Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Počty neukončených řízení'.



 
*UOHSX008M6OI* 
UOHSX008M6OI 
 
 
Číslo jednací: 
Vyřizuje: 
Brno: 
ÚOHS-V0101/2016/IN-27865/2016/440/PŠk 
Mgr. Škodová 
4.7.2016 
 
 
Oznámení  o  výši  úhrady  za  poskytnutí  informací  podle  §  17  odst.  3  zákona  č.  106/1999  Sb., 
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
 
 
Úřad  pro  ochranu  hospodářské  soutěže  (dále  jen  „Úřad“)  obdržel  dne  10.  6.  2016  Vaši  žádost 
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném  přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů 
(dále  jen  „InfZ“),  z  téhož  dne  (dále  jen  „žádost“).  Dne  20.  6.  2016  jste  žádost  na  základě  výzvy 
Úřadu doplnil. 
 
Předmětem  Vaší  žádosti  je  poskytnutí  informace  o  počtu  zahájených  správních  řízení  na  
1. a 2. stupni v agendě veřejných zakázek, ve kterých dosud  nebylo vydáno  meritorní rozhodnutí, 
byť i nepravomocné, a to ke dnům: 
1.  1. 1. 2013 
2.  1. 1. 2014 
3.  1. 1. 2015 
4.  1. 1. 2016 
5.  10. 6. 2016 
 
Podle § 17 odst. 1 InfZ mohou povinné subjekty požadovat v souvislosti s poskytováním informací 
úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických 
nosičů  dat  a  s odesláním  informací  žadateli,  povinný  subjekt  může  žádat  úhradu  za  mimořádně 
rozsáhlé  vyhledání  informací.  Sazebník  úhrad  nákladů  za  poskytování  informací  (dále  jen 
„sazebník“),  je  dostupný  na  webových  stránkách  Úřadu  (http://www.uohs.cz/cs/o-
uradu/informace-podle-zakona-c-106-1999/sazebnik-uhrad-nakladu-za-poskytovani-
informaci.html).
 
 
Úřad  uvádí,  že  v ustálené  aplikační  praxi  správních  orgánů  je  neurčitý  právní  pojem  mimořádně 
rozsáhlé vyhledávání vykládán mj. jako případ, kdy je zapotřebí požadovanou informaci vyhledávat 
 

Č. j. ÚOHS-V0101/2016/IN-27865/2016/440/PŠk 
z více  parametrů,  sestavovat  ji  z různých  podkladů,  s nímž  může  být  spojeno  i  shromáždění  
a  prověření  velkého  množství  dokumentů,  případně  uskupení  velkého  množství  dílčích  údajů, 
v případech,  kdy  je  nutno  postupovat  v součinnosti  více  odborů  či  oddělení,  nebo  kdy  je  nutná 
znalost kontextu celého případu, ke kterému se požadovaná informace vztahuje a kdy není možno 
po  povinném  subjektu  spravedlivě  požadovat,  aby  tyto  zvýšené  náklady  nesl  s tím,  že  za 
vyhledávání  informací  lze  považovat  takovou  činnost  zaměstnanců  povinného  subjektu,  která 
spočívá  v identifikaci  a  následném  shromáždění  požadovaných  informací  a  v navazujícím 
zpracování  odpovědi  na  žádost,  tzn.  v utřídění  informací  za  účelem  jejich  předání  žadateli.  
O mimořádně rozsáhlé vyhledávání se jedná tehdy, jestliže shromáždění informací bude pro daný 
subjekt představovat v jeho konkrétních podmínkách časově náročnou činnost, která se objektivně 
vzato  vymyká  běžnému  poskytování  informací  povinným  subjektem,  tedy  jestliže  vyhledávání 
informací  již  v daném  případě  nelze  s ohledem  na  pojetí  veřejné  správy  jako  služby  veřejnosti 
považovat za běžnou a pro povinný subjekt  nijak (nad míru  obvyklou)  nezatěžující součást běžné 
agendy.  O  zvýšenou  aktivitu  povinného  subjektu  se  jedná  tehdy,  jestliže  zaměstnanec  pověřený 
vyřízením  žádosti  nebo  zaměstnanci,  kteří  se  na  vyřízení  podílejí,  jsou  nuceni  po  delší  dobu 
přerušit  či  odložit  plnění  svých  úkolů  a  cíleně  se  po  tuto  dobu  budou  věnovat  vyhledávání 
požadovaných informací a vyřizování žádosti. 
 
