Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Náklady na rekonstrukci budovy radnice'.


 
 
 
 
 
 
Úřad městské části Praha 10 
 
 
 
 
Odbor hospodářské správy 
Vážený pan 
Jan Charvát 

 
e-mail: foi+request-9129-
Váš dopis zn.:    
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx 
 
Naše značka:    P10-442554/2021  
Vyřizuje linka:    +420 267 093 688 
 
 
 
 
V Praze dne: 
 19.10.2021 
 
 
 
 
 
Poskytnutí informace na žádost podle § 14 odst. 5 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném 
přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů 
 
Městská část Praha 10, Úřad městské  části Praha 10, odbor  hospodářské  správy obdržel dne 24. 9. 
2021  Vaši  žádost  podle  zákona  č.  106/1999  Sb.,  o  svobodném  přístupu  k informacím,  ve  znění 
pozdějších předpisů (dále jen ,,InfZ“), o poskytnutí informací, ve znění:   
  
,,Vážená paní, vážený pane, 
 
se zájmem jsem si přečetl zprávu radnice k údajnému snížení nákladů na rekonstrukci sídla radnice z 
1,2 na 1,1 miliardy korun. 
https://praha10.cz/mestska-cast/aktualne/aktuality-z-mestske-casti/artmid/8652/mc-praha-10-
prevzala-projekt-na-rekonstrukci-radnice-v-prubehu-kontroly-snizila-odhadovany-rozpocet-o-127-
milionu-korun?articleid=3491 
 
Vzhledem  k  tomu,  že  v  uplynulém  roce  vzrostly  v  některých  položkách  ceny  stavebních  materiálů  i 
stavebních prací i o 100 procent, rád bych položil v této souvislosti několik dotazů:  
 
-  Projekční  práce  včetně  nacenění    byly  zahájeny  před  dvěma  lety.  Projekt  byl  odevzdán  v  prosinci 
2020.  Od  té  doby  uběhlo  tedy  již  devět  měsíců.  Kdy  byly  prosím  ceny  za  jednotlivé  položky  v 
kontrolním rozpočtu projektu naposledy aktualizovány, v jakém cenovém systému a v ceníku pro jaké 
časové  období?  (Pokud  nebylo  použito  běžných  ceníků,  jakou  metodou  byly  tyto  jednotkové  ceny 
získány?  
 
- V materiálu MČ je uveden pojem skutečná cena. Jak je tato cena definována a ke kterému datu? 
 
-  Jakým  způsobem  jsou  v  aktuálním  projektu  rekonstrukce  zohledněny  výrazné  nárůsty  cen  všech 
stavebních materiálů? Jak je možné, že ceny reálně stoupají, ale v kontrolním rozpočtu klesají, ačkoliv 
nedošlo k žádné redukci projektu? Znamená to, že nacenění projektantem bylo provedeno vadně? Je 
to případně spojeno s nějakou sankcí?  
 
-  Jakým  způsobem  má  MČ  Praha  10  tyto  ceny  smluvně  garantovány  a  jak  je  připravena  zohlednit 
případné další nárůsty stavebních komodit i prací? Jaký má nárůst cen a opoždění realizace dopad na 
podmínky přislíbených či přidělených dotací či půjček? 
 


-  Jaký  je  aktuální  harmonogram  přípravy  a realizace akce  a jak  se  liší  od  harmonogramů  dodaných 
HMP či MŽP, od kterých MČ Praha 10 žádala dotace či půjčky? Tyto harmonogramy prosím přiložte, 
včetně jejich aktualizací, pokud byly výše zmíněným subjektům zaslány. 
 
