Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Zprávy o výsledcích finančních kontrol'.

Český telekomunikační úřad 
 
 
 
Čj.: ČTÚ- 6 924/2015  - 607 
se sídlem Sokolovská 219, Praha 9   
 
 
 
 
Samostatné oddělení  interního  auditu 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ROČNÍ ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH FINANČNÍCH KONTROL 
ZA ROK 2014 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Praha dne: 
17. 2. 2015 
Zpracoval:   
Ing.  Martin Dořičák 
 
 
samostatné oddělení interního  auditu 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Praha dne:  
            Souhlasí: 
 
 
 
……………………………………………… 
 
 
 
Ing.  Mgr. Jaromír Novák 
 
 
 
 
 
předseda Rady Českého telekomunikačního  úřadu 
 
 
 
 
 
 
 

 
OBSAH 
 
 
I. 
Úvod …………………..……………………………….………………………..............  3 
 
 
II. 
Zhodnocení  výsledků finančních kontrol …………….……………………...............  3 
 
 
III. 
Vnitřní  kontrolní  systém ……………………………………………………………….  3 
 
 
IV. 
Činnost oddělení  interního  auditu ..…………………………………………………..  4 
 
 
 
V. 
Podklad pro schvalování  účetní závěrky …..…………………………………………  8 
 
 
 
VI. 
Závěr………………………………………………………………………………………  9 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přílohy: 
a)  Tabulka vybraných ukazatelů v roce 2014 (příloha  č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.) 
b)  Tabulka  údajů  o  výsledcích  interního  auditu  v roce  2014  (příloha  č.  3  k vyhlášce 
č. 416/2004 Sb.) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     2/10                                                         17. 2. 2015 

I. 
ÚVOD 
 
Podle  §  32  a  33  vyhlášky  č.  416/2004  Sb.,  kterou  se  provádí  zákon  č.  320/2001  Sb.,  o 
finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), 
ve  znění  pozdějších  předpisů  (dále  jen  „vyhláška“)  je  Český  telekomunikační  úřad  (dále jen 
„Úřad“  nebo  „ČTÚ“),  jako  správce  kapitoly  státního  rozpočtu,  povinen  předkládat 
v elektronické  podobě  Ministerstvu financí ČR (dále jen „MF ČR“) Roční zprávu o výsledcích 
finančních kontrol za uplynulý  rok.  
 
II. 
ZHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ FINANČNÍCH KONTROL 
 
V roce  2014  nebyly  u  ČTÚ  provedeny  finanční  kontroly  ve  znění  zákona  č.  320/2001  Sb. 
zákona  o  finanční  kontrole.  V roce  2014  byla  u  ČTÚ  provedena  kontrola  dle  zákona  
č.  185/2001  Sb.,  o  odpadech  a  dle  vyhlášky  č.  520/2005  Sb.  o  rozsahu  hotových  výdajů  a 
ušlého výdělku. 
 
III. 
VNITŘNÍ KONTROLNÍ SYSTÉM 
 
Zásady  vnitřního  kontrolního  systému  Českého  telekomunikačního  úřadu  jsou  definovány 
v interním  předpisu  -  Závazném  pokynu  ČTÚ  č.  31/2014,  který  upravuje  jednotný  postup  
pro  nastavení  vnitřního  řídícího  a  kontrolního  systému  v  rámci  Českého  telekomunikačního 
úřadu.  Tento závazný pokyn byl v průběhu roku 2014 aktualizován v souladu s doporučeními 
mimořádného  interního  auditu,  který  byl  proveden  SO  607  v roce  2013  ve  spolupráci 
s externím auditorem v oblasti dodržování právních  předpisů v oblasti příjmů a výdajů  ČTÚ.  
Vnitřní  kontrolní  systém Úřadu tvoří: 
a) systém finančního řízení  a kontroly  (řídící  kontrola), 
b)  systém  interního  auditu  podle  závazného  pokynu  Úřadu,  kterým  se  upravuje 
     provádění  interního  auditu v Úřadu, 
c) systém řízení rizik. 
Všichni  vedoucí  zaměstnanci  Úřadu  jsou  v  rámci  vymezených  povinností,  pravomocí 
a odpovědností  povinni  zajistit  fungování  vnitřního  kontrolního  systému.  Současně  jsou 
povinni  podávat  předsedovi  Rady  Úřadu  včasné  a  pravdivé  informace  o  výsledcích 
dosahovaných  při   plnění  stanovených  úkolů,  o  vzniku  významných  rizik,  o  závažných 
nedostatcích v činnosti Úřadu a o přijímaných a plněných opatřeních  k jejich nápravě. 
V souladu  s vnitřním  předpisem  ZP  ČTÚ  č.  31/2014  a  dle  zákona  o  finanční  kontrole  byly 
v roce 2014 prováděny v jednotlivých  útvarech Úřadu např. tyto řídící  kontroly: 
─  plnění  plánu hlavních  úkolů Úřadu, 
─  čerpání dílčích  rozpočtových položek spravovaných jednotlivými  odbory, 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     3/10                                                         17. 2. 2015 

