*UOHSX006OHJA*
UOHSX006OHJA
Číslo jednací:
Vyřizuje:
Brno:
ÚOHS-V215/2014/IN-27442/2014/440/PŠk
Mgr. Škodová
19.12.2014
Informace k doručování
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „
Úřad“) obdržel dne 15. 12. 2014 Váš dopis
z téhož dne, ve kterém sdělujete, že přípisem Úřadu ze dne 12. 12. 2014, č. j. ÚOHS-V215/2014/IN-
26322/2014/440/PŠk, Vám bylo sděleno, že podrobnější odpověď Vám bude poskytnuta poštou.
Ve svém dopise sdělujete, že neexistuje žádný rozumný důvod, pro který by Úřad nemohl
poskytnout
informace
elektronicky
prostřednictvím
internetových
stránek
www.infoprovsechny.cz. Úřad Vám předem sděluje, že dne 19. 11. 2014 přijal Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „
InfZ“) týkající se
poskytnutí informací o výběru a „náboru“ členů rozkladové komise – Komise pro oblast dohledu
nad zadáváním veřejných zakázek v Brně I (jež nejsou zaměstnanci Úřadu), kteří se podíleli na
řízení o rozkladu ve věci
„Rámcová smlouva – Komunikační podpora značky KLASA pro rok 2014“,
současně jste se domáhal poskytnutí informace o odborné kvalifikaci, jakou Úřad požadoval pro
jednotlivé pozice v rozkladové komisi, a u každého člena této rozkladové komise požadujete
poskytnutí podrobné profesní kvalifikace.
Přípisem Úřadu ze dne 3. 12. 2014, č. j. ÚOHS-V215/2014/IN-24973/2014/440/PŠk jste byl
vyrozuměn o prodloužení lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace podle § 14
odst. 7 písm. c) InfZ.
Přípisem Úřadu ze dne 12. 12. 2014, č. j. ÚOHS-V215/2014/IN-26322/2014/440/PŠk Vám byly
k Vaší žádosti částečně poskytnuty informace v souladu s § 14 odst. 5 písm. d) InfZ, resp.
informace, kterými Úřad disponuje, a kterým nebrání žádný zákonný důvod uvedený v zákoně
o svobodném přístupu k informacím. V uvedeném přípisu Vám bylo rovněž sděleno, že části Vaší
žádosti nebylo vyhověno, a to z důvodu, že se jedná o neexistující informaci, tj. takovou informaci,
Č. j.: ÚOHS-V215/2014/IN-27442/2014/440/PŠk
kterou Úřad nedisponuje a ani nemá povinnost takovou informací disponovat, a že podrobné
odůvodnění toho, proč nebylo části Vaší žádosti vyhověno, bude uvedeno v rozhodnutí, které Vám
bude zasláno prostřednictvím poštovní služby.
Přípisy Úřadu jako vyrozumění o prodloužení lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace
a částečné poskytnutí informace Vám byly zaslány elektronicky prostřednictvím internetových
stráne
k www.infoprovsechny.cz. Ustanovení § 4 odst. 5 InfZ, na které ve svém dopise odkazujete,
se vztahuje na zasílání přípisů vztahujících se k poskytnutí informace, nikoli na doručování
rozhodnutí o odmítnutí.
Vzhledem k tomu, že části Vaší žádosti nebylo vyhověno, bylo Úřadem vydáno rozhodnutí
o částečném odmítnutí. Z ustanovení § 20 odst. 4 InfZ vyplývá, že na rozhodnutí o odmítnutí se
použijí ustanovení zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„
správní řád“).
V ustanovení § 19 odst. 4 správního řádu je stanoveno, že rozhodnutí je nezbytné doručit do
vlastních rukou. Úřad je povinen respektovat tuto zákonnou úpravu a rozhodnutí doručovat
prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky nebo prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb. Ustanovení § 19 odst. 8 správního řádu dává adresátovi možnost na požádání
zvolit si i jiný způsob doručení písemnosti. Požádání adresáta o doručování písemností uvedených
v § 19 odst. 4 správního řádu jiným způsobem podle správního řádu je úkonem směřujícím vůči
správnímu orgánu, tedy podáním ve smyslu § 37 správního řádu a jako takové musí splňovat
formální i obsahové náležitosti v tomto ustanovení uvedené. Z uvedeného tak vyplývá, že ačkoli je
v žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím uvedeno, že na elektronickou adresu
mají být zasílány i písemnosti, které jsou určeny do vlastních rukou, musí být takové požádání
učiněno v souladu se správním řádem, tj. písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické
podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem (§ 37 odst. 4 správní řád). Podání je
možno rovněž učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu,
telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití uznávaného elektronického podpisu, a to za
podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popř. doplněno písemně nebo ústně do protokolu
anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.
Na základě výše uvedeného Vám tak sdělujeme, že i když ve Vaší žádosti bylo uvedeno, že žádáte
o doručení případného rozhodnutí o odmítnutí žádosti na elektronickou adresu v žádosti
uvedenou, nemohl Úřad této žádosti vyhovět, neboť toto požádání nesplňovalo znaky podání
podle správního řádu. Úřad tedy v souladu se zákonem zaslal rozhodnutí o částečném odmítnutí
žádosti ze dne 15. 12. 2014, č. j. ÚOHS-V215/2014/IN-26686/2014/440/PŠk, prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb.
2
Č. j.: ÚOHS-V215/2014/IN-27442/2014/440/PŠk
Závěrem Úřad shrnuje, že přípisy Úřadu, u nichž to zákon umožňuje (přípisy týkající se poskytnutí
informací, doplnění, prodloužení lhůty apod.) je možné zasílat na v žádosti uvedenou
elektronickou adresu, což Úřad respektuje a odpovídá prostřednictvím této adresy. Rozhodnutí
o odmítnutí je ale nezbytné zasílat buď prostřednictvím datové schránky, nebo na adresu
uvedenou v žádosti pro doručování, pokud žadatel nepožádá podle § 19 odst. 8 správního řádu
o doručování jiným způsobem, a to za splnění podmínek stanovených v § 37 správního řádu.
S pozdravem
Mgr. Jiří Plachý
Odbor legislativní
ředitel
Obdrží:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.xx
3
Document Outline