Děkuji, S přátelským pozdravem,“ 
 
Původní  lhůta  pro  vyřízení  žádosti  byla  stanovena  dle  §  14  odst.  5  písm.  d)  InfZ  do  11.  10.  2021. 
Vzhledem  k tomu,  že  pro  vyřízení  žádosti  bylo  třeba  konzultace  s ostatními  odbory  Úřadu  městské 
části  Praha  10,  které  mají  závažný  zájem  na  rozhodnutí  o  žádosti,  zejména  s odborem  kontroly  a 
komunikace,  který  v podmínkách  zdejšího  úřadu  poskytuje  metodickou  pomoc  v rámci  vyřizování 
žádostí o poskytnutí informací dle InfZ, povinný subjekt podle § 14 odst. 7 písm. c) InfZ přípisem č. j. 
P10-431812/2021 ze dne 11. 10. 2021 prodloužil lhůtu o 10 dní, tj. do 19. 10. 2021. 
 
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) InfZ Vám tímto požadované informace poskytujeme 
v následující formě: elektronicky na Vámi uvedenou emailovou adresu formou textu tohoto přípisu. 
 
-Projekční  práce  včetně  nacenění  byly  zahájeny  před  dvěma lety.  Projekt  byl  odevzdán  v  prosinci 
2020.  Od  té  doby  uběhlo  tedy  již  devět  měsíců.  Kdy  byly  prosím  ceny  za  jednotlivé  položky  v 
kontrolním rozpočtu projektu naposledy aktualizovány, v jakém cenovém systému a v ceníku pro 
jaké časové období? (Pokud nebylo použito běžných ceníků, jakou metodou byly tyto jednotkové 
ceny získány? 

-  
Na základě informací od společnosti Casua, spol. s r.o. sděluji, že poslední aktualizace 
rozpočtu  proběhla  dne  26.  3.  2021.  Kontrolní  rozpočet  pro  společnost  Casua,  spol. 
s r.o. realizovala odborná firma, která používala běžné ceníky a na některé dodávky a 
montáže  jak  ve  stavební  části,  tak  profesní  části  byly  poptáváni  přímo  někteří 
dodavatelé  (viz  parkovací  zakladače,  fotovoltaické  systémy,  audiovizuální  vybavení 
sálu atd.)  Ceny  uvedené  v kontrolním  rozpočtu  odpovídají  časovému  období 
předcházejícímu  předání  jednotlivých  verzí.  Dle  sdělení  projektanta  byl  rozpočet 
sestavován  z  cen  obvyklých  pro  rok  2020  (vychází  z  rozpočtářských  standardů), 
speciální  technologie  byly  naceňovány  poptanými  možnými  dodavateli  a  ti 
poskytovali ceny platné k datu vydání, tj. začátek roku 2021. 
 
-V materiálu MČ je uveden pojem skutečná cena. Jak je tato cena definována a ke kterému datu? 

V materiálu je uveden pojem skutečná cena v následující souvislosti: 
 
„Původní kontrolní rozpočet byl zpracován dle ceníku stavebních prací. Jak projektant, 
společnost CASUA, spol. s r.o., tak i subjekt, který pro MČ Praha 10 vykonával externí 
kontrolu  (společnost  SUNCAD,  s.r.o.)  došli  ke  shodnému  závěru,  že  úspor  lze  bez 
zásahu do projektu zajistit zjišťováním skutečné ceny prací.“ 
 
Skutečná  cena  v  tomto  významu  představuje  cenu  obvyklou  v  čase  a  místě.  Dle 
sdělení společnosti Casua, spol. s r.o. byl rozpočet sestavován z cen obvyklých pro rok 
2020  (vychází  z  rozpočtářských  standardů),  speciální  technologie  byly  naceňovány 
poptanými možnými dodavateli a ti poskytovali ceny platné k datu vydání, tj. začátek 
roku 2021. V kontextu uvedeného platí, že mezi rozpočtářskými cenami a „skutečnou 
cenou“  jednotlivých  vybraných  dodavatelů  může  dojít  k  rozdílu,  protože  záleží  na 
dodavateli/ výrobci, zda je ochoten při jednáních u objednávky (např. u 500 ks dveří) 
nabídnout množstevní slevu, se kterou ale rozpočtář nemůže v rozpočtu počítat. 
 