─  evidence a vymáhání  pohledávek, 
─  rozhodování  ve správním řízení,  dodržování postupů daných správním řádem,  
─  postupy při manipulaci s dokumenty, které obsahují  utajované skutečnosti, 
─  dodržování  interních předpisů Úřadu se zvláštním zřetelem k legislativním  změnám, 
─  vyhodnocení  plnění  úkolů  vyplývajících  z uzavřených smluv,  
─  správnost dat v příslušných databázích, 
─  činnost ochrany spotřebitele,  
─  BOZP a PO, 
─  využívání  pracovní doby a její evidence, 
─  využívání  služebních mobilních telefonů,  kontrola a evidence úhrad od zaměstnanců, 
─  vyhodnocování  provozu pobočkové ústředny, 
─  účelnost a efektivnost provozu při využívání  služebních motorových vozidel, 
─  sledování  limitu finančních prostředků určených na drobné nákupy  a pohoštění, 
─  sledování  efektivního  využití  plánovaných  finančních  prostředků  na  vzdělávání 
zaměstnanců, 
─  nakládání  s hmotným majetkem ČTÚ. 
V průběhu  výkonu  řídící  kontroly  nebyla  vedoucími  zaměstnanci  v roce  2014  zjištěna 
významná  pochybení. Drobné nedostatky byly odstraněny na místě, následným projednáním 
při  poradách  jednotlivých  útvarů  nebo  dle  stanovených  termínů.  Ve  dvou  případech  bylo 
v průběhu  sledovaného  období  zjištěno  vyřizování  stížností  v neúměrně  dlouhých  lhůtách 
a neplnění  pokynu  vedoucího  odboru  ohledně  lhůt  pro  zakládání  spisů.  Toto  porušení 
pracovních povinností  bylo řešeno snížením osobního  příplatku. 
V roce  2014  nebyl  v rámci výkonu řídící kontroly zjištěn případ, který by svědčil o tom, že se 
s veřejnými  finančními  prostředky  nakládalo  nehospodárně,  neefektivně,  neúčelně  nebo 
v rozporu  s právními  předpisy.  Zaměstnanci  Úřadu  byli  pravidelně  seznamováni  s novými 
informacemi  vyplývajícími  z porad  předsedy  Rady  Úřadu,  s novými  legislativními  normami 
i vnitřními  předpisy. 
Společným problémem všech odborů pro oblasti je množství sporů ve věci finančního plnění 
mezi  osobou  vykonávající  komunikační  činnost  a účastníkem,  resp. uživatelem,  i  když  je 
nutno  konstatovat,  že  na  základě  opatření  přijatých  vedením  Úřadu  (navýšení  počtu 
zaměstnanců  v průběhu  roku  2014  na  základě  usnesení  vlády  č.  528/2013),  došlo 
k podstatnému  snížení  počtu  případů,  u  kterých  bylo  zjištěno  nedodržení  lhůt  a  jejich  počet 
stále  klesá.  Za  daného  stavu  nebylo  možno  ve  sledovaném  období  ve  všech  případech 
dodržet  lhůty  stanovené  správním  řádem  a  vyloučit  chybovost  při  zpracování  výsledných 
dokumentů.  
 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     4/10                                                         17. 2. 2015 

