I.
Informace o nadlimitní veřejné zakázce zadávané v jednacím řízení
bez uveřejnění
v souladu s ustanovením § 23 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“)
Toto odůvodnění nadlimitní veřejné zakázky zadávané Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (dále
jen „zadavatel“, „objednatel“) v jednacím řízení bez uveřejnění je předkládáno vládě ČR
v souladu s usnesením vlády ČR č. 246 ze dne 10. 4. 2013.
Název veřejné
D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153 Lhotka- EXIT 162 Velká
zakázky a důvod
Bíteš, TDI - poskytování dodatečných služeb
předložení
Zadavatel dle bodu I. 1. a) ab) usnesení vlády č. 246/2013 informuje
materiálu
vládu před zahájením jednání o uzavření smlouvy:
ab) o nadlimitní veřejné zakázce zadávané v jednacím řízení
bez uveřejnění podle § 23 ZVZ.
Předmět veřejné Jedná se o navýšení rozsahu poskytování konzultačních služeb (výkon
zakázky
technického dozoru investora /dále jen „TDI“/ na stavbě) a termínu
plnění na zakázku „D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153 Lhotka-
EXIT 162 Velká Bíteš, TDI - poskytování dodatečných služeb“
č. 06EU-001052, která byla zadána v rámci užšího řízení a smlouva
byla podepsána 28. 11. 2012. Toto JŘBU koresponduje se zákonem
č. 137/2006 Sb. a nenavyšuje hodnotu VZ o více jak 30 %.
Předmětem zakázky je navýšení rozsahu a termínu poskytování
konzultačních služeb na „D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153
Lhotka- EXIT 162 Velká Bíteš, TDI - poskytování dodatečných
služeb“. Plnění bude probíhat v rámci liniové dopravní stavby v úseku
příslušných katastrálních územích dálnice D1, úsek 21, EXIT 153
Lhotka- EXIT 162 Velká Bíteš.
Jedná se o veřejnou zakázku na
služby.
Kód hlavního předmětu veřejné zakázky dle kvalifikace CPV:
71300000-1
Zdůvodnění
Důvodem zakázky na poskytování dodatečných služeb konzultanta
TDI na úseku 21 modernizace D1 je ztížení a zdržení poskytování
potřeby realizace služeb konzultanta s následným nutným zvětšením jejich rozsahu
a prodloužením doby jejich provádění hlavně v důsledku významného
zpomalení stavebních prací zhotovitelem po dobu 06/2013-10/2013.
Zhotovitel po zahájení stavby v dubnu 2013 začal namítat technické
problémy (únosnost zemní pláně) a stavební práce byly na dobu
06/2013-10/2013 tj. na dobu 5 měsíců výrazně zpomaleny, resp. téměř
přerušeny a zhotovitel nesplnil harmonogram prací pro rok 2013.
Tím i činnost konzultanta TDI musela být omezena a výkon jeho
kontrolní činnosti musí být přesunut až do roku 2015, kdy proběhnou
všechny dosud neprovedené stavební práce na úseku modernizace
úseku 21. V 2014 se tedy dokončila a zprovoznila jen pravá polovina
dálnice D1 (ve směru na Brno) včetně dálniční kanalizace a ostatní
1
stavební práce (modernizace levé poloviny dálnice) budou probíhat
ještě v roce 2015. Tedy i výkon činnosti konzultanta TDI bude probíhat
v roce 2015.
Konzultant má uzavřenou původní smlouvu do 10. 2. 2015 (čl. 22.1.
zvláštních obchodních podmínek, dále jen „ZOP“, pro poskytování
konzultačních služeb pro stavby pozemních komunikací – 22 měsíců
od písemné výzvy objednatele, tedy od 11. 4. 2013).
V tomto termínu nebylo možné konzultační služby zakončit.
Protože však platí celý čl 22.1 ZOP, termín pro dokončení poskytování
služeb konzultantem musí být přiměřeně upraven ve shodě
s prováděním prací ve čtvrté etapě.
