Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Zprávy o výsledcích finančních kontrol'.

Č. j. MV–25748/IAK-2015 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 Praha dne 26. února 2015 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Počet stran: 10 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Přílohy:    7 /53 
 
 
 
 
 
 

Z P R Á V A 
 
o výsledcích finančních kontrol 
v rezortu Ministerstvo vnitra 
za rok 2014 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
Důvod předložení: 
ustanovení  §  22  odst.  2  zákona  č.  320/2001  Sb.,  o finanční  kontrole  a   vyhlášky 
č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole 
 
 
 
 
 
Předkládá:  Mgr. Václav Váchal 
   
 
ředitel odboru interního auditu a kontroly  
 
 
 
 
 
 
 
Schválil: 
Milan Chovanec 
 
 
  ministr vnitra   
  

1.  Úvod 
 
Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě rezortu Ministerstva 
vnitra za rok 2014 představuje pravidelné  roční hodnocení, které podává  souhrnný 
přehled  výsledků  jednotlivých  součástí  finanční  kontroly,  vyhodnocuje  přiměřenost 
a účinnost systému finanční kontroly. 
 
 
Organizace  kontroly  v rezortu  Ministerstvo  vnitra  vychází  z postavení 
organizační  složky  státu  Ministerstvo  vnitra  (dále  jen  „MV“),  která  je  správcem 
rozpočtové  kapitoly  314-MV,  v jejíž  působnosti  bylo  v roce  2014  dalších 
47 organizačních  složek  státu  (dále  jen  „OSS“), 4  státní  příspěvkové  organizace 
(dále jen „SPO“) a Česká pošta, s.p. Přehled o základní organizační struktuře rezortu 
MV (účetních jednotkách fungujících v rámci kapitoly 314 - MV) ukazuje následující 
tabulka. 
 
Označení účetních jednotek 
Počet v roce 2014 
OSS  SPO 
SP 
OSS  - MV včetně GŘ HZS a PP ČR  
 1 
 
 
OSS  - krajská ředitelství policie 
14 
 
 
OSS  - krajská ředitelství HZS   
14 
 
 
OSS  - archivy  
 8 
 
 
OSS  - PA ČR, školy a školské zařízení   
 5 
 
 
OSS  - ostatní  
 6 
 
 
SPO 
 

 
Česká pošta, s. p. 
 
 

Celkem účetních jednotek v rezortu MV 
48 


Celkem rezort MV 
53 
 
Finanční řízení a výkon finanční kontroly probíhá:  
•  uvnitř každé účetní jednotky,  
•  OSS  MV  ve  vztahu  k  ostatním OSS,  SPO  a  České  poště  s.  p.  -  kontrola,  kterou 
provádějí  útvary  zabezpečující  plnění  zřizovatelských  funkcí  a  specializované 
kontrolní útvary MV, Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru (dále jen 
„GŘ HZS“) a Policejního prezidia ČR (dále jen „PP ČR“), 
•  ve  vztahu  k  mimorezortním  příjemcům  veřejné  finanční  podpory  (dále  jen  „VFP“) 
poskytované  prostřednictvím  kapitoly  314-MV  ze  státního  rozpočtu,  prostředků 
Evropské  unie  nebo  jiných  zahraničních  zdrojů  (provádějí  útvary  plnící  funkci 
poskytovatelů dotací a specializované kontrolní útvary). 
 
 
Zpráva  hodnotí  výsledky  systému  finančního  řízení  řídících  a  výkonných 
struktur  a  dále  hodnotí  činnost  interního  auditu  včetně  zajištění  průběžného 
sledování v rezortu Ministerstva vnitra. Součástí roční zprávy je přehled závažných 
zjištění  z vykonaných  finančních  kontrol  a  stav  vybraných  ukazatelů  z ukončených 
kontrol  nakládání  s veřejnými  prostředky  a  výsledky  veřejnoprávních  kontrol 
zajišťovaných orgánem veřejné správy. 
 