IV. 
ČINNOST ODDĚLENÍ INTERNÍHO AUDITU 
 
IV.  1
  AUDIT  ZADÁVÁNÍ  VEŘEJNÝCH  ZAKÁZEK  V  ROCE  2013  A  PROVĚŘENÍ 
FINANČNÍHO  PLNĚNÍ  VYBRANÝCH  SMLUV  byl realizován v období  13. 1. – 28. 2. 2014. 
Postup  zadávání  veřejných  zakázek  (dále  také  „VZ“)  Českým  telekomunikačním  úřadem 
(dále také „ČTÚ“) byl ověřen na vzorku 9-ti veřejných zakázek zadaných v roce 2013. 
Cílem  auditu  bylo  ověření  procesu  zadávání  veřejných  zakázek  v podmínkách  Českého 
telekomunikačního  úřadu  a  jeho  soulad  se  zákonem  č. 137/2006  Sb.,  o  veřejných 
zakázkách,  ve  znění  pozdějších  předpisů  a  relevantními  vnitřními  předpisy.  Auditoři  také 
ověřovali  nastavení  procesu  sledování  a  kontroly  finančního  plnění vybrané smlouvy (včetně 
dodatků)  uzavřené  v souvislosti  s  veřejnou  zakázkou a zadané v roce 2010, včetně kontroly 
výše  skutečně  uhrazené  ceny za dobu plnění veřejné zakázky. Auditoři ověřili přiměřenost a 
účinnosti  řídících  a  kontrolních  mechanismů  auditovaných  procesů  a  identifikovali 
potencionální  rizika auditovaných procesů. 
Auditoři  upozornili vedení  Úřadu na následující  potencionální  rizika v auditovaném procesu: 
  Riziko  nedodržení  zásad  transparentnosti,  rovného  zacházení  a  zákazu 
diskriminace dle § 6 zákona č. 137/2006 Sb. 
  Riziko  vzniku  nehospodárnosti  v  důsledku  nestanovení  sankce  z  pozdního 
dodání  předmětu plnění  VZ 
Doporučení a přijatá opatření 
Auditoři  doporučili  zvážit  zajištění  účasti  zástupce  odboru  legislativního  a  právního  v  komisi 
pro  otevírání  obálek  a  v  hodnotící  komisi  u  všech  VZ,  kde  se  takové  komise  sestavují, 
aktualizovat  interní  předpisy.  V případech,  kdy  jsou  žádanky  a  objednávky  vystaveny  
na  základě  uzavřené  smlouvy,  vždy  do  nich  uvádět  číslo  smlouvy,  na  základě  které  je 
požadavek  poptáván  tak,  aby  bylo  číslo  objednávky/přijaté  faktury  jednoznačně 
identifikováno  s číslem smlouvy.  
 
IV.  2  AUDIT  SYSTÉMU  ZAJIŠŤOVÁNÍ  ZKOUŠEK  ZPŮSOBILOSTI  K  OBSLUZE 
VYSÍLACÍCH  RÁDIOVÝCH  ZAŘÍZENÍ  A  VYDÁVÁNÍ  PRŮKAZŮ  ODBORNÉ  ZPŮSOBILOSTI 
byl realizován v období  3. 3. – 30. 4. 2014. 
Cílem  auditu  bylo  ověření  systému  zajišťování  zkoušek  způsobilosti  k obsluze  vysílacích 
rádiových  zařízení  a  vydávání  průkazů  odborné  způsobilosti  v podmínkách  Českého 
telekomunikačního  úřadu. 
Auditoři  konstatovali,  že  systém  zajišťování  zkoušek  způsobilosti  k obsluze  vysílacích 
rádiových  zařízení  a  vydávání  průkazů  odborné  způsobilosti  je  v rámci  Úřadu  nastaven, 
zavedené  řídící  a  kontrolní  mechanismy  jsou  aplikovány  a  jsou  převážně  účinné.  Oslabené 
řídící  a  kontrolní  mechanismy  auditoři  identifikovali  v  oblasti  prokazování  komunikace 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     5/10                                                         17. 2. 2015 

v anglickém  jazyce  a  znalosti  letecké  frazeologie  v případech,  kdy  je  pro  získání  průkazů 
odborné způsobilosti vyžadována ústní zkouška. 
Byl  zjištěn  ojedinělý  nesoulad  mezi  vybraným  vzorkem  a  zkušebním  řádem  ČTÚ,  
kterým je stanoven postup při provádění zkoušek k prokázání odborné způsobilosti k obsluze 
vysílacích  rádiových  zařízení,  při  prodlužování  platnosti  průkazů  odborné  způsobilosti  a  
při vydávání  duplikátů  těchto průkazů. 
 
Auditoři  upozornili vedení  Úřadu na následující  potencionální  rizika v auditovaném procesu: 
  Riziko netransparentnosti  
  Riziko oslabených mechanismů řídící kontroly 
  Riziko nedodržování vnitřních předpisů. 
 