Další okolnosti, které ovlivnily dokončení služeb konzultanta
ve smluvně dohodnutém termínu s následným zvětšením jejich rozsahu
a prodloužení doby provádění:
-
stavební práce byly po dobu 06/2013-10/2013 významně
zpomaleny, zhotovitel v roce 20013 nesplnil harmonogram,
-
2014 se dokončila a zprovoznila jen pravá polovina dálnice D1
včetně dálniční kanalizace. Dle původního HMG měla být
stavba uvedena do provozu 6. 8. 2014 a ukončena 1. 10. 2014,
-
Dle nově předloženého HMG předpokládá zhotovitel uvedení
stavby do předčasného užívání ke dni 9. 7. 2015,
-
po uvedení stavby do předčasného užívání následuje ještě
6 měsíců technické pomoci v rámci dokončovacích řízení
a předání stavby tj. do 8. 1. 2016.
Konzultant během celého zimního období poskytoval informační
servis objednateli i správci stavby, a to vždy obratem.
Zároveň, na základě zkušeností z předchozích etap, konzultant
zaktualizoval „rozpis služeb“ tak, aby pokud možno co nejpřesněji
odhadl potřebné „člověkodny“ na jednotlivé pracovníky konzultanta.
Vzhledem ke zvětšení rozsahu služeb konzultanta a prodloužení doby
jeho provádění je tedy zapotřebí navýšení finančních služeb
konzultanta a termínu plnění.
Oprávněnost
Důvodem výrazného zpomalení stavebních prací v době 06/2013-
10/2013 a nesplnění postupu prací zhotovitele dle předloženého
použití jednacího harmonogramu za rok 2013 i rok 2014 došlo tím i k zdržení služeb
řízení
konzultanta TDI s následným zvětšením jejich rozsahu a prodloužením
bez uveřejnění
doby jejich provádění.
dle § 23 ZVZ
Z tohoto důvodu je nucen objednatel vypsat veřejnou zakázku
nebo výjimky
dle ust. § 23 odst. 7 písm. a) ZVZ.
dle § 18 ZVZ
Potřeba dodatečných služeb vznikla v důsledku okolností,
které zadavatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat.
Tyto dodatečné služby jsou nezbytné pro poskytnutí původních služeb.
Identifikační údaje dodavatele-členů sdružení:
Dopravoprojekt Brno a.s. - Vedoucí účastník sdružení
se sídlem Kounicova 271/13, 602 00 Brno
2
Bankovní spojení: Komerční banka a. s., číslo účtu: 43-
1166980277/0100
IČ:
463 47 488
DIČ: CZ46347488
jednající:
Ing. Aleš Trnečka, MBA, předseda představenstva
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Brně, oddíl B 785
a
MANIFOLD GROUP s.r.o.
se sídlem Mikulášské náměstí 552/17, 326 00 Plzeň
Bankovní spojení: ČSOB, číslo účtu: 178812727/0300
IČ:
263 48 764
DIČ: CZ26348764
jednající:
Ing. Daniel Tóth, jednatel
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Plzni, oddíl C14551
výše uvedené společnosti jako dodavatelé sdružení na základě
Smlouvy o sdružení (Modernizace D1, úsek 21 EXIT 153 Lhotka -
EXIT 162 Velká Bíteš, TDI - poskytování dodatečných služeb) ze dne
28. 11. 2012 ve sdružení s názvem "SDRUŽENÍ DPB a MNF D1-21-
TDI - poskytování dodatečných služeb"..
Informace
Původní termín dle souhrnu smluvních dohod č. 06EU-001052 byl
o smlouvě
do 10. 2. 2015 (čl. 22.1 ZOP - 22 měsíců od písemné výzvy objednatele
tedy od 11. 4. 2013).
Smluvní cena stavby (bez DPH): 23.351.300,- Kč.
Dodatek č. 1 (bez DPH):
385.000,- Kč.
Předpokládaná délka trvání prodloužené smlouvy: do
8. 1. 2016. Jednání o uzavření smlouvy dosud nebylo zahájeno.
Předpokládaná
4.237.740,- Kč bez DPH
hodnota
Další informace
„Nepoužije se“
3