 
 

 

2.  Přehled závažných zjištění z vykonaných finančních kontrol 
a)  Zjištění  vnitřního  kontrolního  systému  orgánu  veřejné  správy,  na  jejichž 
základě  kontrolní  orgán  oznámil  státnímu  zástupci  nebo  policejním  orgánům 
skutečnosti  nasvědčující  tomu,  že  byl  spáchán  trestný  čin  (Příloha  č.  1,  část  I ., 
tabulka č. 1 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.) 
Odbor  interního  auditu  a  kontroly  MV  (dále  jen  „OIAK“)  zjistil  při  výkonu 
obecné  kontroly  v roce 2014 neoprávněné  použití  dotace  ve  výši  347 175  Kč 
u Policejního  Prezidia  ČR.  Toto  zjištění  bylo  nahlášeno  Generální  inspekci 
bezpečnostních  sborů  dne  16. 9. 2014.  Informace  byla  podle  §  22  odst.  6  zákona 
č. 320/2001  Sb.,  o finanční  kontrole  ve veřejné  správě  (dále  jen  „zákon  o  finanční 
kontrole“)  podána  Ministerstvu  financí  dne  11. 9. 2014,  pod č.  j.  MV-54700-15/IAK-
2014  a  cestou  ekonomického  odboru  příslušnému  finančnímu  orgánu.  Příjemce 
veřejné  finanční  podpory  v tomto  případě  porušil  podmínky  rozhodnutí  vydaného 
poskytovatelem dotace tím, že nerealizoval nasmlouvané dílo v celém rozsahu podle 
schváleného  projektu.  Vedoucí  projektu  potvrdil  příkazci  operace,  že  všechny 
komponenty díla byly dodány, což bylo v rozporu se skutečností. Následně příkazce 
operace přikázal proplatit dodavatelskou fakturu v plné výši, ačkoliv dodávky a práce 
v  objemu  347 175 Kč,  nebyly  do  doby  ukončení  kontroly  na místě  realizovány. 
Vyžádaná mimořádná inventura projektu potvrdila objektivitu kontrolního nálezu.  
Interní  audit  Zařízení  služeb  pro  MV  (dále  jen  „ZS  MV“)  zjistil  u  auditované 
osoby  Divize  ubytovacích  služeb  –  Oddělení  provozu  lázeňských  domů  –  LD 
Myslivna,  Karlovy  Vary  podezření  ze  spáchání  trestného  činu  ve  dvou  případech, 
a to  podvod  a bezdůvodné  obohacení  ve  výši  190 000  Kč  a  krádež  s následnou 
škodou  ve  výši  14 347 848  Kč,  která  vznikla  odcizením  střešní  krytiny  a  okapů 
a následným zatečením vody do objektu. Obě podezření byla nahlášena Polici  ČR – 
Krajskému  ředitelství  policie  Karlovarského  kraje,  Službě  kriminální  policie 
a vyšetřování. 
 
b)  Zjištění  kontrolního  orgánu  při  výkonu  veřejnosprávní  kontroly,  na  jejichž 
základě  tento  orgán  oznámil  státnímu  zástupci  nebo  policejním  orgánům 
skutečnosti  nasvědčující  tomu,  že  byl  spáchán  trestný  čin  (Příloha  č.  1,  část  I ., 
tabulka č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.) 
 
