vedení
na staveništi a bude dodržovat podmínky správců a vlastníků těchto sítí po celou dobu výstavby.
7.4. Veškerá potřebná povolení k užívání veřejných ploch, případně překopů komunikací zajišťuje
zhotovitel a nese veškeré náklady s tímto spojené. Tyto náklady jsou součástí sjednané ceny
díla.
7.5. Jestliže v souvislosti se zahájením prací staveniště bude třeba umístit nebo přemístit dopravní
značky podle předpisu o pozemních komunikacích, obstará tyto práce zhotovitel. Zhotovitel dále
zodpovídá i za umísťování, přemísťování a udržování dopravních značek v souvislosti
s průběhem provádění prací a všechny náklady s tím spojené jsou zahrnuty ve sjednané ceně
díla.
7.6. Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat
odpady a nečistoty vzniklé jeho činností. Pokud během realizace díla dojde k poškození
stávajících objektů či okolních zařízení vinou zhotovitele, zavazuje se zhotovitel uvedenou škodu
uvést do původního stavu.
7.7. Zhotovitel zajistí střežení staveniště a v případě potřeby i jeho oplocení nebo jiné vhodné
zabezpečení. Náklady s tím spojené jsou zahrnuty ve sjednané ceně díla.
7.8. Objednatel má právo nezahájit přejímací řízení díla, není-li na staveništi pořádek, zejména
uspořádaný zbylý materiál nebo není-li odstraněn ze staveniště odpad vzniklý při stavebních
pracích apod.
7.9. Nejpozději do 3 dnů po odevzdání a převzetí díla je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a upravit
jej tak, jak určuje objednatel. Pokud staveniště v dohodnutém termínu nevyklidí nebo pokud jej
neupraví do sjednaného stavu, je objednatel oprávněn fakturovat zhotoviteli smluvní pokutu dle
čl. 6.1.2. a to až do vyklizení staveniště.
4
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
7.10. Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel. Náklady na
projekt, vybudování, zprovoznění, údržbu, likvidaci a vyklizení zařízení staveniště jsou zahrnuty
ve sjednané ceně díla.
8. PROVÁDĚNÍ DÍLA
8.1. Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době.
8.2. Objednatel, nebo jím pověřený zástupce, je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li
objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn
dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl
řádným způsobem. Jestliže zhotovitel díla tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu
poskytnuté a postup zhotovitele by vedl nepochybně k porušení smlouvy, je objednatel oprávněn
od smlouvy odstoupit.
8.3. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nebo jím pověřeného zástupce min. 5 pracovních dnů
předem zápisem do stavebního deníku ke kontrole a k prověření prací, které v dalším postupu
budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými. Neučiní-li tak, je povinen na žádost objednatele
odkrýt práce, které byly zakryty nebo které se staly nepřístupnými na svůj náklad.
8.4. Pokud se objednatel nebo jím pověřený zástupce ke kontrole přes včasné písemné vyzvání
nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel
dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady
objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady
spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel.
8.5. Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru
staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se zhotovitel
zavazuje dodržovat bezpečnostní, hygienické či případné jiné předpisy související s realizací díla.
8.6. Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho poddodavatelů mající
příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel na požádání objednatele
povinen předložit.
8.7. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat platné zákony a jejich prováděcí předpisy a další
obecně závazné předpisy, které se týkají jeho činností. Pokud porušením těchto předpisů vznikne
jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady zhotovitel.
8.8. Zhotovitel se zavazuje dodržovat při provádění díla veškeré podmínky a připomínky vyplývající
z územního řízení a stavebního povolení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne
objednateli škoda, hradí ji zhotovitel v plném rozsahu.
8.9. Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je
v době jeho užití známo, že je škodlivý. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné vyzvání
objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.
8.10. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z titulu
opomenutí, nedbalostí nebo neplněním podmínek vyplývajících z platných zákonů, ČSN nebo
jiných právních norem nebo vyplývajících z této smlouvy o dílo, je zhotovitel povinen bez
zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a ne-ní li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré
náklady s tím spojené nese zhotovitel.
8.11. Zhotovitel není oprávněn pověřit provedením díla ani jeho části jinou osobu bez písemného
souhlasu objednatele.
8.12. Jestliže zhotovitel narazí při provádění prací na archeologické nálezy, je povinen přerušit práce a
informovat písemně objednatele a oprávněné orgány státní správy. Pokud tak neučiní, nese
veškeré důsledky z toho plynoucí. Objednatel je povinen rozhodnout o dalším postupu.
