Č. j. MV–25748/IAK-2015
Praha dne 26. února 2015
Počet stran: 10
Přílohy: 7 /53
Z P R Á V A
o výsledcích finančních kontrol
v rezortu Ministerstvo vnitra
za rok 2014
Důvod předložení:
ustanovení § 22 odst. 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a vyhlášky
č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole
Předkládá: Mgr. Václav Váchal
ředitel odboru interního auditu a kontroly
Schválil:
Milan Chovanec
ministr vnitra
1. Úvod
Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě rezortu Ministerstva
vnitra za rok 2014 představuje pravidelné roční hodnocení, které podává souhrnný
přehled výsledků jednotlivých součástí finanční kontroly, vyhodnocuje přiměřenost
a účinnost systému finanční kontroly.
Organizace kontroly v rezortu Ministerstvo vnitra vychází z postavení
organizační složky státu Ministerstvo vnitra (dále jen „MV“), která je správcem
rozpočtové kapitoly 314-MV, v jejíž působnosti bylo v roce 2014 dalších
47 organizačních složek státu (dále jen „OSS“), 4 státní příspěvkové organizace
(dále jen „SPO“) a Česká pošta, s.p. Přehled o základní organizační struktuře rezortu
MV (účetních jednotkách fungujících v rámci kapitoly 314 - MV) ukazuje následující
tabulka.
Označení účetních jednotek
Počet v roce 2014
OSS SPO
SP
OSS - MV včetně GŘ HZS a PP ČR
1
OSS - krajská ředitelství policie
14
OSS - krajská ředitelství HZS
14
OSS - archivy
8
OSS - PA ČR, školy a školské zařízení
5
OSS - ostatní
6
SPO
4
Česká pošta, s. p.
1
Celkem účetních jednotek v rezortu MV
48
4
1
Celkem rezort MV
53
Finanční řízení a výkon finanční kontroly probíhá:
• uvnitř každé účetní jednotky,
• OSS MV ve vztahu k ostatním OSS, SPO a České poště s. p. - kontrola, kterou
provádějí útvary zabezpečující plnění zřizovatelských funkcí a specializované
kontrolní útvary MV, Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru (dále jen
„GŘ HZS“) a Policejního prezidia ČR (dále jen „PP ČR“),
• ve vztahu k mimorezortním příjemcům veřejné finanční podpory (dále jen „VFP“)
poskytované prostřednictvím kapitoly 314-MV ze státního rozpočtu, prostředků
Evropské unie nebo jiných zahraničních zdrojů (provádějí útvary plnící funkci
poskytovatelů dotací a specializované kontrolní útvary).
Zpráva hodnotí výsledky systému finančního řízení řídících a výkonných
struktur a dále hodnotí činnost interního auditu včetně zajištění průběžného
sledování v rezortu Ministerstva vnitra. Součástí roční zprávy je přehled závažných
zjištění z vykonaných finančních kontrol a stav vybraných ukazatelů z ukončených
kontrol nakládání s veřejnými prostředky a výsledky veřejnoprávních kontrol
zajišťovaných orgánem veřejné správy.
2
2. Přehled závažných zjištění z vykonaných finančních kontrol
a) Zjištění vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy, na jejichž
základě kontrolní orgán oznámil státnímu zástupci nebo policejním orgánům
skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin (Příloha č. 1, část I .,
tabulka č. 1 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
Odbor interního auditu a kontroly MV (dále jen „OIAK“) zjistil při výkonu
obecné kontroly v roce 2014 neoprávněné použití dotace ve výši 347 175 Kč
u Policejního Prezidia ČR. Toto zjištění bylo nahlášeno Generální inspekci
bezpečnostních sborů dne 16. 9. 2014. Informace byla podle § 22 odst. 6 zákona
č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě (dále jen „zákon o finanční
kontrole“) podána Ministerstvu financí dne 11. 9. 2014, pod č. j. MV-54700-15/IAK-
2014 a cestou ekonomického odboru příslušnému finančnímu orgánu. Příjemce
veřejné finanční podpory v tomto případě porušil podmínky rozhodnutí vydaného
poskytovatelem dotace tím, že nerealizoval nasmlouvané dílo v celém rozsahu podle
schváleného projektu. Vedoucí projektu potvrdil příkazci operace, že všechny
komponenty díla byly dodány, což bylo v rozporu se skutečností. Následně příkazce
operace přikázal proplatit dodavatelskou fakturu v plné výši, ačkoliv dodávky a práce
v objemu 347 175 Kč, nebyly do doby ukončení kontroly na místě realizovány.