Na  osobu  bývalého  ředitele  kontrolované  organizace  bylo  podáno  kanceláří 
ministra  vnitra  dne  15.  1.  2014  pod  č.  j.  MV-6659-1/NV-2014  trestní  oznámení 
pro podezření  ze  spáchání  trestného  činu  porušování  povinností  při  správě  cizího 
majetku.  OIAK  následně  veřejnosprávní  kontrolou  potvrdil,  že  bývalý  ředitel  státní 
příspěvkové  organizace  ZS  MV,  v souvislosti  s odstoupením  od nájemní  smlouvy 
s LLU MV-Temparano a.s. ze dne 29. 11. 2013, vedené pod č. j. ZSM-47/01-2013, 
nevykonal, jako příkazce operace, předběžnou řídící kontrolu před vznikem závazku 
ve  výši  cca  65 000 000  Kč.  Současně  schvalovacím  postupem  neprověřil  přijetí 
opatření  k vyloučení  nebo  zmírnění  rizik,  které  se  při  uskutečňování  připravované 
operace  následně  vyskytly,  při  správě  rozpočtové  kapitoly.  Tímto  postupem  došlo 
k porušení  ustanovení  §  13  odst.  2  vyhlášky  č.  416/2004  Sb.,  kterou  se  provádí 
zákon  č.  320/2001  Sb.,  o  finanční  kontrole.  Na  základě  toho  byla  14. 4. 2014 
prostřednictvím právního odboru MV, který zastupuje poškozenou Českou republiku, 
podána  policejnímu  orgánu  ÚOKFK  expozitura  České  Budějovice  specifikace 
 

 

objektivní  stránky  trestného  činu,  ze  kterého  je  podezřelý  bývalý  ředitel  ZS  MV. 
V současné  době  byl  podán  návrh  státnímu  zástupci  na  podání  obžaloby. 
V adhezním řízení bude uplatněn nárok poškozeného na náhradu způsobené škody.   
OIAK  dále  při  veřejnosprávní  kontrole  ZS  MV  zjistil  podezření  ze  spáchání 
trestného  činu  porušování  povinností  při  správě  cizího  majetku  s předpokládanou 
výší škody cca 6 000 000 Kč a  současně podezření na diskriminaci jiných účastníků 
výběrového řízení. Zadání veřejné zakázky v rámci jednacího řízení bez uveřejnění 
proběhlo  bez opory  v  zákoně.  Informace  o  této  skutečnosti  byla  předána  dne 
1. 12. 2014,  pod č. j.   MV-20986-64/IAK-2014  Ministerstvu  financí  dle  §  22  odst.  6 
zákona o finanční kontrole a dne 15. 9. 2014 bylo Obvodnímu státnímu zastupitelství 
pro  Prahu  10  doručeno  oznámení  o podezření  ze  spáchání  trestného  činu. 
V současné době byly zahájeny úkony trestního řízení dle ustanovení § 158 odst. 3 
zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu a v této souvislosti byla na žádost policejního 
orgánu vypracována analýza vzniklé škody, která byla následně policejnímu orgánu 
poskytnuta.  
 
c)  Zjištění  kontrolního  orgánu  při  výkonu  veřejnosprávní  kontroly,  o porušení 
rozpočtové  kázně  kontrolovanou  osobou,  ve  smyslu  zákona  č.  218/2000  Sb., 
o rozpočtových  pravidlech,  na  jejichž  základě  tento  orgán  předal  věc  místně 
příslušnému správci daně jako podnět k zahájení řízení ve věci odvodu podle 
zák. č. 337/1992 Sb. (Příloha č. 1, část. I . tabulka č. 3 k vyhlášce č. 416/2004) 
 
 
Samostatné  oddělení  pro  fondy  EU  v oblasti  vnitřních  věcí  (dále  jen  „SFV“) 
zjistilo u Správy uprchlických zařízení MV, ve třech případech porušení § 44 odst. 1 
písm.  a)  zák.  č.  218/2000  Sb.,  o  rozpočtových  pravidlech,  a  to  tím,  že  došlo 
k neoprávněnému  použití  peněžních  prostředků  státního  rozpočtu  spočívající 
v nedostatcích ve správnosti, úplnosti a průkaznosti vedení účetnictví. První zjištění 
bylo předáno správci daně Finančnímu úřadu v Praze 4, dne 25. 11. 2014, pod č. j. 
MV-90534-17/SFV-2013.  Vypočtený  odvod  činil  65  868  Kč.  Druhé  zjištění  bylo 
předáno  27.  11.  2014,  vypočtený  odvod  činil  4 500  Kč.  Třetí  případ  SFV  předal 
správci  daně  dne  15. 12. 2014,  pod č. j. MV-16929-55/SFV-2014,  vypočtený  odvod 
činil 729 966 Kč. 
 