Pod pojmem vyhledání informace lze rozumět „činnost povinného subjektu, resp. jeho pracovníků, 
která  spočívá  v identifikaci  a  následném  shromáždění  požadovaných  informací  (nikoli  dalších, 
v žádosti  nepožadovaných  informací)  a  v navazujícím  zpracování  odpovědi  na  žádost,  tzn. 
v utřídění  informací  za  účelem  jejich  předání  žadateli  (srov.  rozsudek  NSS  ze  dne  13.  10.  2004,  
č.  j.  6  A  83/2001-39,  publikovaný  pod  č.  651  ve  Sb.  r.  NSS  č.  9/2005,  podle  kterého  je  třeba  do 
nákladů za vyhledání informace započítat  také náklady spojené se zpracováním informace, neboť 
pouhé vyhledání informace bez jejího přenosu např. v písemné podobě na žadatele by pro žadatele 
nemělo žádný praktický význam.“).“

 
K Vaší  žádosti  sděluji,  že  Úřad  nedisponuje  počtem  neukončených  správních  řízení  na  
1.  stupni,  a  to  ke  dnům  1.  1.  2015,  1.  1.  2016  a  10.  6.  2016.  S ohledem  na  to,  že  požadované 
informace nelze získat jednoduchou operací, jedná se o případ mimořádně rozsáhlého vyhledávání 
informací. 
 
Pracovníci Úřadu musí shromáždit kompletní data o všech správních řízeních zahájených na Sekci 
veřejných zakázek, tj. v 1. stupni, a to do dne, ke kterému je kompletace dat prováděna, tj. k datu 
29.  6.  2016.  Následně  z těchto  správních  řízení  vybrat  ta,  jež  odpovídají  předmětu  Vaší  žádosti, 
resp.  vyloučit  ta  správní  řízení,  ve  kterých  již  došlo  k vydání  meritorního  rozhodnutí  
                                                 
1  Viz  FUREK,  Adam,  ROTHANZL,  Lukáš,  JÍROVEC,  Tomáš.  Zákon  o  svobodném  přístupu  k informacím.  Komentář. 
1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2016, s. 1018. 


Č. j. ÚOHS-V0101/2016/IN-27865/2016/440/PŠk 
(tzn.  u  každého  správního  řízení  ručně  ověřit,  zda  již  bylo  či  nebylo  vydáno  prvostupňové 
rozhodnutí). Nadto Úřad uvádí, že speciální postup bude třeba aplikovat v případě správních řízení, 
ve kterých již bylo v minulosti vydáno  prvostupňové rozhodnutí, avšak to  rozhodnutím předsedy 
Úřadu  bylo  zrušeno,  resp.  došlo  k vydání  pravomocného  zrušujícího  rozsudku  Krajského  soudu 
v Brně,  na  jehož  základě  předseda  Úřadu  zrušil  původní  prvostupňové  rozhodnutí  (pokud  tak 
neučinil  sám  Krajský  soud)  a  věc  byla  následně  vrácena  na  první  stupeň  k novému  řízení. 
Vyhledání, výběr a zpracování Vámi požadovaných informací nelze v daném případě, s ohledem na 
pojetí  veřejné  správy  jako  služby  veřejnosti,  považovat  za  běžnou  a  pro  povinný  subjekt 
nezatěžující  součást  běžné  agendy,  a  to  i  s ohledem  na  to,  že  se  žádost  týká  delšího  časového 
období. Z uvedeného důvodu požaduje Úřad úhradu nákladů v souladu s § 17 odst. 1 a odst. 3 InfZ. 
 
Úřad Vám níže s odkazem na § 17 odst. 1 a 3 InfZ uvádí výši požadované úhrady, a to včetně jejího 
výpočtu: 
1)  pracovník Úřadu shromáždil kompletní data o všech správních řízeních zahájených na Sekci 
veřejných  zakázek,  tj.  v 1.  stupni,  a  to  do  dne,  ke  kterému  je  komplementace  dat 
prováděna, tj. k datu 29. 6. 2016, a to v rozsahu 1,5 hodiny, 
2)  pracovník Úřadu vybral ta správní řízení, která odpovídají předmětu žádosti, a to v rozsahu 
3,5 hodin, 
3)  náklady dle sazebníku Úřadu činí za každou započatou půlhodinu 238,- Kč. 
 
Celková výše úhrady tak činí 2.380,- Kč. 
 
Úhradu nákladů je možno provést bankovním převodem na č. ú. 19-24825621/0710, var. symbol 
0101,  nebo  v hotovosti  na  pokladně  Úřadu  v úředních  hodinách  každý  pracovní  den  od  8  do  16 
hodin.  
 
Poskytnutí informace je vázáno zaplacením požadované úhrady. Jestliže úhradu do 60 dnů ode dne 
doručení  tohoto  oznámení  nezaplatíte,  bude  Vaše  žádost  podle  §  17  odst.  5  InfZ    odložena. 
Informace Vám budou odeslány v zákonné lhůtě 15 dnů po zaplacení úhrady.   
 
Proti výši úhrady  můžete podat stížnost podle § 16a odst. 1 písm. d) InfZ. Stížnost  můžete podat   
u  Úřadu  do  30  dnů  ode  dne  doručení  tohoto  oznámení.  O  stížnosti  bude  rozhodovat  předseda 
Úřadu. Po dobu vyřizování stížnosti neplyne lhůta pro zaplacení požadované úhrady.  
 
 
 
 
 
 


Č. j. ÚOHS-V0101/2016/IN-27865/2016/440/PŠk 
S pozdravem  
 
 
 
Mgr. Jiří Plachý 
 
Odbor legislativně-právní 
ředitel 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obdrží:
 
Jiří Skuhrovec, e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx