Toto je HTML verze žádosti o svobodnému přístupu k informacím 'Informace pro vládu o nadlimitní veřejné zakázce D1 modernizace – úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava, TDI - poskytování dodatečných služeb'.

 
I. 
 
Informace o nadlimitní veřejné zakázce zadávané v jednacím řízení 
bez uveřejnění 
 
v souladu s ustanovením § 23 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) 
Toto odůvodnění nadlimitní veřejné zakázky zadávané Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (dále 
jen  „zadavatel“,  „objednatel“)  v  jednacím  řízení  bez  uveřejnění  je  předkládáno  vládě  ČR 
v souladu s usnesením vlády ČR č. 246 ze dne 10. 4. 2013. 
 
Název veřejné 
D1  modernizace  –  úsek  21,  EXIT  153  Lhotka-  EXIT  162  Velká 
zakázky a důvod 
Bíteš, TDI - poskytování dodatečných služeb  
předložení 
Zadavatel dle bodu I. 1. a) ab) usnesení vlády č. 246/2013 informuje 
materiálu 
vládu před zahájením jednání o uzavření smlouvy: 
 
ab)  o  nadlimitní  veřejné  zakázce  zadávané  v  jednacím  řízení 
bez uveřejnění podle § 23 ZVZ. 
Předmět  veřejné  Jedná se o navýšení rozsahu poskytování konzultačních služeb (výkon 
zakázky 
technického  dozoru  investora  /dále  jen  „TDI“/  na  stavbě)  a  termínu 
 
plnění  na  zakázku  „D1  modernizace  –  úsek  21,  EXIT  153  Lhotka- 
EXIT  162  Velká  Bíteš,  TDI  -  poskytování  dodatečných  služeb“ 
č. 06EU-001052, která byla zadána v rámci  užšího řízení a smlouva 
byla  podepsána  28.  11.  2012.  Toto  JŘBU  koresponduje  se  zákonem 
č. 137/2006 Sb. a nenavyšuje hodnotu VZ o více jak 30 %. 
Předmětem  zakázky  je  navýšení  rozsahu  a  termínu  poskytování 
konzultačních  služeb  na  „D1  modernizace  –  úsek  21,  EXIT  153 
Lhotka-  EXIT  162  Velká  Bíteš,  TDI  -  poskytování  dodatečných 
služeb“. Plnění bude probíhat v rámci liniové dopravní stavby v úseku 
příslušných  katastrálních  územích  dálnice  D1,  úsek  21,  EXIT  153 
Lhotka- EXIT 162 Velká Bíteš. 
Jedná se o veřejnou zakázku na služby
Kód  hlavního  předmětu  veřejné  zakázky  dle  kvalifikace  CPV: 
71300000-1 
Zdůvodnění 
Důvodem  zakázky  na  poskytování  dodatečných  služeb  konzultanta 
TDI  na  úseku  21  modernizace  D1  je  ztížení  a  zdržení  poskytování 
potřeby realizace  služeb  konzultanta  s  následným  nutným  zvětšením  jejich  rozsahu 
 
a prodloužením doby jejich provádění hlavně v důsledku významného 
zpomalení  stavebních  prací  zhotovitelem  po  dobu  06/2013-10/2013. 
Zhotovitel po zahájení stavby v dubnu 2013 začal namítat technické 
problémy  (únosnost  zemní  pláně)  a  stavební  práce  byly  na  dobu 
06/2013-10/2013 tj. na dobu 5 měsíců výrazně zpomaleny, resp. téměř 
přerušeny  a  zhotovitel  nesplnil  harmonogram  prací  pro  rok  2013. 
Tím  i  činnost  konzultanta  TDI  musela  být  omezena  a  výkon  jeho 
kontrolní činnosti musí být přesunut až do roku 2015, kdy proběhnou 
všechny  dosud  neprovedené  stavební  práce  na  úseku  modernizace 
úseku 21. V 2014 se tedy dokončila a zprovoznila jen pravá polovina 
dálnice  D1  (ve  směru  na  Brno)  včetně  dálniční  kanalizace  a  ostatní 

 

 
stavební  práce  (modernizace  levé  poloviny  dálnice)  budou  probíhat 
ještě v roce 2015. Tedy i výkon činnosti konzultanta TDI bude probíhat 
v roce 2015. 
Konzultant má uzavřenou původní smlouvu do 10. 2. 2015 (čl. 22.1. 
zvláštních  obchodních  podmínek,  dále  jen  „ZOP“,  pro  poskytování 
konzultačních služeb pro stavby pozemních komunikací – 22 měsíců 
od písemné výzvy objednatele, tedy od 11. 4. 2013). 
V  tomto  termínu  nebylo  možné  konzultační  služby  zakončit. 
Protože však platí celý čl 22.1 ZOP, termín pro dokončení poskytování 
služeb  konzultantem  musí  být  přiměřeně  upraven  ve  shodě 
s prováděním prací ve čtvrté etapě. 
Další  okolnosti,  které  ovlivnily  dokončení  služeb  konzultanta 
ve smluvně dohodnutém termínu s následným zvětšením jejich rozsahu 
a prodloužení doby provádění: 

stavební  práce  byly  po  dobu  06/2013-10/2013  významně 
zpomaleny, zhotovitel v roce 20013 nesplnil harmonogram, 