-Jakým  způsobem  jsou  v aktuálním  projektu rekonstrukce  zohledněny  výrazné  nárůsty  cen všech 
stavebních materiálů?  


-       
Ceny  uvedené  v  projektu  odpovídají  cenám  obvyklým  k  datu  vyhotovení  konkrétní 
verze rozpočtu. V nejbližší době dojde k zadání změn projektu, což bude obnášet po 
provedení projektových změn i aktualizaci kontrolního rozpočtu. 
 
-Jak je možné, že ceny reálně stoupají, ale v kontrolním rozpočtu klesají, ačkoliv nedošlo k žádné 
redukci projektu?  

-    Na  návrh  kontrolního  subjektu  byl  projektantem  zvolen  jiný  způsob  nacenění,  kdy  např. 
speciální technologie byly naceňovány poptanými možnými dodavateli a ti poskytovali ceny 
platné k datu vydání, tj. začátek roku 2021. 
 -Znamená to, že nacenění projektantem bylo provedeno vadně?  

Ne -viz odpověď na předchozí otázku. 
 - Je to případně spojeno s nějakou sankcí?  

Ne, protože původní nacenění nebylo provedeno vadně. 
-Jakým způsobem má MČ Praha 10 tyto ceny smluvně garantovány  

Uvedené ceny představují odhad ceny stanovený rozpočtářem projektanta, tyto ceny 
nejsou  smluvně  garantovány.  Smluvní  garance  cen  bude  až  součástí  uzavřené 
smlouvy se zhotovitelem. 
 
-a jak je připravena zohlednit případné další nárůsty stavebních komodit i prací? 

Nelze předjímat vývoj cen stavebních komodit a prací, toto bude možné řešit až poté, 
co budou k dispozici CN potencionálních zhotovitelů v rámci VZ na výběr zhotovitele. 
Žádost  tak  v tomto  bodě  směřuje  k poskytnutí  neexistujících  informací.  Z tohoto 
důvodu  bylo  vydáno  rozhodnutí  o  odmítnutí  části  žádosti  z důvodu  faktické 
neexistence požadované informace, které Vám souběžně zasíláme na adresu Vašeho 
trvalého pobytu (srov. § 15 odst. 1 InfZ ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ).  
 
-Jaký má nárůst cen a opoždění realizace dopad na podmínky přislíbených či přidělených dotací či 
půjček? 


Dopad nelze  nyní určit, protože v obou případech bylo zažádáno o prodloužení lhůt 
s ohledem na aktuální vývoj situace a prozatím ještě nebylo rozhodnuto ani v jednom 
případě.  Žádost  tak  v tomto  bodě  směřuje  k poskytnutí  neexistujících  informací. 
Z tohoto důvodu bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí části žádosti z důvodu faktické 
neexistence požadované informace, které Vám souběžně zasíláme na adresu Vašeho 
trvalého pobytu (srov. § 15 odst. 1 InfZ ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ).  
 
-Jaký je aktuální harmonogram přípravy a realizace akce a jak se liší od harmonogramů dodaných 
HMP či MŽP, od kterých MČ Praha 10 žádala dotace či půjčky?  


Aktuální  harmonogram  přípravy  a  realizace  není  k dispozici,  resp.  harmonogram  ke 
dni vyhotovení tohoto přípisu nebyl zpracován, viz informace a zápis z posledního 25. 
zasedání  zastupitelstva  městské  části  Praha  10  konaného  dne  20.  září  2021  (volně 
dostupný 
na 
internetových 
stránkách 
MČ 
Praha 
10 
na 
odkazu: 
https://praha10.cz/volene-organy/zastupitelstvo-mc/zapisy-a-stenozaznamy-ze-
zasedani) a nelze tedy určit, v čem se liší od harmonogramů dodaných HMP či MŽP, 
od kterých MČ Praha 10 žádala dotace či půjčky. 
 