8.13. Nebezpečí škody na díle nese po celou dobu provádění díla až po jeho předání objednateli
zhotovitel. K podpisu smlouvy o dílo předloží zhotovitel objednateli pojistnou smlouvu, která bude
krýt rizika spojená s prováděním díla a to pro případ věcných škod na díle až do výše smluvní
5
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
ceny díla a v případě odpovědnostních škod minimálně do výše 1 mil. Kč (škody třetím osobám,
jak na věcech, tak na zdraví, okolním cizím majetku apod.).
8.14. Nepředložení pojistné smlouvy dle odst. 8.13. je důvodem k odstoupení od smlouvy.
8.15. Zhotovitel zajistí na své náklady digitální fotodokumentaci zakrytých částí stavby, která bude
objednateli předána na CD při předání stavby.
9. STAVEBNÍ DENÍK
9.1. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník
v souladu s platnými předpisy, do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro
plnění smlouvy o dílo. Zejména je povinen zapisovat údaje o časovém postupu prací, jejich
jakosti, zdůvodnění odchylek prováděných prací apod. Povinnost vést stavební deník končí
předáním a převzetím stavby.
9.2. Ve stavebním deníku musí být vedeno mimo jiné:
-
název, sídlo, IČ zhotovitele
-
název, sídlo, IČ objednatele
-
název, sídlo, IČ firmy vykonávající technický dozor investora
-
přehled všech provedených zkoušek jakosti
-
seznam dokumentace stavby včetně všech změn a doplňků
-
seznam dokladů a úředních opatření týkajících se stavby
9.3. Zápisy do stavebního deníku čitelně zapisuje a podepisuje stavbyvedoucí vždy ten den, kdy byly
práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Mimo
stavbyvedoucího může do stavebního deníku provádět záznamy pouze objednatel, jím pověřený
zástupce nebo příslušné orgány státní správy.
9.4. Nesouhlasí-li stavbyvedoucí se zápisem, který učinil objednatel nebo jím pověřený zástupce,
musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do pěti pracovních dnů, jinak se má za
to, že s uvedeným zápisem souhlasí.
9.5. Objednatel nebo jím pověřený zástupce je povinen se k zápisům ve stavebním deníku, učiněným
zhotovitelem vyjadřovat nejpozději do pěti pracovních dnů.
9.6. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako doklad pro
vypracování případných doplňků (dodatků) a změn smlouvy o dílo.
9.7. Stavební deník musí být stále přístupný na stavbě.
10.
PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA
10.1. Zhotovitel je povinen písemně oznámit nejpozději 5 dnů předem, kdy bude dílo připraveno k
předání. Objednatel je pak povinen nejpozději do tří dnů od termínu stanoveného zhotovitelem,
avšak bez zbytečných odkladů, zahájit přejímací řízení a řádně v něm pokračovat.
10.2. Jestliže zhotovitel oznámí objednateli, že dílo je připraveno k předání a při přejímacím řízení se
zjistí, že dílo není podle podmínek smlouvy ukončeno nebo připraveno k odevzdání, je zhotovitel
povinen uhradit objednateli veškeré náklady s tím vzniklé.
10.3. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u přejímacího řízení všechny předepsané doklady dle
stavebního zákona v platném znění a ve znění platných předpisů. Bez těchto dokladů nelze
považovat dílo za dokončené a schopné předání.
10.4. O průběhu přejímacího řízení pořídí objednatel zápis, ve kterém se mimo jiné uvede i soupis vad
a nedodělků, pokud je dílo obsahuje, s termínem jejich odstranění. Pokud objednatel odmítne dílo
převzít, je povinen uvést do zápisu svoje důvody.
6
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
10.5. Dílo je považováno za ukončené po ukončení všech prací uvedených v čl. 2. smlouvy, pokud jsou
ukončeny řádně a včas a zhotovitel předal objednateli doklady uvedené v čl. 10. 3. smlouvy
a povrch všech pozemků tvořících staveniště je vyčištěn a uveden do předepsaného stavu.
Pokud jsou v této smlouvě použity termíny ukončení díla nebo předání, rozumí se tím den, ve
kterém dojde k oboustrannému podpisu předávacího protokolu.