Vyžádaná mimořádná inventura projektu potvrdila objektivitu kontrolního nálezu.
Interní audit Zařízení služeb pro MV (dále jen „ZS MV“) zjistil u auditované
osoby Divize ubytovacích služeb – Oddělení provozu lázeňských domů – LD
Myslivna, Karlovy Vary podezření ze spáchání trestného činu ve dvou případech,
a to podvod a bezdůvodné obohacení ve výši 190 000 Kč a krádež s následnou
škodou ve výši 14 347 848 Kč, která vznikla odcizením střešní krytiny a okapů
a následným zatečením vody do objektu. Obě podezření byla nahlášena Polici ČR –
Krajskému ředitelství policie Karlovarského kraje, Službě kriminální policie
a vyšetřování.
b) Zjištění kontrolního orgánu při výkonu veřejnosprávní kontroly, na jejichž
základě tento orgán oznámil státnímu zástupci nebo policejním orgánům
skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin (Příloha č. 1, část I .,
tabulka č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
Na osobu bývalého ředitele kontrolované organizace bylo podáno kanceláří
ministra vnitra dne 15. 1. 2014 pod č. j. MV-6659-1/NV-2014 trestní oznámení
pro podezření ze spáchání trestného činu porušování povinností při správě cizího
majetku. OIAK následně veřejnosprávní kontrolou potvrdil, že bývalý ředitel státní
příspěvkové organizace ZS MV, v souvislosti s odstoupením od nájemní smlouvy
s LLU MV-Temparano a.s. ze dne 29. 11. 2013, vedené pod č. j. ZSM-47/01-2013,
nevykonal, jako příkazce operace, předběžnou řídící kontrolu před vznikem závazku
ve výši cca 65 000 000 Kč. Současně schvalovacím postupem neprověřil přijetí
opatření k vyloučení nebo zmírnění rizik, které se při uskutečňování připravované
operace následně vyskytly, při správě rozpočtové kapitoly. Tímto postupem došlo
k porušení ustanovení § 13 odst. 2 vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se provádí
zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Na základě toho byla 14. 4. 2014
prostřednictvím právního odboru MV, který zastupuje poškozenou Českou republiku,
podána policejnímu orgánu ÚOKFK expozitura České Budějovice specifikace
3
objektivní stránky trestného činu, ze kterého je podezřelý bývalý ředitel ZS MV.
V současné době byl podán návrh státnímu zástupci na podání obžaloby.
V adhezním řízení bude uplatněn nárok poškozeného na náhradu způsobené škody.
OIAK dále při veřejnosprávní kontrole ZS MV zjistil podezření ze spáchání
trestného činu porušování povinností při správě cizího majetku s předpokládanou
výší škody cca 6 000 000 Kč a současně podezření na diskriminaci jiných účastníků
výběrového řízení. Zadání veřejné zakázky v rámci jednacího řízení bez uveřejnění
proběhlo bez opory v zákoně. Informace o této skutečnosti byla předána dne
1. 12. 2014, pod č. j. MV-20986-64/IAK-2014 Ministerstvu financí dle § 22 odst. 6
zákona o finanční kontrole a dne 15. 9. 2014 bylo Obvodnímu státnímu zastupitelství
pro Prahu 10 doručeno oznámení o podezření ze spáchání trestného činu.
