Vážený pan
Úřad městské části Praha 10
Jan Charvát
odbor hospodářské správy
e-mail: foi+request-9129-
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx
Váš dopis zn.: P10-431812/2021
Naše značka:
Vyřizuje linka: +420 267 093 688
V Praze dne:
11.10.2021
Vyrozumění o prodloužení lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informací podle § 14 odst. 7 písm.
c) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Městská část Praha 10, Úřad městské části Praha 10, odbor hospodářské správy obdržel dne 24. 9.
2021 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen ,,InfZ“), o poskytnutí informací, ve znění:
,,Vážená paní, vážený pane,
se zájmem jsem si přečetl zprávu radnice k údajnému snížení nákladů na rekonstrukci sídla radnice z
1,2 na 1,1 miliardy korun.
https://praha10.cz/mestska-cast/aktualne/aktuality-z-mestske-casti/artmid/8652/mc-praha-10-
prevzala-projekt-na-rekonstrukci-radnice-v-prubehu-kontroly-snizila-odhadovany-rozpocet-o-127-
milionu-korun?articleid=3491
Vzhledem k tomu, že v uplynulém roce vzrostly v některých položkách ceny stavebních materiálů i
stavebních prací i o 100 procent, rád bych položil v této souvislosti několik dotazů:
- Projekční práce včetně nacenění byly zahájeny před dvěma lety. Projekt byl odevzdán v prosinci 2020.
Od té doby uběhlo tedy již devět měsíců. Kdy byly prosím ceny za jednotlivé položky v kontrolním
rozpočtu projektu naposledy aktualizovány, v jakém cenovém systému a v ceníku pro jaké časové
období? (Pokud nebylo použito běžných ceníků, jakou metodou byly tyto jednotkové ceny získány?
- V materiálu MČ je uveden pojem skutečná cena. Jak je tato cena definována a ke kterému datu?
- Jakým způsobem jsou v aktuálním projektu rekonstrukce zohledněny výrazné nárůsty cen všech
stavebních materiálů? Jak je možné, že ceny reálně stoupají, ale v kontrolním rozpočtu klesají, ačkoliv
nedošlo k žádné redukci projektu? Znamená to, že nacenění projektantem bylo provedeno vadně? Je to
případně spojeno s nějakou sankcí?
- Jakým způsobem má MČ Praha 10 tyto ceny smluvně garantovány a jak je připravena zohlednit
případné další nárůsty stavebních komodit i prací? Jaký má nárůst cen a opoždění realizace dopad na
podmínky přislíbených či přidělených dotací či půjček?
- Jaký je aktuální harmonogram přípravy a realizace akce a jak se liší od harmonogramů dodaných HMP
či MŽP, od kterých MČ Praha 10 žádala dotace či půjčky? Tyto harmonogramy prosím přiložte, včetně
jejich aktualizací, pokud byly výše zmíněným subjektům zaslány.
Děkuji, S přátelským pozdravem,
Konec lhůty pro vyřízení žádosti připadá podle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ na 11. 10. 2021.
Vzhledem k tomu, že pro vyřízení Vaší žádosti je třeba konzultace s ostatními odbory Úřadu městské
části Praha 10, které mají závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, zejména s odborem kontroly a
komunikace, který v podmínkách zdejšího úřadu poskytuje metodickou pomoc v rámci vyřizování
žádostí o poskytnutí informací dle InfZ,
prodlužuje povinný subjekt lhůtu podle § 14 odst. 7, písm c)
InfZ o 10 dní, tj. do 19. 10. 2021.
S pozdravem
Tomáš
Digitálně podepsal
Tomáš Urbánek
Datum: 2021.10.11
Urbánek 10:20:48 +02'00'
Mgr. Tomáš Urbánek
pověřen zastupováním vedoucího odboru hospodářské správy
„elektronicky podepsáno“
Sídlo: Vršovická 68, 101 38 Praha 10
Úřední hodiny:
tel.: +420 267093
Pracoviště: Vršovická 68, 101 38 Praha 10
Po, Stř 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30
fax: +420
IČ: 00063941
Čt 8.00 - 12.00
http://www.praha10.cz
Bankovní spojení:
e-mail:
xxxxx@xxxxxxx.xx