10.6. Objednatel má právo převzít i dílo, které vykazuje drobné vady a nedodělky, které samy o sobě
ani ve spojení s jinými nebrání řádnému užívaní díla. V tom případě je zhotovitel povinen
odstranit tyto vady a nedodělky v termínu uvedeném v zápise o předání a převzetí díla. Pokud
zhotovitel neodstraní veškeré vady a nedodělky v dohodnutém termínu, je povinen zaplatit
objednateli smluvní pokutu dle čl. 6.1.3. Objednatel není povinen převzít dílo vykazující vady
nebo nedodělky.
10.7. Vadou se pro účely této smlouvy rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla,
stanovených soupisem prací a dodávek stavby, touto smlouvou a obecně závaznými předpisy.
10.8. Zhotovitel je povinen v přiměřené lhůtě odstranit vady a nedodělky, i když tvrdí, že za uvedené
vady a nedodělky neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných případech nese až do
rozhodnutí soudu zhotovitel. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění vad a nedodělků v přiměřené
lhůtě podle povahy vady nebo nedodělku, nejpozději však do 10 dnů od obdržení písemného
oznámení objednatele, sjednávají obě strany smluvní pokutu ve výši 2.500,- Kč za každý den, o
který zhotovitel nastoupí později. Za písemné oznámení objednatele se považuje i zápis
v protokole o předání a převzetí díla.
11.
ZÁRUKY
11.1. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. Za vady díla, na něž se vztahuje
záruka za jakost, odpovídá zhotovitel v rozsahu této záruky.
11.2. Zhotovitel poskytuje na dílo specifikované v čl. 2. záruku v délce 60 měsíců na stavební práce. Po
tuto dobu odpovídá za vady, které objednatel zjistil a které včas oznámil. Smluvní strany se
dohodly, že objednatel je oprávněn uplatnit práva z vad kdykoliv v průběhu záruční doby (bez
ohledu na to, kdy vadu zjistil, případně měl zjistit). Smluvní strany sjednaly, že vylučují aplikaci §
2605 odst. 2, § 2618, § 2629 a dalších obdobných ustanovení právních předpisů, které nad
rámec první, druhé a třetí věty tohoto odstavce smlouvy omezují právo objednatele k uplatnění
vad či umožňují zhotoviteli namítat, že právo z vady nebylo uplatněno včas.
11.3. Záruční lhůta počíná běžet dnem předání díla případně odstranění poslední vady a nedodělku
vyplývajícího z protokolu o předání a převzetí díla.
11.4. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich
zjištění. V reklamaci musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují. Dále v reklamaci
objednatel uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu. Objednatel je oprávněn
požadovat:
11.4.1. Odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů, zařizovacích předmětů,
apod.)
11.4.2. Odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná.
11.4.3. Přiměřenou slevou ze sjednané ceny.
11.4.4. Odstoupení od smlouvy.
11.5. Zhotovitel je povinen nejpozději do 5-ti dnů po obdržení reklamace písemně oznámit objednateli,
zda reklamaci uznává či neuznává. Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci objednatele
uznává. Vždy však musí písemně sdělit, v jakém termínu nastoupí k odstranění vady. Tento
termín nesmí být delší, než 10 dnů od obdržení reklamace, a to bez ohledu na to, zda zhotovitel
reklamaci uznává či neuznává. Současně zhotovitel písemně navrhne, do kterého termínu vady
odstraní.
7
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
11.6. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná
objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou.
11.7. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady ani do 15-ti dnů po obdržení reklamace,
je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odbornou právnickou nebo fyzickou
osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí objednateli zhotovitel.
11.8. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně, a že se na ni
nevztahuje záruční lhůty resp., že vadu způsobil nevhodným užíváním díla objednatel apod., je
objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré, jemu v souvislosti s odstraněním vady
prokazatelně vzniklé a doložené náklady.
11.9. Jestliže objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii, je zhotovitel povinen
nastoupit a zahájit odstraňování vady (havárie) nejpozději do 24 hodin po obdržení reklamace
(oznámení).
12.
VYŠŠÍ MOC
12.1. Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují případy, které nejsou závislé na smluvních
stranách a které smluvní strany nemohou ovlivnit. Jedná se např. o válku, mobilizaci, povstání,
živelné pohromy apod.