V současné době byly zahájeny úkony trestního řízení dle ustanovení § 158 odst. 3
zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu a v této souvislosti byla na žádost policejního
orgánu vypracována analýza vzniklé škody, která byla následně policejnímu orgánu
poskytnuta.
c) Zjištění kontrolního orgánu při výkonu veřejnosprávní kontroly, o porušení
rozpočtové kázně kontrolovanou osobou, ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech, na jejichž základě tento orgán předal věc místně
příslušnému správci daně jako podnět k zahájení řízení ve věci odvodu podle
zák. č. 337/1992 Sb. (Příloha č. 1, část. I . tabulka č. 3 k vyhlášce č. 416/2004)
Samostatné oddělení pro fondy EU v oblasti vnitřních věcí (dále jen „SFV“)
zjistilo u Správy uprchlických zařízení MV, ve třech případech porušení § 44 odst. 1
písm. a) zák. č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, a to tím, že došlo
k neoprávněnému použití peněžních prostředků státního rozpočtu spočívající
v nedostatcích ve správnosti, úplnosti a průkaznosti vedení účetnictví. První zjištění
bylo předáno správci daně Finančnímu úřadu v Praze 4, dne 25. 11. 2014, pod č. j.
MV-90534-17/SFV-2013. Vypočtený odvod činil 65 868 Kč. Druhé zjištění bylo
předáno 27. 11. 2014, vypočtený odvod činil 4 500 Kč. Třetí případ SFV předal
správci daně dne 15. 12. 2014, pod č. j. MV-16929-55/SFV-2014, vypočtený odvod
činil 729 966 Kč.
Stav vybraných ukazatelů z ukončených kontrol nakládání s veřejnými
prostředky, viz příloha č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb., udává výši odvodů
za porušení rozpočtové kázně. Podle § 44 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech, byla vykazujícímu orgánu veřejné správy stanovena výše odvodů
za účetní jednotku MV v částce 15 000 Kč a za všechny účetní jednotky MV v částce
celkem 3 890 000 Kč.
Výše sankcí (pokuty a penále) uložených vykazujícímu orgánu veřejné správy
podle zvláštních právních předpisů činila za účetní jednotku MV 24 000 Kč
a za všechny účetní jednotky rezortu MV 1 270 000 Kč.
4
3. Interní audit v rezortu MV (Příloha č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
Výkon činnosti interního auditu byl zajišťován v souladu s plánem interního
auditu na rok 2014, na základě provedeného hodnocení rizik a závěrů z předchozích
auditů. V jednotlivých auditech byl kladen důraz na dodržování právních předpisů
a jejich promítnutí do vnitřních předpisů, zajišťování ochrany veřejných prostředků,
prověřování jejich hospodárného, účelného a efektivního využívání.
Interní audity se zabývaly zejména správností majetkových a finančních
operací, veřejnými zakázkami, fungováním vnitřního kontrolního systému
a problematikou náhrad škod. Odbor interního auditu a kontroly MV se zaměřil
na hospodaření s majetkem státu, na nastavení a správnost fungování vnitřního
kontrolního systému a na prověření systému rizik.
Přehled konkrétních zjištění i doporučení byl součástí každé zprávy
z provedeného auditu. Doporučení byla vždy projednána s odpovědnými vedoucími
zaměstnanci příslušných auditovaných útvarů. Pro kontrolu realizace nápravných
opatření, využíval interní audit následné audity, vč. průběžného monitorování,
realizace nápravných opatření.
Počet schválených pracovních míst jednotlivých útvarů interního auditu,
včetně vedoucího útvaru byl v roce 2014 celkem 55. Počet schválených pracovních
míst výkonných interních auditorů útvarů interního auditu byl 54. Skutečný stav
výkonných interních auditorů útvarů interního auditu byl k 31. 12. 2014 celkem 52.
Držitelem mezinárodní certifikace interních auditorů programu Institute of Internal
Auditors je v rezortu MV jeden interní auditor. V rezortu je dále 44 interních auditorů,
kteří jsou držiteli osvědčení o absolvování základního kurzu jednotného systému
odborné přípravy pracovníků ve veřejné správě v oboru „finanční kontrola“ a „interní
audit“ nebo jiného kurzu, který jej nahrazuje.
Útvary a pracovišti interního auditu v rezortu MV bylo podle § 30 odst. 3,
zákona o finanční kontrole ve sledovaném roce plánováno 144 interních auditů
a vykonáno 119 interních auditů. Mimo plán bylo vykonáno 11 interních auditů.
Celkem bylo tedy v rezortu Ministerstvo vnitra vykonáno 130 interních auditů; z toho
20 finančních, 54 auditů systému, 43 auditů výkonu a 13 jinak zaměřených interních
auditů (jednalo se většinou o audity uložených nápravných opatření).
Z celkového počtu 130 interních auditů bylo provedeno krajskými ředitelstvími
PČR 49 interních auditů, krajskými ředitelstvími HZS ČR 27, archivy 23, školami
a školskými zařízeními 13 (nejvyšší počet byl vykonán ve Vyšší policejní škole
a Střední policejní škole MV v Holešově, a to 5). V OSS MV bylo provedeno
oddělením interního auditu OIAK 7 interních auditů. V SPO 6 (4 interní audity byly
provedeny Zařízením služeb pro MV, 2 Institutem pro veřejnou správu). Ostatními
OSS bylo provedeno 5 interních auditů (4 Správou uprchlických zařízení).
V celém rezortu MV bylo interními audity stanoveno 421 doporučení, z toho
OIAK MV 20, Krajská ředitelství PČR 233, v rámci krajských ředitelství HZS 48,
archivy 26, interními audity ve školách a školských zařízeních 38, v rámci ostatních
OSS 27, u SPO 29.
5
Ke stanoveným doporučením útvarů interních auditů byla průběžně přijímána
nápravná opatření (celkem 312, nejvíce u KŘ PČR – 164 a u KŘ HZS – 45).
Nejčastěji
se
jednalo
o
opatření
k věcnému
řešení
nedostatků,
a to ve 278 případech, a dále k dodržování zásad pro hospodaření s majetkem
v souladu s obecně závaznými předpisy.
Ve 13 případech bylo předáno upozornění vedoucímu orgánu veřejné správy
ve smyslu § 31 odst. 2 zákona o finanční kontrole o nepřijetí příslušných nápravných
opatření.
Útvary interního auditu se navíc kromě provádění interních auditů podílely
na zajišťování metodické a konzultační činnosti v oblasti provádění finanční kontroly.
4. Veřejnosprávní kontroly hospodaření s veřejnými prostředky
(Příloha č. 4)
Veřejnosprávní kontrola kontrolními orgány MV se v roce 2014 zaměřila
na ověření hospodaření s finančními prostředky a majetkem orgánu veřejné správy.
Soustředila se na kontrolu správnosti čerpání a užití rozpočtových prostředků
a na dodržování rozpočtové kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech, ochranu a nakládání s majetkem podle zákona č. 219/2000 Sb.,
o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích. Součástí
veřejnoprávních kontrol byla i správnost vedení účetnictví podle zákona č. 563/1991
Sb., o účetnictví, ověřování dodržování stanovených podmínek při poskytování
dotací a zadávání veřejných zakázek v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb.,
o veřejných zakázkách.
Celkový objem veřejných příjmů plněných kontrolovanými osobami v období
prověřovaném veřejnosprávními kontrolami kontrolních orgánů na místě činil
za účetní jednotku MV 338 438 000 Kč. Objem plněných veřejných příjmů
u vybraného vzorku operací (§ 11 odst. 4 zákona), které kontrolní orgány
v prověřovaném období přezkoumaly u kontrolovaných osob na místě, činil
110 378 000 Kč.