Stav  vybraných  ukazatelů  z ukončených  kontrol  nakládání  s veřejnými 
prostředky,  viz  příloha  č.  2  k vyhlášce  č.  416/2004  Sb.,  udává  výši  odvodů 
za porušení rozpočtové kázně. Podle § 44 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových 
pravidlech,  byla  vykazujícímu  orgánu  veřejné  správy  stanovena  výše  odvodů 
za účetní jednotku MV v částce 15 000 Kč a za všechny účetní jednotky MV v částce 
celkem 3 890 000 Kč. 
 
 
Výše sankcí (pokuty a penále) uložených vykazujícímu orgánu veřejné správy 
podle  zvláštních  právních  předpisů  činila  za  účetní  jednotku  MV  24 000  Kč 
a za všechny účetní jednotky rezortu MV 1 270 000 Kč. 
 
 
 
 

 

3.  Interní audit v rezortu MV (Příloha č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.) 
 
Výkon  činnosti  interního  auditu  byl  zajišťován  v souladu  s plánem  interního 
auditu na rok 2014, na základě provedeného hodnocení rizik a závěrů z předchozích 
auditů.  V jednotlivých  auditech  byl  kladen  důraz  na  dodržování  právních  předpisů 
a jejich  promítnutí  do  vnitřních  předpisů,  zajišťování  ochrany  veřejných  prostředků, 
prověřování jejich hospodárného, účelného a efektivního využívání. 
 
Interní  audity  se  zabývaly  zejména  správností  majetkových  a  finančních 
operací,  veřejnými  zakázkami,  fungováním  vnitřního  kontrolního  systému 
a problematikou  náhrad  škod.    Odbor  interního  auditu  a  kontroly  MV  se  zaměřil 
na hospodaření  s majetkem  státu,  na  nastavení  a  správnost  fungování  vnitřního 
kontrolního systému a na prověření systému rizik.  
 
Přehled  konkrétních  zjištění  i  doporučení  byl  součástí  každé  zprávy 
z provedeného auditu. Doporučení byla vždy projednána s odpovědnými vedoucími 
zaměstnanci  příslušných  auditovaných  útvarů.  Pro  kontrolu  realizace  nápravných 
opatření,  využíval  interní  audit  následné  audity,  vč.  průběžného  monitorování, 
realizace nápravných opatření.  
  
Počet  schválených  pracovních  míst  jednotlivých  útvarů  interního  auditu, 
včetně vedoucího útvaru byl v roce 2014 celkem 55. Počet schválených pracovních 
míst  výkonných  interních  auditorů  útvarů  interního  auditu  byl  54.  Skutečný  stav 
výkonných  interních  auditorů  útvarů  interního  auditu  byl  k 31.  12.  2014  celkem  52. 
Držitelem  mezinárodní  certifikace  interních  auditorů  programu  Institute  of  Internal 
Auditors je v rezortu MV jeden interní auditor. V rezortu je dále 44 interních auditorů, 
kteří  jsou  držiteli  osvědčení  o  absolvování  základního  kurzu  jednotného  systému 
odborné přípravy pracovníků ve veřejné správě v oboru „finanční kontrola“ a „interní 
audit“ nebo jiného kurzu, který jej nahrazuje. 
 
Útvary  a  pracovišti  interního  auditu  v  rezortu  MV  bylo  podle  §  30  odst.  3, 
zákona  o  finanční  kontrole  ve  sledovaném  roce  plánováno  144  interních  auditů 
a vykonáno  119  interních  auditů.  Mimo  plán  bylo  vykonáno  11  interních  auditů. 
Celkem bylo tedy v rezortu Ministerstvo vnitra vykonáno 130 interních auditů;  z toho 
20 finančních, 54 auditů systému, 43 auditů výkonu a 13 jinak zaměřených interních 
auditů (jednalo se většinou o audity uložených nápravných opatření). 
 