12.2. Pokud se splnění této smlouvy stane nemožným v důsledku vyšší moci, strana, která se bude
chtít na vyšší moc odvolat, požádá druhou stranu o úpravu smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně
a době plnění. Pokud nedojde k dohodě, má strana, která se odvolala na vyšší moc právo
odstoupit od smlouvy. Účinnost odstoupení nastává v tomto případě dnem doručení oznámení.
13.
ZMĚNA SMLOUVY
13.1. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemným, oboustranně potvrzeným ujednáním, výslovně
nazvaným “Dodatek ke smlouvě” a očíslovaným podle pořadových čísel. Jiné zápisy, protokoly
apod. se za změnu smlouvy nepovažují. K platnosti dodatků této smlouvy je nutná dohoda o
celém obsahu.
13.2. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna to
ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných
k podpisu smlouvy.
13.3. Odstoupí-li některá ze smluvních stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy
vyplývající, pak povinnosti obou smluvních stran jsou následující:
-
Zhotovitel provede soupis všech provedených prací oceněný dle způsobu, kterým je
stanovena cena díla.
-
Zhotovitel provede finanční vyčíslení provedených prací a zpracuje “dílčí konečný daňový
doklad.”
-
Zhotovitel vyzve objednatele k “dílčímu předání a převzetí díla” a objednatel je povinen do
pěti dnů po obdržení výzvy zahájit “dílčí přejímací řízení.” Po dílčím předání a převzetí
provedených prací sjednají obě smluvní strany písemné zrušení smlouvy o dílo.
-
Objednatel nepřevezme a neuhradí ty části díla, které nejsou dokončeny, nebo u kterých jsou
vady a nedodělky.
13.4. Objednatel je oprávněn bez souhlasu zhotovitele převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy
vyplývající na jinou stranu. Zhotovitel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy
vyplývající na jinou osobu pouze s písemným souhlasem objednatele.
8
Posílení a rekonstrukce vodního zdroje Liteň
14.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
14.1 Zhotovitel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností, takže se nepoužijí mj. ustanovení
občanského zákoníku o změně okolností (zejm. §1765 a 1766), ani ustanovení §2620 odst.2 obč.
zákoníku.
14.2 Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je souhlas s obsahem návrhu smlouvy doručen druhé
smluvní straně. Smlouva vzniká souhlasem s celým jejím obsahem. Souhlas musí být písemný,
řádně potvrzený a podepsaný oprávněnou osobou smluvní strany.
14.3 Veškeré dohody učiněné před podpisem smlouvy a v jejím obsahu nezahrnuté, pozbývají dnem
podpisu smlouvy platnosti a to bez ohledu na funkční postavení osob, které předsmluvní jednání
učinily.
14.4 Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy.
14.5 Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží
dva.
14.6 Obě smluvní strany prohlašují, že se seznámily s celým textem smlouvy včetně jejich příloh a
s celým obsahem smlouvy souhlasí. Současně prohlašují, že smlouva odpovídá projevu
svobodné vůle a byla odsouhlasena statutárním orgánem obou smluvních stran.
14.7 Tato smlouva je platná dnem podpisu této smlouvy oběma stranami. Účinná je dnem přidělení
finančních prostředků objednateli poskytovatelem dotace. V případě nepřidělení finančních
prostředků (dotace), anebo přidělení finančních prostředků v nedostatečné výši, může
objednavatel bez dalšího smlouvu vypovědět. V tom případě se zhotovitel zavazuje, že nebude
na objednateli vymáhat náhradu za již vynaložené prostředky, ušlý zisk, případně další náklady
spojené s účastí v zakázce malého rozsahu.
14.8 Dodavatel stavebních prací bere na vědomí, že se podpisem této smlouvy, v souladu s
ustanovením § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě ve znění
pozdějších předpisů, stává osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné
v souvislosti s dodávkou stavebních prací z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory.
14.9 Uzavření této smlouvy bylo schváleno na veřejném zasedání zastupitelstva Městyse Liteň (tj.
Objednatele) usnesením č.159/2018 ze dne 13.12.2018. Městys Liteň tedy potvrzuje, že
podmínky předchozího schválení dle zákona o obcích byly splněny.
15.
SEZNAM PŘÍLOH
Níže uvedené přílohy jsou nedílnou součástí smlouvy:
-
Příloha č. 1 - oceněné výkazy výměr (rozpočty)
-
Příloha č. 2 - časový harmonogram průběhu prací
V Litni, dne 14.12.2018
…
Filip Kaštánek, starosta
ing. Zdeněk Vlček, jednatel
za objednatele
za zhotovitele
9