Procentní vyjádření poměru objemu plněných veřejných příjmů u vybraného
vzorku operací, které kontrolní orgány v prověřovaném období u kontrolovaných
osob na místě přezkoumaly ve vztahu k celkovému objemu veřejných příjmů
plněných kontrolovanými osobami v období prověřovaném veřejnosprávními
kontrolami kontrolních orgánů na místě, činilo za účetní jednotku MV 32,61 %.
Celkový objem veřejných výdajů uskutečněných kontrolovanými osobami
v období prověřovaném veřejnosprávními kontrolami kontrolních orgánů na místě
činil za účetní jednotku MV 1 976 612 000 Kč a za všechny účetní jednotky rezortu
MV 1 977 282 000 Kč. Objem uskutečněných veřejných výdajů u vybraného vzorku
operací (§ 11 odst. 4 zákona), které kontrolní orgány v prověřovaném období
přezkoumaly u kontrolovaných osob na místě, činil za účetní jednotku MV
540 310 000 Kč (tj. 27,34 %) a za všechny účetní jednotky činil 540 980 000 Kč
(tj. 27,36 %).
Z poznatků z provedených veřejnoprávních kontrol vyplývá, že byly zjištěny
obdobné nedostatky jako v předchozích letech. Jednalo se především o nedodržení
závazných podmínek pro čerpání dotací a nerespektování zásad hospodárného
6
vynakládání veřejných prostředků. Největší počet nedostatků, a to 200, byl zjištěn
u mimorezortních příjemců veřejné finanční podpory, kdy nebyl dodržen soulad
s podmínkami Rozhodnutí o poskytnutí veřejné finanční podpory a s příslušnými
právními předpisy, zejména nebyla posouzena správnost čerpání finančních
prostředků ze státního rozpočtu. Formou průběžných a následných veřejnoprávních
kontrol byl ověřován průběh realizace poskytnutých podpor a jsou odstraňovány
zjištěné nedostatky. Zjištěné skutečnosti odhalené veřejnoprávními kontrolami
u příjemců mimorezortních příjemců veřejné finanční podpory byly takového
charakteru, že nenaplňovaly podezření ze spáchání trestného činu.
5. Veřejnosprávní kontrola provedená v rámci Komunitárního programu
(Příloha č. 5 část a) k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
V rámci rezortu MV proběhla v roce 2014 veřejnosprávní kontrola pouze
u Komunitárního programu označeného kódem P04. Komunitární programy jsou
finančním nástrojem Evropského společenství, které jsou financovány přímo
z evropského rozpočtu. Jde o víceleté programy a jejich příprava je v pravomoci
Evropské komise. Projekty podané v rámci komunitárních programů zahrnují
žadatele z více členských zemí, a proto je veřejnoprávní kontrola časově velmi
náročná. Veřejnosprávní kontrola se zaměřila zejména na Solidaritu a řízení
migračních toků, která se týká podpory zavádění integrovaného řízení na vnějších
hranicí EU a podpory implementace společné azylové a migrační politiky. Další
aktivitou v rámci tohoto programu je Bezpečnost a ochrana svobod,
což je zajišťování účinné spolupráce v oblasti boje proti zločinu a terorismu.
P.č.
Název kontrolované osoby
Kontrolovaný objem
v Kč
1.
Jihomoravský kraj - EIF-2012-02
5 618 396,49
2.
Diecézní katol. charita Hr. Králové - EIF-2012-03
4 254 006,49
3.
Výzk. ústav práce a sociálních věcí - EIF-2012-04
1 189 334,96
4.
Výzk. ústav práce a sociálních věcí - EIF-2012-05
1 574 638,75
5.
Správa uprchlických zařízení MV - EIF-2012-06
21 483 202,65
6.
Organizace pro pomoc uprchlíkům - EIF-2012-08
718 730,70
7.
InBáze - EIF-2012-11
1 197 307,48
8.
InBáze - EIF-2012-12
1 028 051,96
9.
InBáze - EIF-2012-13
3 901 771,34
10.