Doporučení a přijatá opatření 
Auditoři 
doporučili  důsledně  dodržovat  ustanovení  Zkušebního  řádu  Českého 
telekomunikačního  Úřadu  při prodlužování  platnosti  průkazů  odborné  způsobilosti  a  
při  vydávání  duplikátů  těchto  průkazů  nebo  realizovat  jeho  úpravu  tak,  aby  byl  v souladu se 
současnou  praxí.  Auditoři  dále  doporučili  posílit  řídící  kontrolu  v  oblasti  prokazování 
komunikace v anglickém jazyce a znalosti letecké frazeologie v případech, kdy je pro získání 
průkazů  odborné  způsobilosti  tato  ústní  zkouška  vyžadována  a  na  internetových  stránkách 
Úřadu zveřejnit kritéria úspěšnosti pro složení ústní zkoušky. 
 
IV.  3  AUDIT  INVENTARIZACE  MAJETKU  A  POHLEDÁVEK  ČTÚ  byl  realizován  v období  
2. 5. – 30. 6. 2014. 
Základním  cílem  provedeného  interního  auditu  bylo  prověření  systému  provádění 
inventarizace  majetku  a  pohledávek  ČTÚ  se  zaměřením  na  posouzení  vlivu  na  úplnost  a 
průkaznost  účetní  závěrky.  Samostatné  oddělení  interního  auditu  se  v rámci  tohoto  auditu 
mělo  mimo  jiné  zabývat  i  oblastí  inventarizace  pohledávek  v rámci  ČTÚ  resp.  jejím  vlivem  
na úplnost a průkaznost účetní závěrky.  
Na 
základě 
auditních 
šetření 
bylo 
zjištěno, 
že 
vnitřní 
kontrolní 
systém 
 v  auditovaných  oblastech  je  zaveden  a  je  funkční,  ale  v některých  svých  částech  vykazuje 
možná  rizika,  která  spočívají  v  neúčinném  výkonu  řídící  kontroly  při  provádění inventarizace 
pokladny.  Auditoři  zjistili  nesoulad  harmonogramu  inventarizace  s požadavky  vyhlášky  
č.  270/2010  Sb.,  O  inventarizaci  majetku  a  závazků,  kdy  harmonogram  inventarizace 
neobsahoval  všechny  náležitosti  požadované  touto  vyhláškou.  Nedoložením/neúčastí 
odborného  zaměstnance  při  inventarizaci skladu zásob kancelářských potřeb by mohlo dojít 
k riziku  nekvalitně  provedené  inventury  s dopadem  na  celkovou  inventarizaci  organizace 
resp. účetní závěrku. 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     6/10                                                         17. 2. 2015 

Auditoři  upozornili vedení  Úřadu na následující  potencionální  rizika v auditovaném procesu: 
  Nekvalitně  provedená inventarizace pokladny 
  Porušení  vyhlášky  č.  270/2010  Sb.;  nemožnost  naplánování  provedení 
kontroly výkonu  inventur jednotlivých  DIK Ústřední inventarizační  komisí. 
  Možnost  vzniku  neopodstatněných  inventarizačních  rozdílů  s vlivem  
na celkovou inventarizaci resp. účetní závěrku 
  Porušení čl. 7 odst. 4 Závazného pokynu č. 5/2007. 
 
Doporučení a přijatá opatření 
Auditoři  doporučili  inventarizaci  korunové  pokladny  dokládat  všemi  potřebnými  doklady, 
doplnit  plán  inventur  o  požadavky  vyhlášky  č.  270/2010  Sb.,  zajistit/doložit  účast  hmotně 
odpovědného  zaměstnance s odbornou znalostí inventované oblasti v DIK, zajistit jmenovací 
listiny  pro  všechny  členy  DIK,  tak  aby  naplněn  požadavek  interního  závazného  pokynu  a 
relevantní  pracovníci by měli provádět kontrolu těchto skutečností. 
 