Z celkového počtu 130 interních auditů bylo provedeno krajskými ředitelstvími 
PČR  49  interních  auditů,  krajskými  ředitelstvími  HZS  ČR  27,  archivy  23,  školami 
a školskými  zařízeními  13  (nejvyšší  počet  byl  vykonán  ve  Vyšší  policejní  škole 
a Střední  policejní  škole  MV  v Holešově,  a to  5).  V OSS  MV  bylo  provedeno 
oddělením  interního  auditu  OIAK  7  interních  auditů.  V SPO  6  (4  interní  audity  byly 
provedeny  Zařízením  služeb  pro  MV,  2 Institutem  pro  veřejnou  správu).  Ostatními 
OSS bylo provedeno 5 interních auditů (4 Správou uprchlických zařízení). 
 
V celém  rezortu  MV  bylo  interními  audity  stanoveno  421  doporučení,  z  toho 
OIAK  MV  20,  Krajská  ředitelství  PČR  233,  v rámci  krajských  ředitelství  HZS  48, 
archivy 26, interními audity ve školách a školských zařízeních 38, v rámci ostatních 
OSS 27, u SPO 29.  
 

 

Ke stanoveným doporučením útvarů interních auditů byla průběžně přijímána 
nápravná  opatření  (celkem  312,  nejvíce  u  KŘ  PČR  –  164 a u KŘ  HZS  –  45). 
Nejčastěji 
se 
jednalo 

opatření 
k věcnému 
řešení 
nedostatků, 
a to ve 278 případech,  a  dále  k  dodržování  zásad  pro hospodaření  s majetkem 
v souladu s obecně závaznými předpisy.     
Ve 13 případech bylo předáno upozornění vedoucímu orgánu veřejné správy 
ve smyslu § 31 odst. 2 zákona o finanční kontrole o nepřijetí příslušných nápravných 
opatření. 
Útvary  interního  auditu  se  navíc  kromě  provádění  interních  auditů  podílely 
na zajišťování metodické a konzultační činnosti v oblasti provádění finanční kontroly.  
 
 
4.  Veřejnosprávní kontroly hospodaření s veřejnými prostředky      
(Příloha č. 4) 
Veřejnosprávní  kontrola  kontrolními  orgány  MV  se  v roce  2014  zaměřila 
na ověření hospodaření s finančními prostředky a majetkem orgánu veřejné správy. 
Soustředila  se  na  kontrolu  správnosti  čerpání  a  užití  rozpočtových  prostředků 
a na dodržování  rozpočtové  kázně  podle  zákona  č.  218/2000  Sb.,  o  rozpočtových 
pravidlech,  ochranu  a  nakládání  s majetkem  podle  zákona  č.  219/2000  Sb., 
o majetku  České  republiky  a  jejím  vystupování  v právních  vztazích.  Součástí 
veřejnoprávních kontrol byla i správnost vedení účetnictví podle zákona č. 563/1991 
Sb.,  o  účetnictví,  ověřování  dodržování  stanovených  podmínek  při  poskytování 
dotací  a  zadávání  veřejných  zakázek  v souladu  se  zákonem  č. 137/2006  Sb., 
o veřejných zakázkách.  
 
Celkový  objem  veřejných  příjmů  plněných  kontrolovanými  osobami  v období 
prověřovaném  veřejnosprávními  kontrolami  kontrolních  orgánů  na  místě  činil 
za účetní  jednotku  MV  338 438 000  Kč.  Objem  plněných  veřejných  příjmů 
u vybraného  vzorku  operací  (§  11  odst.  4  zákona),  které  kontrolní  orgány 
v prověřovaném  období  přezkoumaly  u kontrolovaných  osob  na  místě,  činil 
110 378 000 Kč. 
 
 
Procentní  vyjádření  poměru  objemu  plněných  veřejných  příjmů  u vybraného 
vzorku  operací,  které  kontrolní  orgány  v prověřovaném  období  u  kontrolovaných 
osob  na  místě  přezkoumaly  ve  vztahu  k celkovému  objemu  veřejných  příjmů 
plněných  kontrolovanými  osobami  v období  prověřovaném  veřejnosprávními 
kontrolami kontrolních orgánů na místě, činilo za účetní jednotku MV 32,61 %. 
 