Integrační centrum Praha - EIF-2012-14
14 998 000,03
11.
Kontaktní centrum pro cizince - EIF-2012-15
2 843 226,87
12.
META - EIF-2012-21
2 796 014,60
13.
META - EIF-2012-22
2 004 642,51
14.
Poradna pro integraci - EIF-2012-23
318 079,54
15.
Poradna pro integraci - EIF-2012-24
6 790 913,41
16.
Poradna pro integraci - EIF-2012-25
1 504 059,81
17.
Slovo 21 - EIF-2012-28
927 746,00
18.
Slovo 21 - EIF-2012-29
1 013 292,00
19.
Slovo 21 - EIF-2012-30
1 151 123,82
20.
Slovo 21 - EIF-2012-32
1 579 076,69
7
21.
Intern. Organization for Migration - EIF-2012-43
1 194 703,49
22.
Občanské sdružení Klub Hanoi - EIF-2012-45
1 543 086,34
23.
Slovo 21 - EIF-2012-47
545 747,92
24.
META - EIF-2012-48
734 321,64
25.
Diecézní charita Brno - EIF-2012-49
853 550,00
26.
INFO-DRÁČEK - EIF-2012-52
894 118,75
27.
Diecézní charita Brno - EUF-2012-02
438 320,00
28.
Diecézní charita Brno - EUF-2012-03
567 861,00
29.
Diecézní katol. charita Hr. Králové - EUF-2012-05
735 740,00
30.
Diecézní katol. charita Hr. Králové - EUF-2012-06
1 069 184,00
31.
Organizace pro pomoc uprchlíkům - EUF-2012-08
962 395,98
32.
Organizace pro pomoc uprchlíkům - EUF-2012-09
244 980,00
33.
InBáze - EUF-2012-10
1 840 872,53
34.
Správa uprchlických zařízení MV- EUF-2012-11
1 172 772,00
35.
Asociace učit. češtiny jako ciz. jazyka - EUF-2012-12
2 970 355,00
36.
Burma Center Prague - EUF-2012-13
1 157 166,00
37.
Poradna pro integraci - EUF-2012-16
737 317,17
38.
Poradna pro integraci - EUF-2012-17
756 464,22
39.
Policie ČR – Policejní prezídium – FVH 2012-04
9 386 138,00
40.
*Intern. Organization for Migration - ENF-2011-03 Před r. 2014
záloha: 772 000,00
1 404 156,52
41.
*Organizace pro pomoc uprchlíkům - ENF-2011-05 Před r. 2014
záloha: 278 000,00
660 198, 05
42.
*Intern. Organization for Migration - ENF-2011-07 Před r. 2014
záloha: 194 000,00
475 176,82
43.
*Intern. Organization for Migration - ENF-2011-08 Před r. 2014
záloha: 374 500,00
836 293,33
Celkem
108 072 534,86
6. Souhrnné zhodnocení přiměřenosti a účinnosti finančních kontrol
v rezortu MV
Organizační struktura ministerstva byla v průběhu roku 2014 pružně měněna
tak, aby umožnila dosáhnout úplnosti správních a řídících aktivit, zajistila přiměřený
dohled nad činnostmi vykonávanými ustanovenými organizačními útvary,
zabezpečila efektivní a účinné vynakládání prostředků a zdrojů a aby vykonávaná
činnost byla prováděna v souladu s obecně platnou legislativou. V rámci vydaných
vnitřních předpisů jsou formalizovány zásady správy a řízení ministerstva včetně
postupů řídící kontroly. Kontrolní postupy jsou formalizovány ve vnitřních předpisech.
Vedoucími zaměstnanci ministerstva jsou průběžně identifikovány vnější
i vnitřní strategické rizikové faktory. Ministerstvo je schopné reagovat na změny
a zajistit jejich realizaci. Odbor interního auditu a kontroly inicioval požadavek
na zavedení identifikace rizik napříč jednotlivými útvary ministerstva prostřednictvím
8
samostatné softwarové aplikace. V prosinci 2014 byla ministrem vnitra ustanovena
Komise pro stanovení a hodnocení rizik, která má za úkol vytvořit potřebnou aplikaci
a tuto následně v průběhu roku 2015 uvolnit do zkušebního provozu.