 
IV.  4  AUDIT  SYSTÉMU  VÝKONU  KONTROLY  V OBLASTI  ELEKTRONICKÝCH 
KOMUNIKACÍ  A POŠTOVNÍCH SLUŽEB byl realizován v období  1. 7. – 29. 8. 2014. 
Tento  interní  audit  měl  ověřit  systém  a  soulad  výkonu  kontroly  v oblasti  elektronických 
komunikací  a  poštovních  služeb  se  zaměřením  na změnu  legislativy  a  metodické  vedení 
v podmínkách Českého telekomunikačního  úřadu. 
Po  provedeném  auditu  byl  konstatován  soulad  provádění  výkonu  kontroly  v oblasti 
elektronických  komunikací  a  poštovních  služeb  se zákonem  č.  255/2012  Sb.,  o  kontrole 
(kontrolní  řád).  Auditovaný  systém  je  v rámci  Úřadu  nastaven,  zavedené  řídící  a  kontrolní 
mechanismy  jsou  aplikovány  a  plní  cíle  řízení  a  kontroly. Řídící  a  kontrolní  mechanismy 
auditovaného  systému  jsou  dále  posíleny  koordinací  postupu  odborů  pro  oblasti  k zajištění 
objektivního  výsledku  kontroly  v elektronických  komunikacích  v přípravné  i  realizační  části 
kontroly,  jakož i zpracování výstupů kontroly v protokolech.  
V auditovaném  systému  nebyla  auditory  identifikována  potencionální  rizika,  proto  nebyla 
formulována ani žádná doporučení. 
 
 

IV.  5  AUDIT  SYSTÉMU  POSKYTOVÁNÍ  CESTOVNÍCH NÁHRAD  PŘI PRACOVNÍCH 
CESTÁCH V RÁMCI  ČESKÉ REPUBLIKY  byl realizován v období  1. 9. – 31. 10. 2014.  
Cílem  vykonaného  auditu  bylo  posoudit,  zda  je  řídící  a  kontrolní  systém  při  poskytování 
cestovních  náhrad  při  pracovních  cestách  v rámci  České  republiky  nastaven  přiměřeně  a 
účinně.  
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     7/10                                                         17. 2. 2015 

Auditoři  zjistili,  že  dochází  k  pozdnímu  vyúčtování  cestovného,  a  tak  není  nedodržována 
lhůta pro vyúčtování  stanovených interním předpisem.  
Z provedeného  šetření  vyplynula  negativní  zjištění,  ke  kterým  se  váží  níže  uvedená  hlavní 
rizika: 
  Pozdní vyúčtování cestovného 
 
Doporučení a přijatá opatření 
Auditoři  doporučili posílit řídící  kontrolu v této oblasti.  
 
IV.  6  
AUDIT  OVĚŘOVÁNÍ  PLNĚNÍ  PŘIJATÝCH  DOPORUČENÍ  Z REALIZOVANÝCH 
AUDITŮ  (03/2012,  M01/2013,  N01/2013,  01/2013,  02/2013,  03/2013,  04/2013,  05/2013, 
01/2014, 02/2014) byl realizován v období  14. 11. – 31. 12. 2014. 
Cílem  tohoto  auditu  bylo  ověření  plnění  opatření,  která  byla  přijata  ve  formě  Schvalovacích 
doložek u deseti auditů uskutečněných v roce 2012, 2013 a 2014.  
Celkem  bylo  ověřeno  40  doporučení.  Auditoři  doporučili  nadále  sledovat  a  vyhodnocovat 
plnění  doporučení  spojených  se zadáváním  veřejných  zakázek,  zajištěním  jmenovitého 
pověření  k výkonu  funkcí  příkazce  operace  a  hlavní  účetní  s uvedením  jmenovitě 
pověřených  zástupců.  Předmětem  ověřování  plnění  přijatých  doporučení  bude  prověření  a 
zhodnocení  dodržování,  plnění  a  nastavení  problematiky  řízení  a  mapování  rizik  ČTÚ  a 
úprava reportu v modulu PSD a využitím MOSS pro statistické účely ČTÚ. 
 
Doporučení a přijatá opatření 

Z tohoto  auditu  nevyplynula  žádná  další  doporučení,  plnění  některých  dříve  uložených 
opatření  bude pokračovat. 
 
V. 
PODKLAD PRO SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍ ZÁVĚRKY 
 
Dle  §  5  písm.  c)  vyhlášky  č.  220/2013 Sb., o požadavcích na schvalování účetních závěrek 
některých  vybraných  účetních  jednotek  jsou  zprávy  samostatného  oddělení  interního  auditu 
o  zjištění  z  provedených  auditů  a  roční  zpráva  jedním  z  podkladů  pro  schvalování  účetní 
závěrky Úřadu. 
Audit  č. N01/2014-607 
Od 1. 1. 2015 byl na ČTÚ zaveden nový ekonomicko-personální informační systém, který by 
měl  nedostatky  identifikované  v rámci auditu M01/2014-607 odstranit. V této souvislosti bude 
po  praktickém  zavedení  ekonomicko-personálního  systému  aktualizována  interní  směrnice 
Zásady oběhu účetních dokladů.  
 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     8/10                                                         17. 2. 2015 

Audit  č. 03/2014 - 607 
V rámci tohoto auditu bylo zjištěno, že hrozí riziko neopodstatněných inventarizačních rozdílů 
z důvodu 
nepřítomnosti/nedoložení 
účasti 
hmotně 
odpovědného 
zaměstnance  
při inventarizaci skladu zásob.  
Vedení  Úřadu  přijalo  doporučení,  jehož  realizace  by  měla  vést  k odstranění  tohoto 
nedostatku.  
 