 
Celkový  objem  veřejných  výdajů  uskutečněných  kontrolovanými  osobami 
v období  prověřovaném  veřejnosprávními  kontrolami  kontrolních  orgánů  na  místě 
činil za účetní jednotku MV 1 976 612 000 Kč a za všechny účetní jednotky rezortu 
MV 1 977 282 000 Kč. Objem uskutečněných veřejných výdajů u vybraného vzorku 
operací  (§  11  odst.  4  zákona),  které  kontrolní  orgány  v  prověřovaném  období 
přezkoumaly  u  kontrolovaných  osob  na  místě,  činil  za  účetní  jednotku  MV 
540 310 000   Kč  (tj.  27,34  %)  a  za  všechny  účetní  jednotky  činil  540 980 000  Kč 
(tj.  27,36 %). 
 
 
Z poznatků  z provedených  veřejnoprávních  kontrol  vyplývá,  že  byly  zjištěny 
obdobné nedostatky jako v předchozích letech. Jednalo se především o nedodržení 
závazných  podmínek  pro  čerpání  dotací  a  nerespektování  zásad  hospodárného 
 

 

vynakládání  veřejných  prostředků.  Největší  počet  nedostatků,  a  to  200,  byl  zjištěn 
u mimorezortních  příjemců  veřejné  finanční  podpory,  kdy  nebyl  dodržen  soulad 
s podmínkami  Rozhodnutí  o  poskytnutí  veřejné  finanční  podpory  a  s příslušnými 
právními  předpisy,  zejména  nebyla  posouzena  správnost  čerpání  finančních 
prostředků ze státního rozpočtu. Formou průběžných a následných veřejnoprávních 
kontrol  byl  ověřován  průběh  realizace  poskytnutých  podpor  a  jsou  odstraňovány 
zjištěné  nedostatky.  Zjištěné  skutečnosti  odhalené  veřejnoprávními  kontrolami 
u příjemců  mimorezortních  příjemců  veřejné  finanční  podpory  byly  takového 
charakteru, že nenaplňovaly podezření ze spáchání trestného činu. 
 
 
 
  5. Veřejnosprávní kontrola provedená v rámci Komunitárního programu 
(Příloha č. 5 část a) k vyhlášce č. 416/2004 Sb.) 
 
   
V rámci  rezortu  MV  proběhla  v roce  2014  veřejnosprávní  kontrola  pouze 
u Komunitárního  programu  označeného  kódem  P04.  Komunitární  programy  jsou 
finančním  nástrojem  Evropského  společenství,  které  jsou  financovány  přímo 
z evropského  rozpočtu.  Jde  o  víceleté  programy  a  jejich  příprava  je  v pravomoci 
Evropské  komise.  Projekty  podané  v rámci  komunitárních  programů  zahrnují 
žadatele  z více  členských  zemí,  a  proto  je  veřejnoprávní  kontrola  časově  velmi 
náročná.  Veřejnosprávní  kontrola  se  zaměřila  zejména  na  Solidaritu  a  řízení 
migračních  toků,  která  se  týká  podpory  zavádění  integrovaného  řízení  na  vnějších 
hranicí  EU  a  podpory  implementace  společné  azylové  a  migrační  politiky.  Další 
aktivitou  v rámci  tohoto  programu  je  Bezpečnost  a  ochrana  svobod, 
což je zajišťování účinné spolupráce v oblasti boje proti zločinu a terorismu.   
P.č. 
Název kontrolované osoby  
Kontrolovaný objem 
v Kč 
1. 
 Jihomoravský kraj - EIF-2012-02 
5 618 396,49 
2. 
 Diecézní katol. charita Hr. Králové - EIF-2012-03 
4 254 006,49 
3. 
 Výzk. ústav práce a sociálních věcí - EIF-2012-04 
1 189 334,96 
4. 
 Výzk. ústav práce a sociálních věcí - EIF-2012-05 
1 574 638,75 
5. 
 Správa uprchlických zařízení MV - EIF-2012-06 
21 483 202,65 
6. 
 Organizace pro pomoc uprchlíkům - EIF-2012-08 
718 730,70 
7. 
 InBáze - EIF-2012-11 
1 197 307,48 
8. 
 InBáze - EIF-2012-12 
1 028 051,96 
9. 
 InBáze - EIF-2012-13 
3 901 771,34 
10.   Integrační centrum Praha - EIF-2012-14 
14 998 000,03 
11.   Kontaktní centrum pro cizince - EIF-2012-15 
2 843 226,87 
12.   META - EIF-2012-21 
2 796 014,60 
13.   META - EIF-2012-22 
2 004 642,51 
14.   Poradna pro integraci - EIF-2012-23 
318 079,54 
15.   Poradna pro integraci - EIF-2012-24 
6 790 913,41 
16.   Poradna pro integraci - EIF-2012-25 
1 504 059,81 
17.   Slovo 21 - EIF-2012-28  
927 746,00 
18.   Slovo 21 - EIF-2012-29  
1 013 292,00 
19.   Slovo 21 - EIF-2012-30  
1 151 123,82 
20.   Slovo 21 - EIF-2012-32  
1 579 076,69 
 

