Vážený pan
Michael Voska
Adresa pro doručení:
foi+request-8513-
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx
Váš dopis ze dne 28. prosince 2020
V Praze dne 12. ledna 2021
Č. j.: MZDR 62718/2020-4/MIN/KAN
*MZDRX01DXRO
MZDRX01D I*
XROI
Odpověď Ministerstva zdravotnictví na žádost o informace dle zákona č.106/1999
Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
K Vámi podané žádosti o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, doručené Ministerstvu zdravotnictví
dne 28. prosince 2020, evidované pod č. j.: MZDR 62718/2020-1/MIN/KAN, kterou jste
požadoval
informace ve věci takzvaného Pacientského hubu, který je provozován v Praze
10, konkrétně pak:
1. Celkové roční náklady, včetně mzdových nákladů (případně očekávané roční
náklady, včetně mzdových nákladů)
2. Přehled využití centra v roce 2020
3. Plán akcí na rok 2021
4. Informaci o záměru pronájmu 4 volných kanceláří, v jakém stavu se nyní
centrum nachází, komu případně byl prostor volných kanceláří pronajat;
Vám sděluji následující:
K otázce č. 1:
Pacientský hub získal na svůj provoz grant z Fondů Evropského hospodářského prostoru
a Norska 2014–2021 v rámci programu Zdraví. Celková výše grantu činí
24 225 000 Kč,
tato částka pokrývá veškeré projektové náklady (provozní náklady, náklady na vzdělávání,
mzdové náklady apod.), a to na realizační období od
1.3.2020 – 31.12.2023 (3 roky a 10
měsíců).
K otázce č. 2:
Od března 2020, kdy byl projekt oficiálně zahájen, probíhala intenzivní příprava jak
fyzických prostor, tak dalších aktivit Pacientského hubu. Zrekonstruované a kompletně
vybavené prostory
byly virtuálně otevřeny 22. prosince 2020 na neformálním online
setkání s pacientskými organizacemi a zástupci médií. S ohledem na epidemickou situaci
v ČR však nebylo zatím možné zahájit plný provoz sdíleného prostoru. Provoz pracovního
a komunitního centra v pražských Vršovicích je však pouze jednou z klíčových aktivit
projektu. Primárně má projekt za cíl zajišťovat
komplexní vzdělávací program
pacientským organizacím, dále informovat pacienty o jejich právech
Ministerstvo zdravotnictví, Kancelář ministra
Palackého náměstí 4, 128 01 Praha 2, www.mzcr.cz
a povinnostech a jak lépe pečovat o své zdraví a u veřejnosti zvyšovat zdravotní
gramotnost. V roce 2020 již proběhly v režimu online tři vzdělávací semináře, první
seminář na témata negrantový fundraising (53 přihlášených), druhý na téma pořádání akcí
online (52 přihlášených) a jedno neformální setkání s lektorem na téma digitalizace
(25 přihlášených). V roce 2020 byl také spuštěn interaktivní webový portál
(https://pacientskyhub.cz)
a
online
komunita
na
sociálních
sítích
(https://www.facebook.com/groups/pacientskyhub), obojí spadá do klíčových aktivit
projektu.
K otázce č. 3:
Plán aktivit Pacientského hubu bude zveřejňován vždy jednou za čtvrt roku. Plánování
aktivit v kratších časových úsecích umožňuje flexibilněji reagovat na aktuální zdravotnická
témata či legislativní změny a adekvátně tak odpovídat na konkrétní potřeby pacientských
organizací v oblasti vzdělávání. Plán na IQ 2021 nyní finalizujeme ve spolupráci s
pacientskými organizacemi a dalšími partnery. Zveřejněn bude v průběhu ledna na webu a
na sociálních sítích Pacientského hubu. Rámcově bude obsahovat následující okruhy:
Pacientské organizace:
Řízení a profesionalizace PO (HR, právo, management, financování, daně, IT
apod.)
Advokační činnost (legislativa, zdravotnický systém, komunikace, PR)
Pacienti / veřejnost:
Praktické informace (asistenční pomůcky, jak žádat o podporu, komunikace s lékaři
apod.)
Inspirace, příběhy, vzájemná podpora a sdílení
Zdravotní gramotnost (prevence, zdravý životní styl, nakládání s léky)
První akcí hubu v roce 2021 byl seminář na téma
Jak si udržet duševní pohodu
v novém roce. Tématem psychické odolnosti provedla účastníky psycholožka Ivana
Štefková. Seminář proběhl v online podobě dne 7. 1. 2021. Další plánovanou akcí je
informace o fungování Pacientského hubu (základní informace apod.) dne 19.1.2021.
K otázce č. 4:
Předmětem připravované výzvy veřejné soutěže je podnájem čtyř místností o rozměrech
15,75 m2, 15,95 m2, 16,46 m2 a 18,02 m2 na adrese U vršovického nádraží 30, Praha 10.
Podmínky veřejné soutěže se v současné době nachází v režimu připomínkování
ze strany právního oddělení MZ. Výzva bude vyvěšena koncem ledna či začátkem února
na úřední desce Ministerstva zdravotnictví (dostupná rovněž online na
www.mzcr.cz). S pozdravem
Mgr. Daniela Kobilková
ředitelka odboru Kancelář ministra
podepsáno elektronicky
Ministerstvo zdravotnictví, Kancelář ministra
Palackého náměstí 4, 128 01 Praha 2, www.mzcr.cz
Elektronický podpis - 12.1.2021
Certifikát autora podpisu :
Jméno : Mgr. Daniela Kobilková
Vydal : PostSignum Qualified C...
Platnost do : 1.11.2021 12:23:24-000 +01:00