Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Rekonstrukce radnice'.


 
 
 
 
 
 
Úřad městské části Praha 10 
 
 
Vážený pan 
 
Odbor hospodářské správy 
Michal Voska 
 

 
e-mail: foi+request-9096-
Váš dopis zn.:               
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx 
Naše značka:     P10-400193/2021 
 
Vyřizuje linka:   +420 267 093 644  
V Praze dne:     17.9.2021  
 
 
Poskytnutí informace na žádost podle § 14 odst. 5 písm. d) zákona č.  106/1999 Sb., o svobodném 
přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů 
 
Městská  část  Praha  10,  Úřad  městské  části  Praha  10,  odbor  hospodářské  správy  obdržel  dne  
2. 9. 2021 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen ,,InfZ“), o poskytnutí informací ve znění: 
  
„Vážená paní, vážený pane, 
Prosím předejte to poradenskému týmu v Otevřete, posoudí postup ve Vašem případě. 
Rád bych požádal o přehodnocení přístupu Městská část Praha 10 k vyřízení mé žádosti 'Rekonstrukce 
radnice'. 
Rád bych věděl, kdo je pracovní skupinou, kdo jí volil a z koho je složená, jmenovitě, i dle stran a hnutí, 
uskupení, atp. Kdy se o této skupině rozhodlo, kdo vznesl návrh na vytvoření skupiny... 
Dále co se týče jednacího sálu, kde je změna na dvě patra... Byla provedena studie z pohledu finančního, 
o kolik je patrová, versus dvoupatrová jednačka dražší? Kým byla změna navržena, předpokládám, že 
v původních návrzích se počítalo s ekonomičtější variantou... 
Děkuji“

 
 
Povinný subjekt konstatuje, že předmětná žádost mu byla doručena jako nová žádost dle InfZ v reakci 
na dříve poskytnutou informaci, která je zveřejněna na odkazu:  
https://praha10.cz/Portals/0/106_zverejnene_zadosti/2021/Z%C3%A1%C5%99%C3%AD/P10-
374031-2021.pdf?ver=2021-09-03-092830-623 

 
Povinný  subjekt  dále  uvádí,  že  předmětné  podání  ze  dne  2.  9.  2021  bylo  z  Vaší  strany  označeno  
v  předmětu  emailu  jako  „Přezkoumání  Žádost  o  informace  podle  dotaz  –  Rekonstrukce  radnice“.  
K  tomuto  povinný  subjekt  uvádí,  že  při obdržení  jakéhokoliv  podání  je  nejdříve nezbytné  posoudit,  
o jaký typ podání se jedná, a to dle právní zásady, podle níž se každé právní jednání, tedy i podání, 
posuzuje dle svého obsahu (§ 555 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Po bližším posouzení 
obsahu předmětného podání povinný subjekt zjistil, že se jedná o novou žádost ve smyslu InfZ, nikoliv 
o přezkoumání, resp. opravný prostředek proti způsobu vyřízení původní žádosti.  
 
K části textu Vašeho podání „Prosím předejte to poradenskému týmu v Otevřete, posoudí postup ve 
Vašem případě. Rád bych požádal o přehodnocení přístupu Městská část Praha 10 k vyřízení mé žádosti 


'Rekonstrukce radnice'.“  povinný subjekt uvádí, že  předmětný  text  byl pravděpodobně  automaticky 
generovaným  textem  v rámci  internetové  služby  www.infoprovsechny.cz,  prostřednictvím  které  je 
občanům umožněno podávání žádostí dle InfZ na jednotlivé státní instituce. 
  
V návaznosti na výše uvedené tak má povinný subjekt postaveno najisto, že obsahem žádosti dle InfZ 
je znění „Rád bych věděl, kdo je pracovní skupinou, kdo jí volil a z koho je složená, jmenovitě, i dle stran 
a hnutí, uskupení, atp. Kdy se o této skupině rozhodlo, kdo vznesl návrh na vytvoření skupiny... Dále co 
se týče jednacího sálu, kde je změna na dvě patra... Byla provedena studie z pohledu finančního, o kolik 
je  patrová,  versus  dvoupatrová  jednačka  dražší?  Kým  byla  změna  navržena,  předpokládám,  že  v 
původních návrzích se počítalo s ekonomičtější variantou...“

 
Povinný  subjekt  dále  konstatuje,  že  ve  své  žádosti  neuvádíte  datum  svého  narození  a  údaj  o místu 
trvalého pobytu. Vzhledem k tomu, že pro vyřízení Vaší žádosti není znalost těchto údajů nezbytná, 
nevyzval  Vás  povinný  subjekt  k doplnění  těchto  údajů  podle  §  14  odst.  5  písm.  a)  InfZ.  I  přes  tuto 
skutečnost povinný subjekt doporučuje každou žádost o informaci opatřit těmito údaji. Minimálně údaj 
o místu trvalého pobytu může být ze strany fyzické osoby kdykoliv změněn, tj. nemusí korespondovat 
s údajem uvedeným v původní žádosti o informace.  
 
 
V souladu  s ustanovením §  14  odst. 5  písm.  d)  InfZ  Vám tímto  požadované  informace  poskytujeme 
v následující formě: elektronicky na Vámi uvedenou emailovou adresu formou textu tohoto přípisu.  
 