 

21.   Intern. Organization for Migration - EIF-2012-43 
 
1 194 703,49 
22.   Občanské sdružení Klub Hanoi - EIF-2012-45 
1 543 086,34 
23.   Slovo 21 - EIF-2012-47  
545 747,92 
24.   META - EIF-2012-48 
734 321,64 
25.   Diecézní charita Brno - EIF-2012-49 
853 550,00 
26.   INFO-DRÁČEK - EIF-2012-52  
894 118,75 
27.   Diecézní charita Brno - EUF-2012-02 
438 320,00 
28.   Diecézní charita Brno - EUF-2012-03 
567 861,00 
29.   Diecézní katol. charita Hr. Králové  - EUF-2012-05 
735 740,00 
30.   Diecézní katol. charita Hr. Králové - EUF-2012-06  
1 069 184,00 
31.   Organizace pro pomoc uprchlíkům - EUF-2012-08 
962 395,98 
32.   Organizace pro pomoc uprchlíkům - EUF-2012-09 
244 980,00 
33.   InBáze - EUF-2012-10 
1 840 872,53 
34.   Správa uprchlických zařízení MV- EUF-2012-11 
1 172 772,00 
35.   Asociace učit. češtiny jako ciz. jazyka - EUF-2012-12    
2 970 355,00 
36.   Burma Center Prague - EUF-2012-13 
1 157 166,00 
37.   Poradna pro integraci - EUF-2012-16 
737 317,17 
38.   Poradna pro integraci - EUF-2012-17 
756 464,22 
39.   Policie ČR – Policejní prezídium – FVH 2012-04 
9 386 138,00 
40.   *Intern. Organization for Migration - ENF-2011-03 Před r. 2014 
záloha:  772 000,00  
1 404 156,52 
41.   *Organizace pro pomoc uprchlíkům - ENF-2011-05 Před r. 2014 
záloha:  278 000,00 
660 198, 05 
42.   *Intern. Organization for Migration - ENF-2011-07 Před r. 2014 
záloha: 194 000,00 
475 176,82 
43.   *Intern. Organization for Migration - ENF-2011-08 Před r. 2014 
záloha:  374 500,00 
836 293,33 
Celkem  
108 072 534,86 
 
 
 
6. Souhrnné zhodnocení přiměřenosti a účinnosti finančních kontrol 
    v rezortu MV 
      
Organizační struktura ministerstva byla v průběhu roku 2014 pružně měněna 
tak, aby umožnila dosáhnout úplnosti správních a řídících aktivit, zajistila přiměřený 
dohled  nad  činnostmi  vykonávanými  ustanovenými  organizačními  útvary, 
zabezpečila  efektivní  a  účinné  vynakládání  prostředků  a  zdrojů  a  aby  vykonávaná 
činnost  byla  prováděna  v souladu  s obecně  platnou  legislativou.  V rámci  vydaných 
vnitřních  předpisů  jsou  formalizovány  zásady  správy  a  řízení  ministerstva  včetně 
postupů řídící kontroly. Kontrolní postupy jsou formalizovány ve vnitřních předpisech. 
 