Kontrolní činnosti se vyskytují napříč celým ministerstvem a zahrnují řadu
zjišťovacích a preventivních kontrolních činností. Pověření zaměstnanci vykonávají
předběžnou, průběžnou a následnou řídící kontrolu v rámci jim svěřené působnosti.
Své vlastní kontrolní aktivity vyvíjejí i odborné útvary ministerstva. Vedení odboru
interního auditu a kontroly průběžně vyhodnocuje zjištění z provedených kontrol
a interních auditů a přijímá opatření, které napravují zjištěné nedostatky
nebo systémově řeší záležitosti, na které bylo upozorněno.
Ministerstvo se řídí zásadou poskytovat svým zaměstnancům spolehlivé
a relevantní informace, tyto okamžitě zaznamenávat, řádně třídit a zajistit jejich
předání včas a na správné místo. Odbor interního auditu se aktivně zapojil
do digitalizace spisové služby a nastavení pravidel pro předkládání dokumentů
ke schválení ministrem vnitra. Tento postup umožňuje zaměstnancům řádně plnit
jejich povinnosti a definované odpovědnosti.
Průběžné monitorování účinnosti a efektivnosti řídícího a kontrolního systému
probíhá v rámci běžně vykonávaných operací. V rámci ministerstva je prováděno
nepřetržitě v reálném čase, reaguje na změny podmínek, je zahrnuto do běžných
povinností zaměstnanců. Vedle průběžného monitorování využívá ministerstvo
i formu přímého testování vnitřní kontroly a supervize. Děje se tak dohledem
odborných útvarů ministerstva.
Výsledky finančních kontrol v rezortu MV tak zásadně potvrzují,
že vnitřní kontrolní systém je nastaven přiměřeně a v průběhu roku 2014
docházelo k jeho zdokonalování tak, aby byly zajištěny podmínky
pro hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné správy.
9
SEZNAM PŘÍLOH
K č. j. MV – 25748/IAK-2014
Příloha: Počet listů:
1. Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 1 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 1
2. Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 1
3. Příloha č. 1, část. II. tabulka č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 1
4. Příloha č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 1
5. Příloha č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 1
6. Příloha č. 4 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 2
7. Příloha č. 5 část a) k vyhlášce č. 416/2004 Sb. 46
Celkem listů: 53
Přílohy byly zpracovány z údajů zaslaných k datu zpracování Zprávy.
10
Document Outline
- b) Zjištění kontrolního orgánu při výkonu veřejnosprávní kontroly, na jejichž základě tento orgán oznámil státnímu zástupci nebo policejním orgánům skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin (Příloha č. 1, část II., tabulka č. 2 k vyhlá...
- c) Zjištění kontrolního orgánu při výkonu veřejnosprávní kontroly, o porušení rozpočtové kázně kontrolovanou osobou, ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, na jejichž základě tento orgán předal věc místně příslušnému správci daně...
- Stav vybraných ukazatelů z ukončených kontrol nakládání s veřejnými prostředky, viz příloha č. 2 k vyhlášce č. 416/2004 Sb., udává výši odvodů za porušení rozpočtové kázně. Podle § 44 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, byla vykazujícím...
- 3. Interní audit v rezortu MV (Příloha č. 3 k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
- 4. Veřejnosprávní kontroly hospodaření s veřejnými prostředky (Příloha č. 4)
- 5. Veřejnosprávní kontrola provedená v rámci Komunitárního programu
- (Příloha č. 5 část a) k vyhlášce č. 416/2004 Sb.)
- 6. Souhrnné zhodnocení přiměřenosti a účinnosti finančních kontrol
- v rezortu MV