2014 se dokončila a zprovoznila jen pravá polovina dálnice D1 
včetně  dálniční  kanalizace.  Dle  původního  HMG  měla  být 
stavba uvedena do provozu 6. 8. 2014 a ukončena 1. 10. 2014, 

Dle nově předloženého HMG předpokládá zhotovitel uvedení 
stavby do předčasného užívání ke dni 9. 7. 2015, 

po  uvedení  stavby  do  předčasného  užívání  následuje  ještě 
6  měsíců  technické  pomoci  v  rámci  dokončovacích  řízení 
a předání stavby tj. do 8. 1. 2016. 
Konzultant  během  celého  zimního  období  poskytoval  informační 
servis objednateli i správci stavby, a to vždy obratem. 
Zároveň,  na  základě  zkušeností  z  předchozích  etap,  konzultant 
zaktualizoval  „rozpis  služeb“  tak,  aby  pokud  možno  co  nejpřesněji 
odhadl potřebné „člověkodny“ na jednotlivé pracovníky konzultanta. 
Vzhledem ke zvětšení rozsahu služeb konzultanta a prodloužení doby 
jeho  provádění  je  tedy  zapotřebí  navýšení  finančních  služeb 
konzultanta a termínu plnění. 
Oprávněnost 
Důvodem  výrazného  zpomalení  stavebních  prací  v  době  06/2013-
10/2013  a  nesplnění  postupu  prací  zhotovitele  dle  předloženého 
použití jednacího  harmonogramu za rok 2013 i rok 2014 došlo tím i k zdržení služeb 
řízení 
konzultanta TDI s následným zvětšením jejich rozsahu a prodloužením 
bez uveřejnění 
doby jejich provádění. 
dle § 23 ZVZ 
Z  tohoto  důvodu  je  nucen  objednatel  vypsat  veřejnou  zakázku 
nebo výjimky 
dle ust. § 23 odst. 7 písm. a) ZVZ. 
dle § 18 ZVZ  
Potřeba  dodatečných  služeb  vznikla  v  důsledku  okolností, 
 
které  zadavatel  jednající  s  náležitou  péčí  nemohl  předvídat. 
Tyto dodatečné služby jsou nezbytné pro poskytnutí původních služeb. 
Identifikační údaje dodavatele-členů sdružení: 
Dopravoprojekt Brno a.s.
 - Vedoucí účastník sdružení 
se sídlem Kounicova 271/13, 602 00 Brno 

 

 
Bankovní spojení:   Komerční  banka  a.  s.,  číslo  účtu:  43-
1166980277/0100 
IČ: 
463 47 488 
DIČ:  CZ46347488 
jednající: 
Ing. Aleš Trnečka, MBA, předseda představenstva 
Společnost  je  zapsaná  v  obchodním  rejstříku  vedeném  Krajským 
soudem v Brně, oddíl B 785 

MANIFOLD GROUP s.r.o. 
se sídlem Mikulášské náměstí 552/17, 326 00 Plzeň 
Bankovní spojení:   ČSOB, číslo účtu: 178812727/0300 
IČ: 
263 48 764 
DIČ:  CZ26348764 
jednající: 
Ing. Daniel Tóth, jednatel 
Společnost  je  zapsaná  v  obchodním  rejstříku  vedeném  Krajským 
soudem v Plzni, oddíl C14551 
výše  uvedené  společnosti  jako  dodavatelé  sdružení  na  základě 
Smlouvy o sdružení
 (Modernizace D1, úsek 21 EXIT 153 Lhotka - 
EXIT 162 Velká Bíteš, TDI - poskytování dodatečných služeb) ze dne 
28. 11. 2012 ve sdružení s názvem "SDRUŽENÍ DPB a MNF D1-21-
TDI - poskytování dodatečných služeb".. 
Informace 
Původní  termín  dle  souhrnu  smluvních  dohod  č.  06EU-001052  byl 
o smlouvě 
do 10. 2. 2015 (čl. 22.1 ZOP - 22 měsíců od písemné výzvy objednatele 
 
tedy od 11. 4. 2013). 
Smluvní cena stavby (bez DPH): 23.351.300,- Kč. 
Dodatek č. 1 (bez DPH):  
            385.000,- Kč. 
Předpokládaná délka trvání prodloužené smlouvy: do 8. 1. 2016. 
Jednání o uzavření smlouvy dosud nebylo zahájeno. 
Předpokládaná 
4.237.740,- Kč bez DPH 
hodnota  
Další informace 
„Nepoužije se“