Vedoucími  zaměstnanci  ministerstva  jsou  průběžně  identifikovány  vnější 
i vnitřní  strategické  rizikové  faktory.  Ministerstvo  je  schopné  reagovat  na  změny 
a zajistit  jejich  realizaci.  Odbor  interního  auditu  a  kontroly  inicioval  požadavek 
na zavedení identifikace rizik napříč jednotlivými útvary ministerstva prostřednictvím 
 

 

samostatné  softwarové  aplikace.  V prosinci  2014  byla  ministrem  vnitra  ustanovena 
Komise pro stanovení a hodnocení rizik, která má za úkol vytvořit potřebnou aplikaci 
a tuto následně v průběhu roku 2015 uvolnit do zkušebního provozu. 
 Kontrolní  činnosti  se  vyskytují  napříč  celým  ministerstvem  a  zahrnují  řadu 
zjišťovacích  a  preventivních  kontrolních  činností.  Pověření  zaměstnanci  vykonávají 
předběžnou, průběžnou a následnou řídící kontrolu v rámci jim svěřené působnosti. 
Své  vlastní  kontrolní  aktivity  vyvíjejí  i  odborné  útvary  ministerstva.  Vedení  odboru 
interního  auditu  a  kontroly  průběžně  vyhodnocuje  zjištění  z provedených  kontrol 
a interních  auditů  a  přijímá  opatření,  které  napravují  zjištěné  nedostatky 
nebo systémově řeší záležitosti, na které bylo upozorněno. 
 Ministerstvo  se  řídí  zásadou  poskytovat  svým  zaměstnancům  spolehlivé 
a relevantní  informace,  tyto  okamžitě  zaznamenávat,  řádně  třídit  a  zajistit  jejich 
předání  včas  a  na  správné  místo.  Odbor  interního  auditu  se  aktivně  zapojil 
do digitalizace  spisové  služby  a  nastavení  pravidel  pro  předkládání  dokumentů 
ke schválení  ministrem  vnitra.  Tento  postup  umožňuje  zaměstnancům  řádně  plnit 
jejich povinnosti a definované odpovědnosti.  
 
Průběžné monitorování účinnosti a efektivnosti řídícího a kontrolního systému 
probíhá  v rámci  běžně  vykonávaných  operací.  V rámci  ministerstva  je  prováděno 
nepřetržitě  v reálném  čase,  reaguje  na  změny  podmínek,  je  zahrnuto  do  běžných 
povinností  zaměstnanců.  Vedle  průběžného  monitorování  využívá  ministerstvo 
i formu  přímého  testování  vnitřní  kontroly  a  supervize.  Děje  se  tak  dohledem 
odborných útvarů ministerstva. 
 
 
Výsledky  finančních  kontrol  v rezortu  MV  tak  zásadně  potvrzují, 
že vnitřní  kontrolní  systém  je  nastaven  přiměřeně  a  v  průběhu roku  2014 
docházelo  k jeho  zdokonalování  tak,  aby  byly  zajištěny  podmínky 
pro hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné správy.  
 
 
 

 

SEZNAM PŘÍLOH 
K č. j. MV – 25748/IAK-2014 
 
                                        Příloha:                                                    Počet listů: 
1.  Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 1 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.            1 
2.  Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.            1 
3.  Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.            1 
4.  Příloha č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.                                             1 
5.  Příloha č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.                                             1 
6.  Příloha č. 4 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.                                             2 
7.  Příloha č. 5 část a) k vyhlášce č. 416/2004 Sb.                               46 
       
 
     Celkem listů:                                                                                          53 
 
 
 
 
 
      Přílohy byly zpracovány z údajů zaslaných k datu zpracování Zprávy.  
 
 
 
 
 
10 
 

Document Outline