 
„Rád bych věděl, kdo je pracovní skupinou, kdo jí volil a z koho je složená, jmenovitě, i dle stran a 
hnutí, uskupení, atp. Kdy se o této skupině rozhodlo, kdo vznesl návrh na vytvoření skupiny...“
 
 
Pracovní skupina není volena, ale jmenována, přičemž jmenování přísluší tajemníkovi/tajemnici ÚMČ 
Praha 10. Složení pracovní skupiny bylo Dodatkem č. 9 ze dne 28. 7. 2021 Příkazu tajemníka Úřadu MČ 
Praha 10 č. 3/2019 ve znění Dodatku č. 1, č. 2, č. 3, č. 4, č. 5, č. 6, č. 7 a č. 8 aktualizováno a nyní je 
pracovní skupina v následujícím složení: 
 
•  vedoucí pracovní skupiny - vedoucí odboru majetkoprávního, Mgr. Tomáš Urbánek,  
 
pracovník ÚMČ Praha 10 
•  tajemnice ÚMČ Praha 10, JUDr. Jana Hatalová, MBA 
•  vedoucí odboru hospodářské správy, Mgr. Tomáš Urbánek, pověřený pracovník ÚMČ Praha 
10, pověřený vedením odboru 
•  metodik odboru ekonomického, Ing. Radek Vališ, pracovník ÚMČ Praha 10 
•  místostarosta pro dopravu a parkování, rekonstrukci radnice a KD Eden, PaedDr. Martin Sekal, 
ODS 
•  místostarosta  za  územní  rozvoj,  kulturní  památky  a  podporu  podnikání,  Ing.  arch.  Martin 
Valovič, ODS 
•  zástupce  výboru  Základní  organizace  odborového  svazu  státních  orgánů  a  organizací  při 
Městské části Praha 10 - vedoucí odboru životního prostředí, Bc. Martin Pecánek, pracovník 
ÚMČ Praha 10 
•  členka rady MČ Praha 10 za finance, rozpočet, dotace a participativní rozpočet, doc. Ing. Lucie 
Sedmihradská, Ph.D., Koalice VLASTA 
•  předseda Výboru pro strategické investice a veřejné zakázky, Ing. Ivan Mikoláš, Česká pirátská 
strana 
 

Pracovní skupina pro rekonstrukci radnice byla vytvořena na základě usnesení Rady MČ Praha 10 č. 
599 ze dne 30. 7. 2019. Předkladatelem materiálu do Rady MČ Praha 10 byl tehdejší gesční radní pro 
rekonstrukci radnice, pan Filip Humplík. 
„Dále  co  se  týče  jednacího  sálu,  kde  je  změna  na  dvě  patra...  Byla  provedena  studie  z  pohledu 
finančního,  o  kolik  je  patrová,  versus  dvoupatrová  jednačka  dražší?  Kým  byla  změna  navržena, 
předpokládám, že v původních návrzích se počítalo s ekonomičtější variantou...“ 
 
Ano, původní návrhy dispozičního řešení počítali s ekonomičtější variantou, ale hlavním cílem úpravy 
dispozičního  uspořádání  zastupitelského  sálu  bylo  zajistit  jeho  multifunkčnost  a  podpořit  jeho 
reprezentativnost  tak,  aby  v  případě  zájmu mohl  být  pronajímán třetím  stranám.  Požadavek  vzešel 
z jednání pracovní skupiny pro rekonstrukci radnice. 
 
Projektantem  byla  vytvořena  SWOT  analýza  na  variantu  „dvoupatrové  jednačky“,  kdy  tato  byla 
prezentována na jednání pracovní skupiny společně s návrhem nového dispozičního řešení.  
 
Z této analýzy vyplývá výrazný nárůst investičních nákladů: 
- o konstrukce, které nahrazují zrušené sloupy (příhradový stěnový vazník + posílení sloupů) 
- o konstrukce, které posilují sloupy u fasády 
- o požární izolace nových ocelových konstrukcí 
- o některé technologické prvky chlazení 
- o systém otevírání oken. 
Dle tehdejšího odhadu projektanta šlo o nárůst ve výši cca 16-17 milionu korun českých. 
 
Následně  po  odsouhlasení  v příslušných  orgánech  (Komise  pro  rekonstrukci  radnice  a  Výbor  pro 
strategické investice a veřejné zakázky) byla vybraná varianta předložena do Rady MČ Praha 10, kterou 
Rada  MČ Praha 10  usnesením  č.  70 ze  dne  28. 1. 2020, resp. usnesením č. 256 ze  dne  31. 3. 2020 
odsouhlasila.  Předkladatelem  materiálů  do  Rady  MČ  Praha  10  byl  gesční  radní  pro  rekonstrukci 
radnice, pan PaedDr. Martin Sekal. 
 
 
 
Podle  ustanovení  §  5  odst.  3  InfZ  bude  poskytnutá  informace  zveřejněna  způsobem  umožňujícím 
dálkový přístup na internetové stránce městské části Praha 10. 
 
 
 
Tomáš  Digitálně 
 
podepsal Tomáš 
 
Urbánek 
 
UrbánekDatum: 2021.09.17 
 
08:06:00 +02'00'
Mgr. Tomáš Urbánek 
pověřený vedením odboru hospodářské správy  
 
 
„podepsáno elektronicky“ 
 
 
 
 
Sídlo: Vršovická 68, 101 38 Praha 10 
Úřední hodiny: 
tel.: +420 267093111 
Pracoviště: Vršovická 68, 101 38 Praha 10 
Po, Stř  8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30 
 
IČ: 00063941 
Čt         8.00 - 12.00 
http://www.praha10.cz 
Bankovní spojení:            
e-mail: xxxxx@xxxxxxx.xx