VI. 
ZÁVĚR 
 
Dne  13.  12.  2013  byl  předsedou  Rady  Českého  telekomunikačního  úřadu  schválen  „Plán 
činnosti  samostatného  oddělení  interního  auditu  na  rok  2014“  s  šesti  plánovanými  audity, 
který  byl  v březnu  2014  aktualizován.  Aktualizace  plánu  byla  provedena  v souvislosti  se 
zavedením  sledování  plnění  přijatých  doporučení  z realizovaných  auditů  v průběhu  roku 
resp.  Auditem  ověřování  plnění  přijatých  doporučení  z realizovaných  auditů  provedeného 
v měsících  listopad  až  prosinec.  V roce 2014 zaměstnanci samostatného oddělení interního 
auditu tedy plnili cíle stanovené v plánu interního  auditu resp. v jeho aktualizaci.  
V  průběhu  roku  2014  byly  realizovány  a  ukončeny  všechny  plánované  audity.  Audit 
ověřování  plnění  přijatých  doporučení  z realizovaných  auditů  byl  proveden  formou 
následného  auditu.  Celkem  bylo  auditory  ve  zprávách  a  následně  ve schvalovacích 
doložkách z auditů navrženo 18 doporučení. Všechna doporučení byla předsedou Rady ČTÚ 
schválena. 
Při  realizaci plánovaných auditů ověřovali auditoři existenci uvědomělého procesu řízení rizik 
v  ČTÚ,  přijímání  odpovídajících  opatření  k  vyloučení  nebo  zmírnění  rizik  a  dále  přiměřenost 
a účinnost řídích  a kontrolních  mechanismů auditovaných procesů.  
V  rámci  činnosti  samostatného  oddělení  interního  auditu  byly  v  roce  2014  zjištěny 
skutečnosti,  které  by  mohly  mít  vliv  na úplnost a průkaznost účetnictví. Jednalo se zejména  
o rizika identifikovaná v rámci auditů č. N01/2014 – 607 resp. M01/2013 – 607 a č. 03/2014 - 
607.  K minimalizaci  těchto  rizik  přijalo  vedení  Úřadu  doporučení,  která byla auditní skupinou 
navržena. 
V  souladu  se  zákonem  o  finanční  kontrole  byla  zpracována  a  Ministerstvu  financí  ČR 
ve stanovené formě a termínu předložena roční zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 
2013.  Rovněž  byla  zpracována  roční  zpráva  o  činnosti  samostatného  oddělení  interního 
auditu  za  rok  2014  a  zpráva  o  výsledcích  řídících  kontrol  za  rok  2014.  V  roce  2014  byla 
rovněž  zpracována  a  pro  informaci  předsedovi  Rady  ČTÚ  předložena  zpráva  z interního 
hodnocení  kvality  interního  auditu  v  ČTÚ.  Dne  10.  prosince  2014  byl  schválen  plán 
samostatného oddělení  interního  auditu na rok 2015.  
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     9/10                                                         17. 2. 2015 

V rámci  metodické  činnosti  zaměstnanci  SOIA  spolupracovali  zejména  při připomínkování 
návrhů  právních  a  vnitřních  předpisů  a  poskytovali  jednotlivým  útvarům  Úřadu  konzultace 
a vyjádření.   
V  roce  2014  se  zaměstnanci  SO  607  dále  vzdělávali  formou  samostudia  a  účastnili  se 
několika  vzdělávacích  kurzů  z oblasti  interního  auditu  a  finanční  kontroly  pořádaných  např. 
Českým institutem interních auditorů a Českým a moravským účetním dvorem. 
V roce  2014  nedošlo  při  výkonu  činnosti  ke  zdánlivému  či  faktickému  narušení  nezávislosti 
nebo objektivity  interních  auditorů ČTÚ. 
Roční  zpráva  MF ČR 2014                                     10/10                                                         17. 2. 2015