-  Tyto  harmonogramy  prosím  přiložte,  včetně  jejich  aktualizací,  pokud  byly  výše  zmíněným 
subjektům zaslány.
 
 

  Níže uvádíme požadované harmonogramy zvýrazněné šedivou barvou: 

Harmonogram předložený k původní žádosti id. ž. 112bqQP 
Žádost o podporu 
Identifikace operace 
Registrační číslo projektu: 
Identifikace žádosti (Hash): 
112bqQP 
Zkrácený název projektu: 5.1.a_SEN objektu ÚMČ Praha 10 
Typ podání: Automatické 
Způsob jednání: Podepisuje jeden signatář 
Projekt 
Číslo programu: 
05 
Název programu: Operační program Životní prostředí 
Číslo výzvy: 05_19_121 
Název výzvy: MŽP_121. výzva, PO 5, SC 5.1, průběžná 
Název projektu CZ: 5.1a_Snížení energetické náročnosti objektu ÚMČ Praha 10 
Název projektu EN: 5.1a - Reduction of the energy intensity of building ÚMČ 
Prague 10 
Anotace projektu: 
Předmětem  projektu  je  snížení  energetické  náročnosti  objektu  ÚMČ,  Praha  10  č.p.  1429  ležící  na 
pozemku  p.č.  1873/81  v  katastrálním  území  Vršovice  [732257]  obec  Praha.  Jedná  se  o  kompletní 
zateplení  obálky  budovy,  instalaci  akusticky  pohltivých  prvků,  instalaci  stínící  techniky  a  realizaci 
opatření vedoucích k úspoře energie (kompletní rekonstrukce teplovodní otopné soustavy). Budova 
je dotčena památkovou ochranou, viz přiložený výpis z katastru. 
Fyzická realizace projektu 
Předpokládané datum zahájení: 
1. 9. 2021 
Skutečné datum zahájení: 
Předpokládané datum ukončení: 
31. 12. 2023 
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 28,00 
 
Harmonogram 
Položka harmonogramu: 
Zahájení výstavby 
Předpokládané datum: 1. 9. 2021 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
Položka harmonogramu: 
Ukončení kolaudačního řízení 
Předpokládané datum: 31. 10. 2023 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
Položka harmonogramu: 
Ukončení výstavby 
Předpokládané datum: 31. 8. 2023 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum:
 
Komentář: 
Položka harmonogramu: 
Zahájení provozu 
Předpokládané datum: 31. 1. 2025 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 
 


Harmonogram předložený k původní žádosti id. ž. 116I3wP 
Žádost o podporu 
Identifikace operace 
Registrační číslo projektu: 
Identifikace žádosti (Hash): 
116I3wP 
Zkrácený název projektu: 5.1.b_ SEN objektu ÚMČ Praha 10 
Typ podání: Automatické 
Způsob jednání: Podepisuje jeden signatář 
Projekt 
Číslo programu: 
05 
Název programu: Operační program Životní prostředí 
Číslo výzvy: 05_19_121 
Název výzvy: MŽP_121. výzva, PO 5, SC 5.1, průběžná 
Název projektu CZ: 5.1b_Snížení energetické náročnosti objektu ÚMČ Praha 10 
Název projektu EN: 5.1b - Reduction of the energy intensity of building ÚMČ 
Prague 10 
Anotace projektu: 
Předmětem  projektu  je  snížení  energetické  náročnosti  objektu  ÚMČ,  Praha  10  č.p.  1429  ležící  na 
pozemku  p.č.  1873/81  v  katastrálním  území  Vršovice  [732257]  obec  Praha.  Jedná  se  o  instalaci 
systémunuceného  větrání  s  rekuperací  a  fotovoltaické  elektrárny.  Budova  je  dotčena  památkovou 
ochranou, viz přiložený výpis z katastru. 
Fyzická realizace projektu 
Předpokládané datum zahájení: 
1. 9. 2021 
Skutečné datum zahájení: 
Předpokládané datum ukončení: 
31. 12. 2023 
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 28,00 
 
Harmonogram 
Položka harmonogramu: 
Zahájení výstavby 
Předpokládané datum: 1. 9. 2021 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
Položka harmonogramu: 
Ukončení výstavby 
Předpokládané datum: 31. 8. 2023 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
Položka harmonogramu: 
Ukončení kolaudačního řízení 
Předpokládané datum: 31. 10. 2023 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář:
 
Položka harmonogramu: Zahájení provozu 
Předpokládané datum: 31. 1. 2025 
Aktuální odhad: 
Skutečné datum: 
Komentář: 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 
 
Harmonogram předložený k žádosti o prodloužení termínu pro doložení kompletních podkladů 


Žádost  o  prodloužení  termínu  pro  doložení  kompletních  podkladů  k vydání  Rozhodnutí  o 
poskytnutí dotace (změna) 
 
Název projektu
:              Snížení energetické náročnosti objektu ÚMČ Praha 10 
Registrační číslo:  
     CZ.05.5.18/0.0/0.0/19_121/0011636 
CZ.05.5.18/0.0/0.0/19_121/0011637 
Předpokládaný harmonogram postupu: 
 
zahájení realizačních prací: .....................................................................................  02. 01. 2023  
ukončení realizačních prací: ....................................................................................  31. 10. 2024  
ukončení kolaudace: ................................................................................................ 31. 12. 2024  
podání poslední žádosti o platbu: ............................................................................ 30. 11. 2023 
V případě  žádosti  o  návratnou  finanční  výpomoc  nebyl  součástí  schválené  žádosti  přesný 
harmonogram, pouze konstatování, že rekonstrukce radnice by měla být realizována v období 2021 
až 2024 a s ohledem na tato data bylo i určeno čerpání finančních prostředků. V následné žádosti o 
prodloužení termínů stanovených veřejnoprávní smlouvou o poskytnutí návratné finanční výpomoci 
o jeden rok bylo zažádáno i o úpravu tohoto čerpání, tj. čerpání finančních prostředků by proběhlo na 
základě žádosti MČ o uvolnění návratné finanční výpomoci ve výši 300 000 tis. Kč až v roce 2023 a ve 
výši 200 000 tis. Kč až v roce 2024 a MČ Praha 10 by návratnou finanční výpomoc splácela až v letech 
2025-2049.  Současně  bylo  zažádáno  rovněž  o  prodloužení  dalších  termínů  uvedených  ve  smlouvě, 
konkrétně konečného termínu realizace akce, termínu předložení závěrečného finančního vypořádání 
a termínu vratky nevyužité návratné finanční výpomoci na 31. 12. 2025. 
 
 
Podle  ustanovení  §  5  odst.  3  InfZ  bude  poskytnutá  informace  zveřejněna  způsobem  umožňujícím 
dálkový přístup na internetové stránce městské části Praha 10. 
 
S pozdravem  
 
 Tomáš  Digitálně podepsal 
 
Tomáš Urbánek 
 Urbánek Datum: 2021.10.19 
 
11:40:27 +02'00'
Mgr. Tomáš Urbánek 
pověřen zastupováním vedoucího odboru hospodářské správy  
 
 
„otisk razítka“  
„elektronicky podepsáno 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sídlo: Vršovická 68, 101 38 Praha 10 
Úřední hodiny: 
tel.: +420 267093           
Pracoviště: Vršovická 68, 101 38 Praha 10 
Po, Stř  8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30 
fax: +420            
IČ: 00063941 
Čt         8.00 - 12.00 
http://www.praha10.cz 
Bankovní spojení:            
e-mail: xxxxx@xxxxxxx.xx